Het enige wat je hoeft te doen is naar history.google.com/history gaan en zorgen dat je inlogt. Dan kun je precies vinden welke YouTube-filmpjes je hebt gekeken, wat voor zoektermen je hebt gebruikt en op welke plekken je vaak komt.
Gebruik een zoekwoorden analysetool
Dit is een gratis analysetool van Google. Met deze tool kun je zien hoe vaak een woord of woordgroep wordt gegoogled. Zo zie je direct of er op de woorden in jouw lijstje wordt gezocht of dat je beter voor een ander woord kunt kiezen.
Wie je gegevens kan bekijken
Privé: alleen zichtbaar voor jou. Iedereen: zichtbaar voor iedereen. Mensen met wie je communiceert: zichtbaar voor mensen met wie je communiceert, bijvoorbeeld via Chat en gedeelde fotoalbums in Google Foto's. Je organisatie: zichtbaar voor iedereen in je organisatie, zoals werk of school.
Check ook even myactivity.google.com. Deze pagina houdt je zoekgedrag en aan Google-gelieerde activiteiten bij. Via 'activiteitsopties' op dezelfde pagina bepaal je wat Google wel en niet mag opslaan.
'Wie ben jij volgens Google?'
Aan de hand van die resultaten ontstonden heel verschillende gesprekken. Zo vond iemand zijn andere identiteit, zag een ander zichzelf praten over zelfmoord, weer een ander ontdekte een fake-pagina van zichzelf en iemand zag dat ze flink werd gehaat online.
Tik de naam tussen aanhalingstekens, bijvoorbeeld "sophie de groot". Probeer ook voorletter en achternaam: "s. de groot". Voeg toe wat je weet over deze persoon, bijvoorbeeld woonplaats, club of bedrijf. Tip: kijk ook bij afbeeldingen.
De belangrijkste Google statistieken van 2021
Het meest gezochte woord? Youtube. 84% van de gebruikers gebruikt Google 3 keer per dag of vaker. Van de (product) zoekopdrachten begint 46% op deze zoekmachine.
Wieowie.nl
Wieowie.nl is de bekendste Nederlandse verticale zoekmachine op het gebied van personen en zoekt in allerlei bronnen die informatie kunnen weergeven, zoals Hyves, Schoolbank, Google, Yahoo, De Telefoongids, YouTube en LinkedIn. Al deze informatie wordt overzichtelijk op één plek weergeven.
Als u bovenaan in Google terecht wilt komen, is een sterke titel essentieel. Met deze titel trekt u niet alleen de aandacht, ook moet voor bezoekers direct duidelijk zijn wat ze van uw website kunnen verwachten. De bezoeker moet het idee hebben dat hij of zij iets mist als hij niet doorklikt naar uw website.
Als je een foto uit de Google-zoekresultaten wilt verwijderen, moet je meestal contact opnemen met de site-eigenaar, de persoon die de site met de afbeelding in eigendom heeft. Belangrijk: De meeste afbeeldingen die je ziet in de Google-zoekresultaten, zijn afkomstig van websites die geen eigendom zijn van Google.
Een handige online tool is justdelete.me. Deze website houdt een lijst bij van verschillende websites die je zonder account niet (goed) kunt gebruiken en geeft instructies over hoe je bij desbetreffende site het beste je account kan verwijderen.
Mensen met wie je je locatie deelt, kunnen dit altijd zien: Je naam en foto. De recente locatie van je apparaat, ook als je geen Google-apps gebruikt. De batterijlading van je apparaat en of de batterij wordt opgeladen.
Na het aanmaken van een account verstuurt de dienst meestal een e-mail ter bevestiging. Hierin staat vaak ook de gebruikersnaam. Zoek dus eerst de mail op en bekijk daarin wat uw gebruikersnaam is.
Klanten willen fitnessapparaten, afslankproducten, vervangende opties om van het roken af te komen en ook duurzame producten zijn populair. Denk dus ook vooral aan herbruikbare producten, maar ook aan een duurzame verpakkingen en verzendmethodes.
Year in Search 2022
Dit jaar koos Google voor Nederland de onderwerpen 'algemeen', 'wat is...?' , 'overleden', 'Nederlanders' en meer. De vijf meest gezochte termen in Nederland waren 'Oekraïne', 'Jeroen Rietbergen', 'Viaplay', 'Ali B' en 'Testen voor toegang'.
Als je resultaten ziet, is de site of pagina in de index aanwezig: Voor een site: Het is mogelijk dat de site zelf in onze index staat, maar dat niet elke pagina op Google staat. Overweeg een sitemap toe te voegen om Google te helpen alle pagina's op je site te ontdekken.