De officiële
Als je de DHL-app voor het eerst opent (op Android of iOS), dan moet je een account aanmaken. Je vult je naam en e-mailadres in, maakt een sterk wachtwoord aan en klikt volgens op de link in de mail die jouw kant op komt. Vervolgens kun je direct inloggen in de app.
Elk detail telt in My DHL Parcel. Zo kunt u het dashboard van onze gratis verzendtool op allerlei manieren personaliseren dankzij de widgets. En de uitstekende zoekfunctie komt van pas als u op zoek bent naar een adres of zending van lang geleden.
Dankzij track en trace weet je dag en nacht waar je DHL pakket is, en wanneer je 'm kunt verwachten. Het enige wat je nodig hebt is het zendingsnummer. Als je ook de postcode van de ontvanger invoert, worden de verzender en ontvanger zichtbaar en kun je de bezorgafspraak aanpassen.
Online pakket versturen via Mijn DHL
Verstuur een pakket met de Mijn DHL app. Selecteer het gewicht, vul jouw gegevens in en de gegevens van de ontvanger. Betaal met iDeal of creditcard en laat je QR-code scannen bij jouw DHL punt. Dan zorgen wij voor een verzendlabel.
App installeren
Download de app Mijn DHL gratis in de Play Store (Android) of in de App Store (iPad/iPhone).
Online versturen
Vul de gegevens in en vink de optie 'geen printer in huis aan'. Zo maak je in no-time een QR-code. Geef je pakket af bij een verzendpunt in de buurt, laat je QR-code scannen en hop – geregeld. Wij doen de rest.
Op track & trace (ook beschikbaar in de PostNL-app) vind je altijd de laatste informatie over je pakket. Vul de track & trace-code (barcode of 'niet-thuis code') en de postcode van de ontvanger in, en je ziet direct wanneer we je pakket bezorgen.
Check bij de verzender de juiste adresgegevens, vul ze in op Mijn DHL en print je label. Geen printer? Geen probleem! Laat de QR-code zien bij het DHL ServicePoint, dan printen wij 'm voor je.
Als je niet thuis bent op het moment van bezorging en we het pakket ook niet bij je buren kunnen afgeven, dan bezorgen we je pakket de volgende dag bij een DHL ServicePoint dichtbij. We laten een kaart achter in je brievenbus. Met de code op deze kaart kun je via track en trace zien waar je pakket wordt bezorgd.
De officiële Mijn DHL app is voor iOS beschikbaar in de App Store (vanaf OS 13) en voor Android in de Google Play Store (vanaf OS 8).
Je kunt widgets bijvoorbeeld op het scherm van je computer of smartphone zetten. Ze nemen in verhouding tot je hele scherm heel weinig ruimte in. Je hoeft ze niet te openen, je ziet direct op je scherm de informatie. Widgets kunnen ook op een website of in een app staan.
PostNL heeft bij internationale zendingen langere levertijden en DHL Express biedt voor internationale zendingen snelheid en korte levertijden. PostNL kan vanwege verschillende post netwerken het trackingnummer van jouw zending wijzigen. DHL Express gebruikt altijd eigen trackingnummers binnen een eigen netwerk.
bpost en DHL zijn beide gekend door hun innovaties, zoals track & trace-faciliteiten, retouropties en services waarbij de klant kan bepalen waar en wanneer pakketten bezorgd worden. Samen beschikken beide pakketvervoerders over meer dan 4.400 servicepunten; ruim 1.900 in Nederland en 2.300 in België.
Lever je aan consumenten in Europa? Dan is DHL Parcel Connect een interessante verzendmethode om jouw pakketten te versturen! DHL Parcel Connect is beschikbaar voor 21 Europese landen. Hierbij is DHL Parcel Connect thuisbezorging of bezorging op een DHL ServicePoint (afhankelijk van de bestemming).
Deze code is geldig totdat de bezorger bij jou voor de deur staat. Hoe eerder je kiest, hoe meer bezorgopties je hebt.
Wilt u een retour- of afhaalzending inplannen, maar lukt het even niet om een verzendlabel te printen? Geen nood, gebruik gewoon de labelprintservice in onze online verzendservice My DHL Parcel. Voor een kleine vergoeding neemt de chauffeur dan een ingevuld verzendlabel voor u mee.
Nee, dat is niet mogelijk. We raden u aan het zendingsnummer altijd te noteren. Dit is een uniek nummer dat gekoppeld is aan uw zending. Heeft u deze niet ontvangen, neem dan contact op met de afzender.
U kan uw pakje online volgen via Track & Trace of de My bpost app. Als u een account bij bpost hebt, volgt u uw pakje ook in de verzendtool van bpost. U hebt daarvoor het barcodenummer of de referentie van uw pakje nodig.
Controleer de status van je pakket
Ga naar track & trace of open de PostNL-app op je telefoon. Vul de track & trace-code en postcode van de ontvanger in. De track & trace-code krijg je normaal gesproken van de afzender.
Met een QR bestelsysteem bestellen je gasten zelf, met hun eigen telefoon van een digitale menukaart. De gast scant met zijn smartphone een QR code, krijgt de digitale menukaart in de browser van zijn smartphone te zien en kan bestellen. De QR code is gekoppeld aan de locatie (zoals het tafelnummer) van de gast.
In het algemeen is DHL iets goedkoper, maar er zijn verschillen per pakket en per bestemming. Kies je niet voor de extra service en opties dan is DHL enkele euro's goedkoper.
Veelgestelde vragen Hoe lang wordt mijn pakket bewaard bij een DHL ServicePoint? Maximaal 7 dagen. Zodra het pakket is bezorgd, ontvang je van ons bericht en na drie dagen sturen we een herinnering. Wanneer het pakket er een week ligt, wordt het teruggestuurd naar de verzender.