Hoeveel geld krijg je per 1000 views? Met YouTube kun je tussen de 0,001 en 0,01 cent per weergave verdienen. Hierdoor kun je tussen de 1 en 10 euro verdienen als je 1000 views hebt.
Een snelle rekensom leert ons dat een video die een miljoen keer wordt bekeken, al snel 7.600 dollar kan opleveren. Dat is omgerekend zo'n 6.800 euro. Wat zijn enkele van je vaardigheden?
Het gemiddelde TikTok account verdient 2 cent per 1.000 views. Dat betekent dat met 1.000.000 views op een enkele TikTok video, je slechts $20 zal verdienen. Zelfs succesvolle makers en populaire influencers hebben honderden miljoenen views nodig om een fulltime inkomen te verdienen. Dit was niet logisch voor mij.
Het gemiddelde YouTube-kanaal verdient ongeveer 18 dollar per 1.000 advertentieweergaven, wat neerkomt op ongeveer 3 tot 5 dollar per videoweergave, volgens de data van Influencer Marketing Hub. Je zou denken; hoe meer weergaven, hoe meer je verdient.
Volgens data van WebFX zijn dit de mogelijke prijzen voor influencer-marketing op YouTube: 200 dollar per video voor een YouTuber met 10.000 abonnees. 2.000 dollar per video voor een YouTuber met 100.000 abonnees. 20.000 dollar per video voor een YouTuber met 1.000.000 abonnees.
Acht makers zeggen tussen de $1,61 en $29,30 per 1.000 views te verdienen. YouTubers die deel uitmaken van het Partnerprogramma kunnen hun video's te gelde maken met advertenties. Een YouTuber met ongeveer 1 miljoen abonnees verdient tussen de $14.600 en $54.600 per maand.
Mid-influencer: 50.000 tot 500.000 volgers (500 tot 5.000 euro per post) Macro-influencer: 500.000 tot 1 miloen volgers (5.000 tot 10.000 euro per post) Mega-influencer: 1 miljoen + volgers (10.000 tot 1 miljoen + euro per post)
Knol ontvangt gemiddeld €1000 per miljoen weergaven op zijn YouTube-kanaal. Zijn huidige aantal van 2.7 miljard weergaven zou dus een bedrag van €2.700.000 betekenen aan directe YouTube inkomsten. Al eerder heeft hij aangegeven dat de helft van zijn inkomsten te danken zijn aan zijn merchandise.
De prijs varieert van 50 cent voor 36 coins tot 275 euro voor 17.500 coins.
Voordat je geld gaat verdienen, moet je flink wat tijd investeren in je kanaal. Zo heeft YouTube de regel dat je binnen twaalfmaanden minimaal 4.000 uur bekeken moet zijn. Daarnaast moet je op z'n minst 1.000 abonnees hebben.
De TikTok-battle is dus een heus verdienmodel: een waarde van een gift varieert van 1 cent tot wel 250 euro.
Per duizend views krijg je tussen de 2 en de 4 cent. Dat betekent dat je voor een filmpje van een miljoen views slechts rond de 40 euro zal ontvangen.
'This is The Voice' van Boos was dit jaar in Nederland de meest bekeken video op YouTube. Verder claimen ook StukTV, Dr. Dre, Snoop Dogg en Mary J een plekje in de top 3. Dit waren in 2022 de meest bekeken filmpjes op YouTube.
Zo zou een influencer met 100.000 volgers op Instagram zo tussen de 2.000 en 2.500 euro per post kunnen vragen, terwijl dat bedrag voor celebrities met vier tot twintig miljoen volgers wel kan oplopen tot 15.000 euro per post.
Je kunt standaard video's uploaden die maximaal vijftien minuten duren. Met een geverifieerd account kun je video's uploaden die langer zijn dan vijftien minuten.
Geselecteerde YouTube-kanalen kunnen tussen 100 en 10.000 dollar per maand uitbetaald krijgen voor hun Shorts, met extra bonussen op basis van de kijkcijfers.
Vanaf 1 februari 2023 kun je opbrengsten uit YouTube Shorts delen. Meer informatie over de nieuwe wijzigingen vind je in de voorwaarden van het YouTube-partnerprogramma. Vanaf 1 februari 2023 kunnen partners die inkomsten genereren, geld verdienen met de advertenties tussen de video's in de Shorts-feed.
Hoeveel geld krijg je per 1000 views? Met YouTube kun je tussen de 0,001 en 0,01 cent per weergave verdienen. Hierdoor kun je tussen de 1 en 10 euro verdienen als je 1000 views hebt. Het gemiddelde blijkt hier zo'n 3 tot 5 euro te zijn en hangt van verschillende factoren af.
Je verdient geld met TikTok door te adverteren, affiliate links te plaatsen, samen te werken met bekende merken, succesvolle TikTok-accounts te verkopen of door TikTok-consultant, -manager of -influencer te worden.