Hou het zendingsnummer en de postcode van de ontvanger bij de hand, dan weet je altijd precies waar je pakket zich bevindt. We sturen je een e-mail of sms zodra je pakket is afgeleverd.
DHL Pakket trackingnummer heeft een 10-cijferig nummer en letters, beginnend met 3S, JVGL of JJD. DHL Express het trackingnummer heeft een 10-cijferig nummer dat begint met 000, JJD01, JJD00, JVGL of een vergelijkbare variatie.
Als iemand een pakket stuurt, dan staat op het verzendbewijs een code. Dat is de zogenaamde Track & Trace-code, ook wel het zendingsnummer genoemd. Met deze code kunnen de verzender en ontvanger het pakket via internet volgen.
Heeft je pakket na 2 dagen nog geen werkende Track en trace? Neem dan contact met ons op. Wij kunnen dan bij DHL een onderzoek opstarten om te achterhalen waar je pakket precies is.
Je vindt je code op het verzendbewijs of bijvoorbeeld in de e-mail van de webshop waar je een aankoop hebt gedaan.
Controleer de status van je pakket
Ga naar track & trace of open de PostNL-app op je telefoon. Vul de track & trace-code en postcode van de ontvanger in. De track & trace-code krijg je normaal gesproken van de afzender.
Gewoonlijk bestaan de trackingnummers van UPS uit 18 tekens, meestal beginnend met "1Z".
Je gebruikt je zendingsnummer om de status van je pakket te checken. Dat kan via track en trace en in de Mijn DHL app. Je vindt daar alle informatie over je zending.
Hou het zendingsnummer en de postcode van de ontvanger bij de hand, dan weet je altijd precies waar je pakket zich bevindt. We sturen je een e-mail of sms zodra je pakket is afgeleverd.
Hou het barcodenummer van je retourlabel bij de hand (JVGL-nummer onderaan het label), dan weet je altijd precies waar je pakket zich bevindt en wanneer het bij de verzender is afgeleverd.
Track & Trace is een dienst waarmee zowel ontvangers als verzenders hun pakket online kunnen volgen. Door een barcode en de postcode van de ontvanger in te vullen, ziet men direct waar het pakket zich bevindt. Meestal staat ook vermeld wanneer we het pakket verwachten te bezorgen bij de ontvanger.
Als je pakket onderweg is beschadigd of zoekgeraakt, meld dit dan zo snel mogelijk bij ons via chat. Voor een pakket geldt standaard een vergoeding van €3,40 per kilo.
Maximaal 7 dagen. Zodra het pakket is bezorgd, ontvang je van ons bericht en na drie dagen sturen we een herinnering.
Als er bij het post- of koeriersbedrijf iets misgaat, is de verkoper hiervoor verantwoordelijk. De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf. De verkoper is ook de afzender en heeft een (vervoers)overeenkomst met het postbedrijf.
Wij leveren van maandag tot en met vrijdag tussen 8.00 en 18.00 uur. De exacte levertijden kunnen verschillen per dag. Dit is afhankelijk van de pakketgrootte en het afleveradres.
Het is namelijk mogelijk dat de bezorger is uitgeweken naar een ander (bemand) DHL ServicePoint. Bijvoorbeeld omdat de pakketautomaat een storing had, of omdat er geen kluisje beschikbaar was waar je pakket in past. Kijk daarom goed op track en trace bij welk afhaalpunt je pakket ligt.
Er is iets misgegaan waardoor we de zending niet volgens plan konden bezorgen. Dit gebeurt héél soms bij onverwacht grote drukte. Als je nu kijkt op track & trace, vind je daar het juiste bezorgmoment.
Klacht indienen als ontvanger post
Verwacht u een brief of pakket? En heeft u die niet of te laat ontvangen? Vraag de verzender dan om een klacht in te dienen bij het postbedrijf. U kunt ook zelf een klacht indienen bij het postbedrijf.
Op track & trace (ook beschikbaar in de PostNL-app) vind je altijd de laatste informatie over je pakket. Track & trace werkt door middel van scans. We scannen je pakket op meerdere momenten in het bezorgproces. Vanaf het moment dat de afzender het pakket aan PostNL heeft gegeven tot het moment van bezorging.
Traceeractiviteiten verschijnen doorgaans 24-48 uur na ontvangst van de Track and Trace-id. Over het algemeen verschijnt er een traceeractiviteit zodra de zending onze faciliteit heeft bereikt.
Als je een pakket en/of brief naar een antwoordnummer verstuurt zal je hier geen track & trace code van ontvangen. Mocht je dit wel willen ontvangen dan adviseren wij het pakket via een postkantoor te retourneren. TIP!
Op track & trace (ook beschikbaar in de PostNL-app) vind je altijd de laatste informatie over je pakket. Vul de track & trace-code (barcode of 'niet-thuis code') en de postcode van de ontvanger in, en je ziet direct wanneer we je pakket bezorgen.
Jaarlijks verdwijnen tienduizenden postpakketten in het niets. Ze raken kwijt of worden gestolen. Met de explosieve groei van het online shoppen groeit ook het aantal verdwenen pakketen snel.
57 procent van de respondenten zegt post te krijgen die niet voor hen bestemd is. Anderen zeggen dat PostNL de post te laat bezorgt (51 procent), op een verkeerd adres (35 procent) of dat hun post kwijtraakt (36 procent).
Binnen de Benelux wordt uw pakket de volgende werkdag al geleverd.