Wie is er verantwoordelijk als een pakket niet aankomt?

Als er bij het post- of koeriersbedrijf iets misgaat, is de verkoper hiervoor verantwoordelijk. De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf. De verkoper is ook de afzender en heeft een (vervoers)overeenkomst met het postbedrijf.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op arag.nl

Wat moet je doen als je pakket niet aankomt?

Als je dus niks hebt ontvangen moet de webwinkelier in actie komen. Vraag de verkoper om contact op te nemen met het postbedrijf dat de bestelling moet afleveren. Je kunt uiteraard zelf contact zoeken met het post- of koeriersbedrijf, bijvoorbeeld als je over een track & trace-nummer beschikt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bnnvara.nl

Wie is verantwoordelijk voor het niet ontvangen van post?

De verzender heeft de post aan u gestuurd

Alleen de verzender kan aan het postbedrijf vragen om uw post te zoeken. Als ontvanger kunt u geen vervolgstappen nemen. Bijvoorbeeld naar de Geschillencommissie of naar de rechter. U kunt wel klagen bij het postbedrijf.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Wat gebeurt als een pakket niet Ontvang wordt?

Controleer de status van je pakket of post met track & trace

Of open de PostNL-app op je telefoon. Meestal krijg je de track & trace-code van de afzender, bijvoorbeeld via een bevestigingse-mail. Ben jij de afzender? Dan vind je de track & trace-code op het verzendbewijs dat je krijgt van het PostNL-punt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wie is verantwoordelijk voor mijn pakketje?

Het is de verantwoordelijkheid van de afzender dat een pakketje in goede orde op de plaats van bestemming aankomt. Zolang er geen handtekening van de ontvanger – of zijn of haar buren – staat, is dit het geval. Ook als er onderweg iets misgaat, is de afzender verantwoordelijk.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op maxvandaag.nl

Dit zijn je rechten als er iets mis is met de bezorging van je pakketje

40 related questions found

Wat gebeurt er als PostNL je pakket kwijt raakt?

Neem dan eerst contact op met die winkel als je pakje is zoekgeraakt. De webshop is jouw eerste aanspreekpunt en moet zorgen voor een oplossing. De verzender kan na jouw melding in conclaaf met het postbedrijf, zodat zij een onderzoek naar jouw verdwenen pakketje kunnen opstarten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bnnvara.nl

Wat gebeurt er als DHL je pakket kwijt raakt?

Als je pakket onderweg is beschadigd of zoekgeraakt, meld dit dan zo snel mogelijk bij ons via chat. Voor een pakket geldt standaard een vergoeding van €3,40 per kilo.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlparcel.nl

Wie is verantwoordelijk als pakket niet aankomt Marktplaats?

Als het niet aankomt, is het de verantwoordelijkheid van de verkoper en niet van de koper.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bnnvara.nl

Hoeveel pakketjes gaan er verloren?

Jaarlijks verdwijnen tienduizenden postpakketten in het niets. Ze raken kwijt of worden gestolen. Met de explosieve groei van het online shoppen groeit ook het aantal verdwenen pakketen snel.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op destentor.nl

Waar blijft mijn bestelling?

Op track & trace (ook beschikbaar in de PostNL-app) vind je altijd de laatste informatie over je pakket. Vul de track & trace-code (barcode of 'niet-thuis code') en de postcode van de ontvanger in, en je ziet direct wanneer we je pakket bezorgen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Kan ik aangifte doen tegen PostNL?

Hoe kan ik een klacht indienen over postbezorging? U kunt een klacht over postbezorging indienen bij het postbedrijf. U kunt het beste eerst contact opnemen met het bedrijf zelf.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Hoeveel procent van de post komt niet aan?

57 procent van de respondenten zegt post te krijgen die niet voor hen bestemd is. Anderen zeggen dat PostNL de post te laat bezorgt (51 procent), op een verkeerd adres (35 procent) of dat hun post kwijtraakt (36 procent).

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op maxmeldpunt.nl

Waarom wordt mijn pakket niet bij buren bezorgd?

