Vandaag heeft DHL Parcel op het duurzame bedrijventerrein De Wildeman in Zaltbommel het grootste en groenste pakketsorteercentrum voor de Benelux geopend. Het sorteercentrum gaat tot een half miljoen pakketten per dag verwerken die naar 240 locaties kunnen worden gesorteerd.
Dit betekend dat het pakket is aangekomen in het sorteercentrum van Post.NL. Post.NL voert vervolgens nog een scan uit zodat je een bezorgtijd ontvangt op de Track & Trace link.
Op track & trace (ook beschikbaar in de PostNL-app) vind je altijd de laatste informatie over je pakket.
Maximaal 7 dagen. Zodra het pakket is bezorgd, ontvang je van ons bericht en na drie dagen sturen we een herinnering.
Alle nieuwbouw – ook deze CityHub in Almere - vindt plaats volgens de hoogste duurzaamheidsnormen van BREEAM. De gebouwen zijn gasloos, voorzien van zonnepanelen en er wordt gereden met een volledig elektrische vloot. Deze investering maakt deel uit van een uitgebreid programma van 350 miljoen euro.
DHL Parcel heeft 16 sorteercentra in Nederland – ook wel CentralHubs of RegionHubs genoemd. Hier zijn onze collega's dagelijks in de weer om elke zending zo snel mogelijk naar het juiste adres te krijgen.
Dat kan via track en trace en in de Mijn DHL app. Je vindt daar alle informatie over je zending. Heb je geen zendingsnummer? Vraag die dan op bij de verzender.
Het is namelijk mogelijk dat de bezorger is uitgeweken naar een ander (bemand) DHL ServicePoint. Bijvoorbeeld omdat de pakketautomaat een storing had, of omdat er geen kluisje beschikbaar was waar je pakket in past. Kijk daarom goed op track en trace bij welk afhaalpunt je pakket ligt.
In het sorteercentrum staan grote machines met lopende banden. Hier worden alle pakketten op gelegd. Vliegensvlug gaat jouw pakketje via de lopende band naar een plek waar een vrachtwagen klaarstaat. In de vrachtwagen gaan alle pakketten die bij jou in de buurt moeten worden bezorgd.
Een postsorteercentrum is een plaats waar de post voor een bepaalde regio wordt gesorteerd naargelang zijn bestemming.
Hoi Dennis, afhalen bij het sorteercentrum is niet mogelijk, daar kunnen ze namelijk niet 1 zending er tussen uit gaan halen.
Dankzij track en trace weet je dag en nacht waar je DHL pakket is, en wanneer je 'm kunt verwachten. Het enige wat je nodig hebt is het zendingsnummer. Als je ook de postcode van de ontvanger invoert, worden de verzender en ontvanger zichtbaar en kun je de bezorgafspraak aanpassen.
In de meeste gevallen bezorgen we je pakket binnen de Benelux al de volgende werkdag (met uitzondering van Vlieland en Terschelling).
Wij leveren van maandag tot en met vrijdag tussen 8.00 en 18.00 uur. De exacte levertijden kunnen verschillen per dag.
Als je niet thuis bent op het moment van bezorging en we het pakket ook niet bij je buren kunnen afgeven, dan bezorgen we je pakket de volgende dag bij een DHL ServicePoint dichtbij. We laten een kaart achter in je brievenbus.
Dan volg je het pakket altijd online met track en trace. Je kunt de status bekijken zodra het pakket bij ons is aangemeld. Dat kan soms even duren. Wij bezorgen je pakket van maandag tot en met zaterdag, in verschillende tijdvensters.
Veelal wordt een pakketje netjes afgeleverd aan de deur, zoals het hoort. In sommige gevallen ben je niet thuis en heb je toestemming gegeven om het pakketje bij de buren te laten bezorgen. Dan krijg je een bericht van de pakketbezorger waar het is afgeleverd.
Afhankelijk van het depot worden pakketten 's avonds tot 23:30 / 01:00 uur gesorteerd. Daarna gaan de containers via een 'Depot +' naar het depot van bestemming. Er zijn in Nederland op dit moment vijf Depot + 'en en in totaal 19 depots.
In Nederland staan bijna 19.000 oranje brievenbussen, deze brievenbussen worden meerde keren per dag geleegd en alle post gaat dan naar het sorteercentrum in de buurt. In het sorteercentrum gaan hele grote machines die wel 30.000 brieven per uur kunnen verwerken de post verdelen.
Als een zending op "in afwachting van data" staat, heeft de sorteerautomaat nog niet alle zendingsgegevens verwerkt. Maak je geen zorgen! Dit komt vanzelf goed, meestal binnen één tot twee werkdagen. Heeft de zending deze status langer dan twee werkdagen?
PostNL heeft bij internationale zendingen langere levertijden en DHL Express biedt voor internationale zendingen snelheid en korte levertijden. PostNL kan vanwege verschillende post netwerken het trackingnummer van jouw zending wijzigen.
Er is iets misgegaan waardoor we de zending niet volgens plan konden bezorgen. Dit gebeurt héél soms bij onverwacht grote drukte. Als je nu kijkt op track & trace, vind je daar het juiste bezorgmoment.
Als een pakket of brief niet bij u is bezorgd, neemt u contact op met de verzender. Bijvoorbeeld de webwinkel waar u iets hebt besteld. Hebt u zelf iets verstuurd wat niet is aangekomen? Neem dan contact op met het postbedrijf.
De betekenis van de tracking status 'In transit' is dat uw pakket nog onderweg is met de bezorger naar de volgende bestemming. Bij standaard verzendingen is de dag van levering afhankelijk van een aantal factoren.
Van maandag tot en met zaterdag levert DHL Parcel ook in de avond aan huis, tussen 18.00 en 22.00 uur. Ideaal als uw klanten overdag van huis zijn.