Even je iPhone herstarten wil soms wel eens helpen om een vastgelopen download op gang te helpen. Als een gewone herstart niet werkt, kun je ook een wat hardere reboot proberen: dit doe je door de homebutton en de powerknop tegelijk in te drukken. Doe dit totdat het Apple-logo in beeld verschijnt.
Soms kan het helpen om even uit te loggen bij de App Store en daarna weer in te loggen. Hiervoor open je de Instellingen-app en tik je op je account naam. Tik daarna op Media en aankopen en log uit. Daarna log je weer in, uiteraard met het juiste Apple ID.
Wil apps updaten maar niet lukken, dan kun je het beste even naar 'Instellingen > Apps/Applicatiebeheer' gaan en op 'Google Play' tikken. Selecteer vervolgens het 'Opslagruimte'-veld en kies voor 'Cache legen' om tijdelijke bestanden te verwijderen.
Als het niet lukt om een app te downloaden, is het handig om eerst de basis dingen te controleren. Controleer of het apparaat verbinding heeft met internet. Voor het downloaden van apps is een wifi-verbinding aan te bevelen. Maar u kunt ook mobiele data gebruiken.
Werk bij naar de nieuwste versie van iOS of iPadOS, macOS, tvOS, watchOS of software voor uw apparaat dat niet van Apple is. Probeer vervolgens opnieuw verbinding te maken.
Als je de app niet kunt vinden in de lijst met alle apps: Controleer of je een ondersteund Android-apparaat of ondersteunde Chromebook gebruikt. Het is mogelijk dat je de app hebt verborgen en dat je de app weer moet inschakelen. Schakel je apparaat uit en weer in.
Ga naar Instellingen op je apparaat en tik op Apps en meldingen > Google Play Store > Applicatie-info > Opslag > CACHE LEGEN. Tik op GEGEVENS WISSEN > OK. Start je apparaat opnieuw op en probeer WhatsApp opnieuw te installeren.
Verwijder de app en download deze opnieuw met uw Apple ID. Nadat u de app hebt verwijderd, moet u zich mogelijk afmelden bij de App Store, uw apparaat opnieuw opstarten en opnieuw inloggen voordat u een nieuw exemplaar van de app kunt downloaden.
Wat gebeurt er met niet-ondersteunde telefoons? Op de betreffende telefoons kan WhatsApp na de deadline nog wel worden gebruikt. De app blijft gewoon op je toestel staan en start als vanouds op - al krijgt hij in de toekomst geen updates meer. Je bent de klos zodra je WhatsApp verwijdert en moet herinstalleren.
Data overzetten via iCloud:
+ Je kunt binnen 15 minuten je toestel alweer gebruiken. – Je moet opnieuw inloggen bij allerlei apps en diensten. – Het kan wel een dag duren voordat al je apps zijn teruggezet, maar dat geldt vooral bij een langzame internetverbinding en veel data.
Apps overzetten van iPhone naar iPhone
Verbind je toestel met een wifi-netwerk, ga naar Instellingen, druk op je naam en klik op iCloud. Kies daarna voor Reservekopie en activeer de iCloud-reservekopie. Door op Maak nu reservekopie te drukken, slaat de iPhone jouw gegevens op in de online, beveiligde iCloud-omgeving.
Even je iPhone herstarten wil soms wel eens helpen om een vastgelopen download op gang te helpen. Als een gewone herstart niet werkt, kun je ook een wat hardere reboot proberen: dit doe je door de homebutton en de powerknop tegelijk in te drukken. Doe dit totdat het Apple-logo in beeld verschijnt.
Om Apple-diensten, zoals de App Store, te gebruiken hebben mensen een Apple ID nodig. Tijdens het gereedmaken van een iPhone, iPad, Apple Watch en Mac, moet de gebruiker zo'n Apple ID invullen of aanmaken. Verschillende apparaten kunnen tegelijkertijd hetzelfde Apple ID gebruiken.
Meerdere App Store-accounts op dezelfde iPhone
Voor het downloaden van apps heb je altijd een Apple ID nodig. Dit is een combinatie van mailadres en wachtwoord. Je kunt als gebruiker meerdere App Store-accounts aanmaken, maar dan heb je wel voor elk een ander mailadres nodig.
Als u het e-mailadres dat aan uw Apple ID is gekoppeld niet meer gebruikt, kunt u het wijzigen. U verliest geen toegang tot uw contacten, aankopen of andere accountinformatie.
WhatsApp overzetten via Google Drive
Wacht eventjes totdat de reservekopie gemaakt is. Doorgaans duurt dit maximaal een aantal minuten.
Via de Google Play store zie je welke apps je in het verleden hebt geïnstalleerd. Dit kun je ook controleren als je een nieuw Android toestel in gebruik neemt of na een reset van je toestel, aangezien deze zijn gekoppeld aan je Google account.
Tik op de app Instellingen. Tik op Startscherm. Tik achter 'Apps toevoegen aan startscherm' (Android 11) of achter 'Nieuwe apps toevoegen aan startscherm' (Android 12) op het grijze schuifje.
Open de app 'Instellingen'. Tik op 'Schermtijd>Beperkingen'. Staat de schakelaar op groen? Tik dan op 'iTunes Store en App Store'.
Als u een bericht ziet met de melding 'Kan geen Apple ID aanmaken' of 'iCloud kan niet worden geconfigureerd' Als u een van deze berichten ziet, betekent dit dat u het aantal nieuwe Apple ID's dat u op een enkel apparaat in één jaar kunt configureren voor iCloud, hebt overschreden.