Populaire producten zijn onder andere actiefiguren, hobby- en knutselmateriaal, bouwpakketten, poppen, spelletjes en puzzels, speelgoed voor baby's en peuters, elektronica voor kinderen, pluchen knuffels, modelauto's en -voertuigen, educatief speelgoed en sportartikelen en speelgoed voor buiten.
Alcohol en vlees verkopen het best in de supermarkten, blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau IRI. De omzet van alle supermarkten samen bedroeg vorig jaar 45,1 miljard euro: 100 miljoen meer dan in 2020. In de categorie vlees wordt kip met 980 miljoen euro omzet het best verkocht.
Een hype is slechts een enkel item of merk en kan een soort gedrag, een dieet, speelgoed of kledingstijl zijn. Hypes kunnen fungeren als een toegangspoort tot een nieuw publiek of een andere markt. Daarom hebben hypes ook waarde voor marketeers. Ze kunnen bijvoorbeeld tijdelijk gebruikt worden in de marketingstrategie.
Klanten willen fitnessapparaten, afslankproducten, vervangende opties om van het roken af te komen en ook duurzame producten zijn populair. Denk dus ook vooral aan herbruikbare producten, maar ook aan een duurzame verpakkingen en verzendmethodes.
Google Trends is een geweldig hulpmiddel om populaire producten te ontdekken. Je kunt deze tool gebruiken om het zoekvolume van zoekwoorden in de loop van de tijd te controleren. Dit geeft je een goed idee van de populariteit van een bepaald product, en of het product op dit moment verkoopt, of niet.
Energietransitie, bouw. En de maatschappelijke uitdagingen waar Nederland voor staat stuwen de vraag naar personeel in verschillende sectoren naar meer. Zo is er veel vraag naar mensen die bijdragen aan de energietransitie, zoals monteurs van zonnepanelen en duurzaamheidsadviseurs.
Waar whiskey, vintage horloges en oldtimers jarenlang populaire investeringsobjecten waren onder verzamelaars, staat 2023 in het teken van nieuwe klassiekers. Van erfstukbroches en cognacs tot jongere klassieke auto's.
Als je kijkt naar cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS)Internetaankopen CBS: 2020 en 2021, dan is de categorie kleding- schoenen en accessoires de grootste als het aankomt op online aankopen. Namelijk rond de 59% van de ondervraagden geeft aan de afgelopen 3 maanden online kleding gekocht te hebben.
01. Mag je het überhaupt verkopen op Bol.com? Je kunt niet zomaar alles verkopen op Bol.com, want er worden natuurlijk wel regels gehanteerd. Zo mag je bijvoorbeeld geen maatwerk producten verkopen en ook geen promotieartikelen, levende dieren en abonnementen.
Maar welke combinatie ligt er nu het meest op het Nederlandse bord? Aangezien bloemkool een van de meest gegeten groenten is en we het vaakst varkensgehakt eten, concluderen wij (voorzichtig) dat bloemkool met gehaktballen en aardappels het meest gegeten Nederlandse avondmaal is.
Voor de kleuren voor herfst/winter 2023-2024 betekent dit een basis neutraliteit waarbij de nadruk ligt op de nuances en veelzijdigheid van grijs: rustige of imponerende grijstinten, met verschillende nuances; groene, warme, metaalachtige matte grijzen; diepe of lichte grijzen.
Een trend is een ontwikkeling van een bepaalde richting op langere termijn. Trends worden vaak aangegeven door mode- of andere ontwerpers, maar kunnen ook voortkomen uit een rage waar ontwerpers dan verder op inhaken. Soms is een maatschappelijke trend, een film of serie aanleiding.
Techniek, ICT, zorg en onderwijs
Uit analyse van Randstad blijkt dat bijna ieder vakgebied kansrijk is in 2022. Toch is ook duidelijk te zien dat met name in de techniek, ICT, zorg en het onderwijs structureel de meeste vacatures openstaan.
Consumententrends 2023
Trend 1: de menselijke connectie is belangrijker dan de effectiviteit van de serviceverlening. Trend 2: innovatievermogen en kennis over consumenten is cruciaal. Trend 3: grotere rol ongestructureerde data voor inzicht in veranderende consumentenbehoeften.