Wie is verantwoordelijk voor mijn pakketje?

Als er bij het post- of koeriersbedrijf iets misgaat, is de verkoper hiervoor verantwoordelijk. De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf. De verkoper is ook de afzender en heeft een (vervoers)overeenkomst met het postbedrijf. U als koper en ontvanger niet.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op arag.nl

Wie is verantwoordelijk bij zoekraken pakket?

Als het pakket zoekraakt, moet de verkoper het koopbedrag teruggeven of het product opnieuw verzenden. Vermeldt de advertentie dat je het artikel moet ophalen en vraag je als koper toch om het op te sturen, dan is dit voor eigen risico.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Wie is verantwoordelijk voor het niet ontvangen van post?

De verzender heeft de post aan u gestuurd

Alleen de verzender kan aan het postbedrijf vragen om uw post te zoeken. Als ontvanger kunt u geen vervolgstappen nemen. Bijvoorbeeld naar de Geschillencommissie of naar de rechter. U kunt wel klagen bij het postbedrijf.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Wat moet je doen als je pakketje niet is aangekomen?

Zoals gemeld is de webshop je aanspreekpunt. Na melding kan de webwinkelier zelf besluiten om je geld terug te storten of bijvoorbeeld een nieuwe verzendpoging wagen. Je kunt ook besluiten om zelf de koop te ontbinden en geld terug te vragen door een brief of mailtje te sturen naar de webwinkel.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bnnvara.nl

Is PostNL aansprakelijk voor kwijtraken pakket?

Ook als de post of het pakket is kwijtgeraakt door grof nalatig of opzettelijk handelen van PostNL kan PostNL aansprakelijk zijn voor het kwijtgeraakte poststuk of pakket.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op wvtadvocaten.nl

Dit zijn je rechten als er iets mis is met de bezorging van je pakketje

35 related questions found

Wie is verantwoordelijk als pakket niet aankomt Marktplaats?

Als het niet aankomt, is het de verantwoordelijkheid van de verkoper en niet van de koper.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bnnvara.nl

Kan ik aangifte doen tegen PostNL?

Hoe kan ik een klacht indienen over postbezorging? U kunt een klacht over postbezorging indienen bij het postbedrijf. U kunt het beste eerst contact opnemen met het bedrijf zelf.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Wie is verantwoordelijk als een pakket kwijt is?

Als er bij het post- of koeriersbedrijf iets misgaat, is de verkoper hiervoor verantwoordelijk. De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf. De verkoper is ook de afzender en heeft een (vervoers)overeenkomst met het postbedrijf.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op arag.nl

Wat zegt de wet over niet ontvangen pakket?

Niet het bezorgbedrijf, maar de webwinkel is verantwoordelijk. Het maakt niet uit waar het pakketje is kwijtgeraakt Jij hebt het in ieder geval nooit ontvangen. "Blijkt het pakketje nergens te bekennen? Dan is de winkelier verplicht om de aankoopprijs terug te betalen, ook als je buurman het pakketje verbergt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rtlnieuws.nl

Hoeveel pakketjes gaan er verloren?

Jaarlijks verdwijnen tienduizenden postpakketten in het niets. Ze raken kwijt of worden gestolen. Met de explosieve groei van het online shoppen groeit ook het aantal verdwenen pakketen snel.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op destentor.nl

Wat gebeurt er als DHL je pakket kwijt raakt?

Als je pakket onderweg is beschadigd of zoekgeraakt, meld dit dan zo snel mogelijk bij ons via chat. Voor een pakket geldt standaard een vergoeding van €3,40 per kilo.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlparcel.nl

Wie draagt risico bij verzending?

De hoofdregel is dat het risico voor de koper is 'van de aflevering af' (art. 7:10 BW). Dit betekent doorgaans dat de verkoper het risico draagt tot aan het moment van bezorging, ofwel het moment dat de koper de zaak feitelijk in zijn bezit krijgt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op managementsite.nl

Wie is verantwoordelijk verkoper?

Bij verkoop van bedrijf aan consument is het simpel: de verkoper is aansprakelijk, dat staat letterlijk in de wet (art. 7:11 BW). Maar bij verkoop tussen consumenten onderling (art. 7:9 BW) staat er niet meer dan dat de verkoper moet zorgen dat de gekochte zaak wordt afgeleverd bij de koper.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op blog.iusmentis.com

Wie is verantwoordelijk voor een retour?

