Het installatiepakket ontvang je uiterlijk drie dagen voor de start van je abonnement. En met onze KPN Thuis app sluit je makkelijk zelf binnen 20 minuten Internet & TV aan.
Heb je nu een vast telefoonnummer bij Ziggo, en wil je graag je nummer behouden als je overstap naar KPN? Dat is zeker mogelijk. Je kunt tijdens het bestelproces aangeven dat je je nummer wilt behouden. KPN zal er vervolgens voor zorgen dat je telefoonnummer wordt overgezet.
Het glasvezel internet van KPN scoort beter dan het kabel internet van Ziggo in stabiliteit en snelheid. Het belangrijkste verschil is dat met KPN glasvezel je evensnel kunt up- en downloaden. Met kabel internet van Ziggo ligt de uploadsnelheid altijd tot ruim 50% lager dan de downloadsnelheid.
De kosten voor een vaste telefoonlijn zijn bij Ziggo één euro per maand en bij KPN twee euro per maand. Het tarief per minuut is in beide gevallen vijftien cent (in mei 2023). Mocht je vaak aan de telefoon hangen, dan ben je bij KPN goedkoper uit wanneer je besluit een onbeperkt bellen-abonnement af te nemen.
Ziggo-klanten waarderen de internetkwaliteit iets lager dan de klanten van KPN (DSL en glasvezel). Ook rapporteren ze iets meer internetstoringen. Ziggo doet het wat betreft televisiekwaliteit iets beter (7,5) dan KPN Glasvezel (7,3) en KPN DSL (7,2).
Waarom wordt Ziggo steeds duurder? De prijsverhogingen van de abonnementen zijn volgens Ziggo het gevolg van hogere kosten, zoals energie die nodig is voor het netwerk en de datacenters.
In het kort. Om een dienst af te nemen heb je Kabel TV nodig. Je sluit altijd een abonnement af voor onbepaalde tijd. En kunt maandelijks opzeggen.
Beste uit de Test
KPN doet het vooral goed op de kwaliteit van hun internetdiensten. Ook de score voor tv-kwaliteit is bovengemiddeld. Het oordeel voor de tv-kwaliteit is met een 7,3 hoger dan bij de andere providers. Slechts 20% van de klanten van KPN geeft aan last te hebben van tv-storingen.
Het duurt maximaal 4 weken tot je aanvraag is verwerkt.
Zo werkt overstappen met
In dat geval krijg je van ons een seintje zodra je kosteloos kunt overstappen naar KPN. Stel je pakket samen en kies tijdens je bestelling voor de gratis overstapservice. Wij zeggen je abonnement op en regelen de rest met je huidige aanbieder. Jij hoeft dus niets te doen.
Gemiddeld duurt de administratieve afhandeling 10 werkdagen, vanaf de aanvraag tot het moment dat het nummer is overgezet.
Je hebt een maand opzegtermijn bij jouw huidige aanbieder. Dit komt 'goed' uit, een gemiddelde overstap is binnen 3 tot 4 weken gerealiseerd. Overstappen naar kabel kost gemiddeld 10 werkdagen.
Een abonnement met TV, Internet & Bellen wordt in zijn geheel overgenomen. Na de contractovername kun je het pakket en de instellingen eenvoudig en kosteloos wijzigen in MijnKPN. Wat is de verwerkingstijd van een contractovername? Als alles bij ons binnen en accoord is, zetten we het binnen 10 werkdagen om.
Hoe lang een overstap duurt, hangt af van uw huidige contract. In het algemeen geldt een periode van 6 tot 8 weken weken.
Inflatiecorrectie op KPN Mobiel
Elk jaar stijgen de prijzen in Nederland door inflatie. Dat heeft ook effect op onze kosten. Daarom verhogen wij jaarlijks op 1 oktober onze abonnementsprijzen exclusief kortingen. Hiervoor gebruiken wij het inflatiepercentage dat het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) vaststelt.
KPN is het duurste. Bij KPN bedrijfsonderdeel XS4All moet het meeste betaald worden, namelijk €47,65 per maand. Solcon volgt op korte afstand met €46,75 per maand. KPN is onder het eigen merk met €45,40 per maand de nummer drie duurste internetaanbieder in Nederland.
Met het Pluspakket krijg je 4 zenders voor kinderen, zoals Nick Jr. of Baby TV, Er zijn ook heel veel series en films On Demand te kijken, zonder extra kosten. We hebben onze favoriete films of series voor de jongste kijkers voor je op een rijtje gezet.
Bel gratis 1200 (vanaf je vaste telefoonaansluiting van Ziggo) of 0900 - 1884 (normaal tarief) voor onze Klantenservice. We zijn maandag t/m vrijdag bereikbaar van 8.00 uur tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.30 uur tot 18.00 uur.
Bel om je opzegging door te geven. Bel gratis 1200 (vanaf je vaste telefoonaansluiting van Ziggo) of 0900 - 1884 voor onze Klantenservice. Je kunt natuurlijk ook online opzeggen via het opzegformulier.
„De abonnementen van Ziggo (en Casema, @Home en Multikabel) zijn elke dag opzegbaar. De opzegtermijn is 1 maand en gaat in op de dag dat Ziggo je opzegging ontvangt.
Vanwege de aangekondigde prijsverhogingen wordt Ziggo een van de duurste aanbieders van internet, tv en telefonie. Er zijn namelijk concurrenten actief op de markt die via glasvezel dezelfde internetsnelheid of zelfs hogere snelheden aanbieden tegen lagere tarieven.
De kabelaar zag vorig jaar al 63.000 internetklanten vertrekken naar glasvezel, waarvan 6500 in het laatste kwartaal. In 2021 verloor de kabelaar 1,6 procent van de internetklanten, omgerekend 99.500 Nederlanders. Ziggo claimt zelf over de laatste vier boekjaren een netto klantverlies van 10.000 klanten.
Een goed Ziggo-alternatief is T-Mobile. Bij deze provider zijn de eerste acht maanden dankzij deze aanbieding extra voordelig en betaal je 30 euro per maand. Daarna wordt het omgezet in een maandtarief van 50 euro.