Zodra we het pakket in je DHL Pakketautomaat hebben gestopt, ontvang je een unieke afhaalcode per mail of sms. Hiermee haal je 'm op wanneer het jou uitkomt. Je pakket blijft er maximaal 7 dagen liggen, daarna sturen we het terug naar de afzender.
Landelijke sorteercentra
DHL Parcel heeft 16 sorteercentra in Nederland – ook wel CentralHubs of RegionHubs genoemd. Hier zijn onze collega's dagelijks in de weer om elke zending zo snel mogelijk naar het juiste adres te krijgen. Maar u kunt er ook pakketten versturen, terugsturen of afhalen.
Geen probleem. Plan de Haalservice in en DHL komt je pakketten gewoon ophalen. Wel zo makkelijk! Houd er rekening mee dat het alleen mogelijk is om een dagelijkse vaste pick-up in te plannen voor DHL For You Vandaag.
Als je niet thuis bent op het moment van bezorging en we het pakket ook niet bij je buren kunnen afgeven, dan bezorgen we je pakket de volgende dag bij een DHL ServicePoint dichtbij. We laten een kaart achter in je brievenbus. Met de code op deze kaart kun je via track en trace zien waar je pakket wordt bezorgd.
Ja, je kan een zending laten afleveren op één van de 3.750 DHL ServicePoints/Servicepunt/Parcelshops(afhaalpunt) in Nederland. De ontvanger loopt dan geen risico om de bezorger mis te lopen. Zodra het pakket klaarligt, ontvangt je klant een bericht.
Het dochterbedrijf van Deutsche Post DHL daagt daarmee de huidige monopolist PostNL uit. Vanaf het tweede kwartaal van 2023 kunnen Nederlandse bedrijven en particulieren via servicepunten van DHL poststukken vanaf 50 gram verzenden.
Hoe lang wordt mijn pakket bewaard bij een DHL ServicePoint? Maximaal 7 dagen. Zodra het pakket is bezorgd, ontvang je van ons bericht en na drie dagen sturen we een herinnering. Wanneer het pakket er een week ligt, wordt het teruggestuurd naar de verzender.
Via het informatienummer 0900/20009 kunt u als consument ontvanger informatie opvragen over een pakket dat via DHL Parcel naar u onderweg is vanuit binnen- of buitenland.
Als je pakket onderweg is beschadigd of zoekgeraakt, meld dit dan zo snel mogelijk bij ons via chat. Voor een pakket geldt standaard een vergoeding van €3,40 per kilo. Geen of onleesbaar label? Heb je na het aanmaken van je pakket geen label ontvangen, of is het label niet leesbaar?
Pakketservice DPD introduceert de ophaalservice 'Pickup request' voor particulieren en kleine ondernemers. Hierdoor hoeven zij niet door wind en regen pakketten naar een pakketpunt te brengen, maar kunnen ze binnen blijven totdat de chauffeur het komt ophalen.
Ophalen wanneer jij wil
Je ziet vanzelf alle automaten bij jou in de buurt. Kies de automaat waar je je pakket wilt ophalen. We sturen je een code als het pakket voor je klaarligt. Toets de code in om je pakket uit de automaat te halen.
Pakje ophalen bij een DHL Pakketautomaat
Zodra de DHL bezorger je pakket in een DHL Pakketautomaat heeft bezorgd, krijg jij een afhaalcode via e-mail of sms. Vanaf nu heb je een week om het pakje op te halen. Dag en nacht. Tik de code in op het display van de DHL Pakketautomaat, en je hebt je pakket in handen.
DHL opent grootste en groenste e-commerce sorteercentrum voor Nederlandse markt. Vandaag heeft DHL Parcel op het duurzame bedrijventerrein De Wildeman in Zaltbommel het grootste en groenste pakketsorteercentrum voor de Benelux geopend.
Als je niet het risico wilt lopen om de koerier te missen, kan je je pakket rechtstreeks in een DHL ServicePoint laten leveren. Zodra je pakket is aangekomen, krijg je een bericht. Je hebt dan 14 dagen de tijd om het op te halen. Check de openingsuren van afhaalpunten in jouw buurt via onze DHL ServicePoint-zoeker.
Dit betekend dat het pakket is aangekomen in het sorteercentrum van Post.NL. Post.NL voert vervolgens nog een scan uit zodat je een bezorgtijd ontvangt op de Track & Trace link. Indien de status na twee dagen nog niet is veranderd mag je contact met ons opnemen. Wij helpen je graag verder en zoeken het uit.
Veelgestelde vragen Hoe lang wordt mijn pakket bewaard bij een DHL ServicePoint? Maximaal 7 dagen. Zodra het pakket is bezorgd, ontvang je van ons bericht en na drie dagen sturen we een herinnering. Wanneer het pakket er een week ligt, wordt het teruggestuurd naar de verzender.
Wat is een ViaTim Buurtpunt? In plaats van je pakketje op te halen bij een van de winkels in je buurt, kun je dit nu ook ophalen bij één van jouw buurtgenoten. ViaTim werkt samen met particulieren en voorziet in een vergoeding voor het in ontvangst nemen en verzenden van al de pakketten in een wijk.
Het informatienummer kost 18 cent per minuut. Er zit een maximum van 9 euro op. Het starttarief is 0,045 cent.
Onze DHL koerier komt normaal automatisch de volgende werkdag een tweede keer bij je langs. Stonden we al twee keer voor een gesloten deur, dan kan je je zending ophalen op een DHL vestiging. Volg daarvoor de instructies op de DHL kaart.
Wat gebeurt er als ik het pakket niet ophaal bij het postkantoor/servicepunt? Het pakket blijft gewoonlijk 7 dagen op het postkantoor voordat het wordt teruggestuurd. Voor meer exacte informatie kun je terecht bij je plaatselijke postkantoor. Als je je pakket niet ophaalt wordt het naar ons teruggestuurd.
Wij bezorgen je pakket van maandag tot en met zaterdag, in verschillende tijdvensters.
PostNL heeft bij internationale zendingen langere levertijden en DHL Express biedt voor internationale zendingen snelheid en korte levertijden. PostNL kan vanwege verschillende post netwerken het trackingnummer van jouw zending wijzigen. DHL Express gebruikt altijd eigen trackingnummers binnen een eigen netwerk.
Een brievenbuspakje versturen met DHL Parcel is mogelijk vanaf €3,45,-. Dat is de voordeligste optie als je jouw brievenbuspakket razendsnel en klimaatneutraal wilt versturen naar een woonadres binnen Nederland.
Belangrijkste verschillen DPD, DHL en PostNL
DPD is met name sterk in Europa en biedt snelle bezorgopties en een goede service. DHL heeft daarentegen een sterke wereldwijde dekking en biedt verschillende bezorgopties aan, zoals Same Day Delivery en Time Definite Delivery.