Het is namelijk mogelijk dat de bezorger is uitgeweken naar een ander (bemand) DHL ServicePoint. Bijvoorbeeld omdat de pakketautomaat een storing had, of omdat er geen kluisje beschikbaar was waar je pakket in past. Kijk daarom goed op track en trace bij welk afhaalpunt je pakket ligt.
We werken hard om jouw pakket op het verwachte bezorgmoment bij je af te leveren. Door de grote hoeveelheden pakketten die we dagelijks verwerken, lukt dit helaas niet altijd. We proberen je zending alsnog zo snel mogelijk bij je te bezorgen. Track en trace onduidelijk?
Zending staat langere tijd stil of lijkt vermist
In zo'n geval kun je het beste contact opnemen met de verzender. Maar wat als het pakket al is overgedragen aan DHL? – Ook dan adviseren we je contact op te nemen met de verzender. Die zorgt dat er een onderzoek naar je pakket wordt ingesteld.
Dat kan via track en trace en in de Mijn DHL app. Je vindt daar alle informatie over je zending. Heb je geen zendingsnummer? Vraag die dan op bij de verzender.
Maximaal 7 dagen. Zodra het pakket is bezorgd, ontvang je van ons bericht en na drie dagen sturen we een herinnering.
In sommige gevallen kunnen we je pakket niet bij je favoriete DHL punt of DHL Pakketautomaat afleveren. Dit gebeurt bijvoorbeeld als het pakket te groot is, er een leeftijdscheck moet plaatsvinden of als er iemand moet tekenen voor ontvangst. We bezorgen het dan bij je thuis.
Als je pakket onderweg is beschadigd of zoekgeraakt, meld dit dan zo snel mogelijk bij ons via chat. Voor een pakket geldt standaard een vergoeding van €3,40 per kilo.
Altijd betrouwbaar
Met dit enorme netwerk van specialisten bezorgen we 98 procent van alle pakketten binnen Nederland al de volgende dag bij uw klanten.
Als er bij het post- of koeriersbedrijf iets misgaat, is de verkoper hiervoor verantwoordelijk. De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf. De verkoper is ook de afzender en heeft een (vervoers)overeenkomst met het postbedrijf.
Dankzij track en trace weet je dag en nacht waar je DHL pakket is, en wanneer je 'm kunt verwachten. Het enige wat je nodig hebt is het zendingsnummer. Als je ook de postcode van de ontvanger invoert, worden de verzender en ontvanger zichtbaar en kun je de bezorgafspraak aanpassen.
In de meeste gevallen bezorgen we je pakket binnen de Benelux al de volgende werkdag (met uitzondering van Vlieland en Terschelling). In Nederland bezorgen we ook op zaterdag. De bezorgtijd naar andere landen verschilt per bestemming.
Het verschil tussen DHL en PostNL zit hem voornamelijk in de extra service en de opties. Bij PostNL is de extra service voor een groot deel bij de prijs inbegrepen. Bij DHL betaal je voor extra service en opties. Daarnaast heeft PostNL enkele services die DHL niet heeft, bijvoorbeeld aangetekend versturen.
PostNL heeft bij internationale zendingen langere levertijden en DHL Express biedt voor internationale zendingen snelheid en korte levertijden. PostNL kan vanwege verschillende post netwerken het trackingnummer van jouw zending wijzigen.
Wij leveren van maandag tot en met vrijdag tussen 8u00 en 18u00.
Wij leveren van maandag tot en met vrijdag tussen 8.00 en 18.00 uur. De exacte levertijden kunnen verschillen per dag. Dit is afhankelijk van de pakketgrootte en het afleveradres.
Binnen Nederland bezorgen we al de volgende werkdag vóór 12.00 uur, binnen Europa in 1-2 dagen en daarbuiten in 2-4 dagen. Kies je Snel en verstuur je via een DHL ServicePoint, dan krijg je van ons een gratis verpakking.
Op track & trace (ook beschikbaar in de PostNL-app) vind je altijd de laatste informatie over je pakket. Vul de track & trace-code (barcode of 'niet-thuis code') en de postcode van de ontvanger in, en je ziet direct wanneer we je pakket bezorgen.
57 procent van de respondenten zegt post te krijgen die niet voor hen bestemd is. Anderen zeggen dat PostNL de post te laat bezorgt (51 procent), op een verkeerd adres (35 procent) of dat hun post kwijtraakt (36 procent).
Neem contact op met de webwinkel
Het verschilt wat de webwinkel in zo'n geval doet. De ene winkel vraagt je pas na 5 werkdagen contact op te nemen. De ander geeft direct geld terug of stuurt een nieuw exemplaar als je vertraging 'storend' vindt.
Er zijn in totaal twee afleverpogingen, mits de ontvanger na een mislukte 1e afleverpoging voor 23.59 uur een 2e afleverpoging inplant voor andere dag of een ander dagdeel. Doet je klant dat niet, dan is het pakket na de 1e afleverpoging de volgende dag af te halen bij het dichtstbijzijnde DHL ServicePoint.
De verzender geeft de bezorgdienst de opdracht om het pakket te bezorgen. Als een webwinkelier structureel klachten over de bezorging krijgt, kan die besluiten om over te stappen naar een andere bezorgdienst.
Vond je een DHL kaart in je bus? Onze DHL koerier komt normaal automatisch de volgende werkdag een tweede keer bij je langs.
Jaarlijks verdwijnen tienduizenden postpakketten in het niets. Ze raken kwijt of worden gestolen. Met de explosieve groei van het online shoppen groeit ook het aantal verdwenen pakketen snel.
GESORTEERD: Zending is ontvangen en wordt verwerkt.
Jouw brievenbuspakje heeft een eerste scan ontvangen in het sorteercentrum en wordt gesorteerd en vervolgens getransporteerd naar het juiste distributiecentrum in de bezorgregio van de ontvanger.