Aan de hand van 2 assen (introvert versus extrovert & denken versus voelen) ontstaan 4 kwadranten die vertaald worden naar de vier kleuren: rood, geel, groen, en blauw.
'Vurig' rood staat voor het dominant temperament. 'Stralend' geel staat voor het interactief temperament. 'Zacht' groen staat voor het stabiel temperament. 'Helder' blauw staat voor het consciëntieus temperament.
De kleuren van de DISC test
Dominant is vurig rood, invloed is stralend geel, stabiel is zacht groen en consciëntieus is helder blauw. Als je helder blauw bent ben je introvert, precies, voorzichtig en gedisciplineerd. Je bent nauwkeurig bij werkzaamheden die accuratie vereisen.
De Zwitserse psycholoog en psychiater introduceerde het concept van psychologische voorkeuren. Insights koppelt die voorkeuren aan 4 kleuren. Ze geven je op een aansprekende manier inzicht in je eigen reacties en gedrag en helpen je om te begrijpen waarom andere mensen heel ander gedrag laten zien.
Customer insights zijn inzichten in het gedrag van klanten, om daarmee het aanbod van een bedrijf of organisatie beter af te stemmen op de klantbehoefte. Als gevolg hiervan kan een aanbieder de service en dienstverlening verbeteren, of de omzet verhogen en nieuwe klanten aantrekken.
De kosten voor een Insights Discovery Basisprofiel zijn € 205,- (excl. BTW). Let op! Als je jouw basisprofiel nu bestelt, ontvang je GRATIS de elearning waarbij de achtergrond van jouw profiel wordt verteld.
Positieve kleur: geel
Een kleur die door mensen als zeer positief en energiek ervaart wordt is de kleur geel. Geel wordt gezien als een jeugdige, optimistische kleur die de aandacht grijpt. De kleur wordt geassocieerd met energie, zon, lente, zomer, geluk en straal vriendelijkheid uit.
Groen maakt gelukkig
En die laatste schijnt de meest effectieve manier te zijn om gelukkiger te worden, blijkt uit onderzoek. Het gaat niet alleen om planten, maar ook om de kleur groen. In dit onderzoek keken de onderzoekers naar de link tussen groene ruimtes en het welzijn van mensen.
Groen is de kleur van ontwikkeling en staat voor leven, balans en harmonie.
Rood geeft energie en daagt uit. Rood is er, je kunt er niet omheen. De kleur van actie, van doen.
De kleur rood staat voor zelfvertrouwen. Rood is een opvallende kleur en als je het draagt, val je eigenlijk meteen op. Met rode kledingstukken straal je zelfverzekerdheid, energie en passie uit. Als je een belangrijke presentatie of vergadering hebt, is dit dus de ideale kleur om te dragen.
Wat kunnen kleuren? Kleuren roepen bepaalde emoties en gevoelens bij je op; van blijdschap tot onrust, van ontspanning tot enthousiasme. Daarnaast kan kleur informatie doorgeven, zonder dat daarbij woorden nodig zijn.
Zwart is een mysterieuze kleur die verband houdt met angst en het onbekende.
Als je echt indruk wilt maken of iemand over wilt halen, dan is rood een goede kleur om te dragen. Deze prikkelende kleur staat namelijk voor macht en passie, maar ook voor moed en energie, zegt Kenny Frimpong, brand marketeer bij een Italiaans kledingmerk.
Geel. Geel is evenwel een magische kleur voor zij die leiden aan depressies.
Die zijn er zeker, dat zijn de universele kleuren. Tijdens een kleurenanalyse wordt door middel analysedoeken uitgezocht welke kleuren jou het beste staan. Hierbij wordt er vanuit gegaan dat iedereen de basiskleuren kan dragen. Dit zijn de kleuren rood, geel, groen, blauw en violet.
Chique kleuren
Okergeel, olijfgroen, bruin en blauw zijn de woontrend voor een luxe uitstraling in je huis. Deze chique kleuren, zoals olijfgroen zorgen voor een gevoel van warmte en rijkdom.
Groen. Groen is een koude kleur die synoniem staat voor rust, frisheid en gezondheid.
Ze geven je op een aansprekende manier inzicht in je eigen reacties en gedrag en helpen je om te begrijpen waarom andere mensen heel ander gedrag laten zien. Bovendien zijn ze makkelijk te onthouden en zorgen ze er bij onenigheid of conflicten voor dat het gesprek niet te persoonlijk en daarmee onprettig wordt.
Het insights discovery profiel is een model om inzicht te krijgen in de persoonlijke voorkeuren van mensen. Dit gaat aan de hand van een korte online vragenlijst. Het resultaat is verbluffend!
Insight selling is the process of creating and winning sales opportunities and driving change with ideas that matter. There are two applications of insight selling: interaction insight and opportunity insight.
Klanten willen systemen en producten die voor iedereen toegankelijk zijn en óók toekomstbestendig zijn. Een product, een ontwerp of een service moet dus niet alleen goed zijn voor de individuele gebruiker, maar ook voor het collectief. En het liefst moet het goed zijn voor de hele planeet nu en in de toekomst.
Kies dan voor de kleur blauw; blauw werkt rustgevend, verkoelt en geeft je een ontspannen gevoel. Dit zorgt voor een serene sfeer om lekker in slaap te vallen. Het is zelfs uit onderzoek gebleken dat mensen in een blauwe slaapkamer het langst slapen!