Zending past niet door de brievenbus

Goede kans dat de zending bij de buren is bezorgd. Dit doen we altijd als we een pakket niet bij je thuis kunnen bezorgen. De zending kan natuurlijk ook in ontvangst zijn genomen door een huisgenoot.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wat gebeurt er met zoekgeraakte post?

De Postwet 2009

Ook als de post of het pakket is kwijtgeraakt door grof nalatig of opzettelijk handelen van PostNL kan PostNL aansprakelijk zijn voor het kwijtgeraakte poststuk of pakket.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op wvtadvocaten.nl

Welke vormen van schadevergoeding zijn er voor zendingen binnen Nederland?

Als je het poststuk of pakket met een van de volgende verzendopties hebt verstuurd, kom je mogelijk in aanmerking voor een schadevergoeding:
  • Aangetekend.
  • Verzekerservice.
  • Spoedservice.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Waarom is mijn pakket vertraagd?

Er is iets misgegaan waardoor we de zending niet volgens plan konden bezorgen. Dit gebeurt héél soms bij onverwacht grote drukte. Als je nu kijkt op track & trace, vind je daar het juiste bezorgmoment.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Hoe weet je of je pakket kwijt is?

Controleer de status van je pakket

Ga naar track & trace of open de PostNL-app op je telefoon. Vul de track & trace-code en postcode van de ontvanger in. De track & trace-code krijg je normaal gesproken van de afzender.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Is PostNL telefonisch bereikbaar?

Let op: zie je 'Bellen' niet staan? Dan is onze telefonische klantenservice op dat moment gesloten. Daan vertelt je wanneer onze klantenservice weer open is.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Hoeveel geld krijg je als Pakketpunt?

Wat verdien ik met een pakketpunt? De vergoeding die je krijgt is tussen de twintig en vijftig cent per pakket of afgifte. Sommige partijen werken met een staffel of prestatiebonus. Hoe meer pakketten er door je handen gaan, hoe meer je verdient.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op kvk.nl

Kan je je geld terug krijgen als je bent opgelicht Marktplaats?

2021•Knowledge. Krijg ik mijn geld terug bij oplichting? Heb je voor een product betaald maar niet ontvangen? Wij kunnen er helaas niet voor zorgen dat je het geld dan terugkrijgt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op help.marktplaats.nl

Kan je opgelicht worden via Marktplaats gelijk oversteken?

Online handelsplatform Marktplaats is per direct gestopt met de Gelijk Oversteken-functie. Deze functie was bedoeld om consumenten meer veiligheidsgaranties te bieden, omdat verkopers hun geld pas krijgen als de koper het bestelde object heeft ontvangen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bnnvara.nl

Hoe kan je opgelicht worden op Marktplaats?

De eerste is dat de misleidende partij een valse naam of identiteit gebruikt. Daarnaast wordt je opgelicht als de andere partij “listige kunstgrepen” gebruikt om je geld of goederen af te laten geven. Denk hierbij aan listige trucjes zoals het versturen van een valse Tikkie.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op advocaatzoeken.nl

Is DHL aansprakelijk voor schade?

Als je pakket beschadigd raakt, zoek is of wordt gestolen nadat DHL je bestelling heeft afgeleverd, ben je hier zelf verantwoordelijk voor. Iedere keer dat je voor Afgesproken Plek kiest, wijzen we je op de voorwaarden en adviezen. We vragen je bij iedere bezorgafspraak om hiermee akkoord te gaan.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlparcel.nl

Is pakket verzekerd bij DHL?

Wist je dat je altijd beschermd bent tegen schade en verlies van je pakket? Voor elke zending geldt een standaardvergoeding van €3,40 per kilo – hier heb je wettelijk recht op. Als je het pakket hebt verzekerd, is de vergoeding hoger.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlparcel.nl

Waar is Mijn DHL pakket afgeleverd?

Dat kan via track en trace en in de Mijn DHL app. Je vindt daar alle informatie over je zending. Heb je geen zendingsnummer? Vraag die dan op bij de verzender.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlparcel.nl