Pijn in de onderrug en zware geblokkeerde schouders. Druk op de borst die gepaard gaat met overdreven gehuil zonder reden. Depressief, weinig praten en lachen en men denkt slecht over het leven en wenst de dood. Sterke emoties, abnormale woede en veel psychische klachten zoals desillusie en veel angst.
Het boze oog is dus een vorm van jaloezie of afgunst (hasad). Het boze oog kan op twee niveau's werken: bewondering en hekel. Bij bewondering van iemand of iets, is het slechts de blik van bewondering of uitbundige vreugde die overmatig is, zonder dat de verwijdering van voorspoed de bedoeling was.
– De Djinn die het lichaam binnen is getreden door Sihr houdt het langer vol door zich niet te laten zien zoals een Djinn van Bezetenheid. – Heel erg knipperen met de ogen. – Misselijkheid of pijn in de buik, vaak ook gepaard met neiging om over te geven vooral na het drinken van Roqyahwater en veel boeren.
Als je weet van wie je het boze oog hebt gekregen dan kun je aan degene vragen om zich voor jou te wassen. Dit water kun jij in één keer van achter over je lichaam gieten.
Ze horen niet alleen stemmen, maar ze zien ook een donkere gestalte voor zich, ze ruiken een vieze geur en ze hebben het gevoel dat er iemand achter hen staat en een hand op hun schouder legt. „En regelmatig manifesteren djinns zich als dieren in de beleving van de patiënten.
Jin 晋语 Het Jin-dialect wordt vooral gesproken in het noorden van China. Zo communiceren veel inwoners van de provincie Shanxi en de regio Binnen-Mongolië in Jin (晋语) met elkaar. Daarnaast wordt het dialect gesproken in delen van Hebei, Henan en Shaanxi.
Aan djinns en mensen wordt een aantal vergelijkbare eigenschappen toegeschreven, zoals het vormen van sociale gemeenschappen, het geboren worden en het sterven en ook de gevoeligheid voor beledigingen. Maar anders dan mensen worden djinns geacht onzichtbaar te zijn, tenzij zij zich zelf zichtbaar willen maken.
Het oog dat je bij je draagt staart als het ware terug naar het oog dat van buiten komt. Zo wordt de negatieve kracht ervan opgeheven en wordt het dus een beschermend oog. Moslims en christenen beschermen zich tegen het boze oog door verzen uit de Koran of de Bijbel op te zeggen.
Wanneer zo een "Oog" kapotgaat, neemt men aan dat het zijn dienst verricht heeft en een boze blik afgewend, en wordt het snel door een nieuw exemplaar vervangen. Een nazar-amulet wordt meestal gemaakt uit gekleurd glas. Dikwijls heeft het de vorm van een druppel.
Maar als Jezus merkt dat iemand weet heeft van zijn bedoelingen, zegt Hij bemoedigend: 'Jouw ogen zijn zalig omdat zij zien' (Mat. 13:16). De wijze heeft ogen in zijn hoofd, maar de dwaas wandelt in de donkerte (Pred. 2:14).
Degene die getroffen is door Sihr dient dit niet te bestrijden met Sihr. Dit omdat slechtheid niet weggenomen wordt door een andere vorm van slechtheid te begaan. Zo wordt ongeloof ook niet weggenomen door een andere vorm van ongeloof. Slechtheid kan alleen weggenomen worden door goedheid.
Wel adviseren wij degene die zoiets meemaakt om eerst te kijken of deze hennavlekken niet door eigen toedoen of toedoen van anderen zijn aangebracht. Mensen doen vaak vreemde dingen in hun slaap. Ook raden wij bij herhaling of voortduring van dit soort verschijnselen een bezoek aan de huisarts aan.
Hoe komt men erachter wie Sihr (tovenarij) bij hem heeft gedaan?
Ze kan dan bijvoorbeeld maar niet verliefd worden, of ze denkt dat ze er lelijker uitziet dan ze in werkelijkheid is, en dat maakt haar zo onzeker, dat geen man haar wil. Hetzelfde kan trouwens ook mannen overkomen, al zijn die minder labiel en dus minder vatbaar.
Als je iets voelde veranderen bij je hoofd, nek, vingertoppen of rug is er sprake van zwarte magie. Tijdens het noemen van die zin kan het zijn dat je een persoon in gedachten krijgt, beelden ziet, een naam ziet of hoort. Kortom, mogelijk krijg je informatie over de persoon van wie de zwarte magie af komt.
Hoewel een gelovige in hart en nieren inderdaad “Inshallah” gebruikt om te zeggen “ja, met de wil van God,” wordt de uitdrukking ook veelvuldig gebruikt als synoniem voor “misschien,” “we zien nog wel,” “hopelijk” of “nooit van m'n leven,” aan de goede verstaander de keuze.
Het boze oog hebben betekent dat je anderen kwaad zou kunnen doen door alleen maar naar hen (of naar hun huis, vee, oogst, enz.) te kijken. Boos heeft hier niet de nu gebruikelijke betekenis 'vertoornd, kwaad', zoals in 'Ik ben boos op de regering. ' Het wordt gebruikt in de oudere betekenis 'vijandig gezind, jaloers'.
het kwade oog beschermt je voor kwade ogen. Dit Turkse bijgeloof gaat er namelijk vanuit dat alle blikken die gericht worden op jou en je bezit een zekere graad van jaloezie en kwade wil bevatten (bewust of onbewust) en dat elke kwade blik die jouw richting uitkomt je ook daadwerkelijk ongeluk en schade zal toebrengen.
De populaire betekenis van het Turkse oog is dat het beschermende eigenschappen heeft. Het zou beschermen tegen het boze oog, afgunst en ongeluk, en de eigenaar geluk en voorspoed brengen.
Als degene die aan een oorsprong ligt van het boze oog vreest dat hij de beoogde persoon zal schaden, moet hij zijn kwaad verdrijven door te zeggen: ''O Allaah, schenk hem Uw zegening'' zoals de Profeet (vrede zij met hem) zei tegen 'Amir Ibn Rabi'a toen hij Sahl Ibn Hunayf met het boze oog trof: ''Waarom heb je niet ...
“Er schuilt geen kwaad in ar-roqia, zolang het geen afgoderij is”. (Sahih Moslim). De behandeling: De roqyasessie duurt gemiddeld een half uur, afhankelijk van de situatie.
Een persoon spuwt na het reciteren van de Koran, zoals Soerat al-Faatihah. Dit is een vorm van Roeqya en tevens de sterkste vorm ervan die over een zieke persoon gereciteerd kan worden. Wanneer iemand dus Soerat al-Faatihah leest en vervolgens blaast over het water, dan is daar niets mis mee.
De niveau's van Bezetenheid door de Djinn
De Djinn heeft vaak de beschikking over het gehele lichaam en veroorzaakt ook vaak black-outs en de patiënt valt ook vaak flauw. Dit soort gevallen zien we bij Sihr en erge gevallen van `Isq (Djinn 'Aseeq).
De gelovige djinn mogen elk bot eten waarover de Naam van Allah genoemd is, omdat de boodschapper van Allah (Allahs zegeningen en vrede zijn met hem) hen niet toestond om iets te hebben waarover Allahs Naam niet genoemd is – die zijn voor de koeffaar (ongelovigen) van onder de djinn.
Soera An Nas, hoofdstuk 114, biedt bescherming tegen elk kwaad door invocatie van Allah (swt).