Als artikelen retour gezonden worden gebeurt dat in opdracht van de consument, op een door de consument zelf te bepalen plaats en tijd. De verantwoordelijkheid voor de administratieve afhandeling van de retourzending ligt daarmee geheel bij de consument.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op degeschillencommissie.nl

Hoe weet je of je pakket kwijt is?

Controleer de status van je pakket of post met track & trace

Of open de PostNL-app op je telefoon. Meestal krijg je de track & trace-code van de afzender, bijvoorbeeld via een bevestigingse-mail. Ben jij de afzender? Dan vind je de track & trace-code op het verzendbewijs dat je krijgt van het PostNL-punt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Waar blijft mijn bestelling?

Op track & trace (ook beschikbaar in de PostNL-app) vind je altijd de laatste informatie over je pakket. Vul de track & trace-code (barcode of 'niet-thuis code') en de postcode van de ontvanger in, en je ziet direct wanneer we je pakket bezorgen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Waar kan ik klagen over PostNL?

Klacht indienen als ontvanger post

En heeft u die niet of te laat ontvangen? Vraag de verzender dan om een klacht in te dienen bij het postbedrijf. U kunt ook zelf een klacht indienen bij het postbedrijf. Hiervoor kunt u gebruik maken van de voorbeeldbrief Klacht aan postbedrijf als ontvanger op Consuwijzer.nl.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Wie controleert PostNL?

Toezicht op postbezorging

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) houdt toezicht op de naleving van de Postwet 2009. Dat geldt voor alle postvervoerbedrijven die actief zijn op de postmarkt. De ACM controleert bijvoorbeeld of postvervoerders het briefgeheim naleven. En of zij een klachtenregeling hebben.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Waarom is mijn pakket nog niet ontvangen door PostNL?

De afzender heeft de zending al bij ons aangemeld, maar nog niet bij ons afgeleverd óf we hebben hem zelf nog niet gesorteerd. Vaak zie je in track & trace al wel het verwachte bezorgmoment. Houd er rekening mee dat dit nog kan opschuiven!

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Kan je opgelicht worden via Marktplaats gelijk oversteken?

Online handelsplatform Marktplaats is per direct gestopt met de Gelijk Oversteken-functie. Deze functie was bedoeld om consumenten meer veiligheidsgaranties te bieden, omdat verkopers hun geld pas krijgen als de koper het bestelde object heeft ontvangen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bnnvara.nl

Hoe kan je opgelicht worden op Marktplaats?

De eerste is dat de misleidende partij een valse naam of identiteit gebruikt. Daarnaast wordt je opgelicht als de andere partij “listige kunstgrepen” gebruikt om je geld of goederen af te laten geven. Denk hierbij aan listige trucjes zoals het versturen van een valse Tikkie.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op advocaatzoeken.nl

Kan je je geld terug krijgen als je bent opgelicht Marktplaats?

2021•Knowledge. Krijg ik mijn geld terug bij oplichting? Heb je voor een product betaald maar niet ontvangen? Wij kunnen er helaas niet voor zorgen dat je het geld dan terugkrijgt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op help.marktplaats.nl

Wie is verantwoordelijk voor een product?

In de wet is geregeld dat de producent verantwoordelijk is voor een deugdelijk product. Om te weten of je aansprakelijk bent, is het belangrijk om te bepalen of je volgens de wet als ondernemer 'producent' bent. De producent is juridisch gezien namelijk niet altijd de fabrikant van het product.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op thuiswinkel.org

Kan een verkoper zich nog bedenken?

Tijdens de onderhandeling kan de verkoper doorgaan met andere bezichtigingen van de woning. Zolang het koopcontract nog niet is ondertekend, mag een particuliere verkoper zich bedenken. Hij kan de woning dan aan iemand verkopen die meer wil betalen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op interpolis.nl

Hoe lang is verkoper aansprakelijk voor verborgen gebreken?

Termijn verborgen gebreken melden

Heb je langer nodig om de exacte omvang van de problematiek te bepalen, zorg dan dat je de verkoper alvast (schriftelijk) op de hoogte stelt. Een verkoper blijft gedurende twee jaar, na het melden ervan, aansprakelijk voor gebreken aan een woning.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op remax-totaal.nl