Inchecken. Op het e-ticket staat een barcode, met deze barcode moet je altijd inchecken in elke bus. Houd de barcode voor de scanner bij de chauffeur (zie foto rechts) om in te checken. Hier schijnt een rood lichtje, zorg ervoor dat deze in het midden van de barcode staat.
Klik bovenaan rechts op het 'e-Ticket' icoon. Je kan het afdrukken of exporteren naar PDF. Wij raden je aan om veiligheidshalve steeds een print-out of afdruk van je e-Ticket mee te nemen op reis.
Je e-tickets zijn terug te vinden onder 'Mijn e-tickets' in het menu van je 9292 app. Het gekochte e-ticket is je vervoersbewijs, waarmee je direct kunt reizen. Met jouw 9292 e-ticket op je telefoon open je eventuele poortjes die je onderweg tegenkomt.
Kan ik gekochte tickets doorsturen? Nee, een gekocht e-ticket is alleen zichtbaar en te gebruiken op de telefoon waar deze op is aangeschaft. E-tickets zijn niet door te sturen naar een ander persoon of telefoon.
E-tickets worden steeds vaker gebruikt: voor bioscopen, attractieparken, vliegreizen en treinreizen. Zo'n ticket is een online toegangs- of vervoersbewijs dat u via internet koopt. Het is dus gewoon een kaartje, maar staat dan in uw mail of een speciale app, zoals bij 'tickets' in de NS-app. Geen papieren ticket dus.
Het kan voorkomen dat de downloadlink in de bevestigingsmail weigert het downloaden te starten. Probeer dan in dit geval het bestand te openen op een nieuwe pagina door op de link te klikken met de rechtermuisknop.
Als je een wel betaald ticket na een uur niet ontvangen hebt, kun je het beste telefonisch contact opnemen met NS klantenservice. Kun je geen uur wachten met reizen, dan kun je op het station een nieuw kaartje kopen. Je krijgt dan bij contact met Klantenservice het geld van het ongeopende/niet ontvangen e-ticket terug.
U veronderstelde mogelijk dat de tickets er meteen zouden zijn, maar twintig minuten valt binnen de bandbreedte. In het algemeen gaat het inderdaad meestal veel sneller, maar het is geen recht van uw kant dat het er nagenoeg meteen moet zijn. Je moet dus het ticket meteen kunnen openen in de app.
Sinds 9 juli 2014 is het niet meer mogelijk om een e-ticket voor een reguliere enkele reis of retour met korting aan te schaffen, behalve voor Grensabonnementhouders buiten hun vaste traject, en tijdelijk tijdens de uitfasering voor houders van de nog bestaande Jaartrajectabonnementen.
Wanneer kan ik mijn reisbescheiden downloaden in Mijn TUI? Na betaling van jouw reis krijg je 21 dagen voor vertrek een e-mail dat je de e-tickets en overige reisinformatie kunt downloaden in Mijn TUI.
Koop dan je ticket online via de e-ticketshop van NS. Een e-ticket is een euro goedkoper dan een wegwerpkaartje op het station. Ook nu de ov-chipkaart poortjes gesloten zijn op diverse stations kun je nog steeds met een e-ticket of wegwerp kaartje reizen.
Treinreizigers bij de NS kunnen voortaan inchecken met een bankpas, creditcard of een smartphone. Hiermee wordt een tweede klas reis voor het volle tarief geactiveerd. Abonnementshouders en mensen die met korting willen reizen, blijven voorlopig een OV-chipkaart of los kaartje nodig hebben.
Nee, bij NS Flex moet u in- en uitchecken met de OV-chipkaart waarop NS Flex staat. Er wordt wel gewerkt aan kunnen inchecken met de telefoon, maar op dit moment kan dat alleen nog voor reizen tegen vol tarief en dat is niet te combineren met NS Flex.
Een item toevoegen met de Google Wallet-app
Zo voegt u kaarten en passen, tickets, sleutels en ID's toe met de app: Open de Google Wallet-app . Tik onderaan op Toevoegen aan Google Wallet . Kies het type item dat u wilt toevoegen.
Ook Android-gebruikers kunnen sinds medio 2018 gebruikmaken van een soortgelijke functie: er zijn meerdere apps op Android die Wallet-tickets kunnen openen en weergeven. Apps als PassWallet, Boarding Pass Wallet en Wallet Passes zijn gratis te downloaden in de Google Play Store.
Als je online incheckt voor jouw vlucht, kun je thuis zelf jouw boardingpass opslaan in een handige app (wallet bijvoorbeeld), of je boardingpass openen vanuit jouw mail als je hem nodig hebt. Reis je alleen met handbagage, dan kun je meteen doorlopen naar de securitycheck.
Het verschil tussen een ticket en een boarding pass is dat een ticket het bewijs van aankoop van je reis is en je hiermee een plek in het vliegtuig reserveert, terwijl een boarding pass je ook daadwerkelijk toegang geeft tot de vlucht.
Het belangrijkste document dat je moet uitprinten voordat je gaat vliegen, is je boarding pass. Deze pas, ook wel instapkaart genoemd, bevat essentiële informatie zoals je naam, vluchtnummer, vertrek- en aankomsttijden en de gate waar je moet instappen.
Wil je een reis plannen, dan is de 9292 OV app een hele duidelijke app die je geeft wat je nodig hebt. Is het ook de app die je onderweg van A tot B nog verder op weg helpt? Nee, dan wint de NS Reisplanner het. De NS Reisplanner draait om gebruiksgemak en is nog uitgebreider.
Reizen met de bus kan ook zonder OV-chipkaart. Losse kaartjes zijn er in verschillende vormen: een papieren kaartje, een e-ticket en een m-ticket. Een aantal kaartjes hieronder kun je direct als e-ticket bestellen, andere kaartjes zijn alleen te koop bij verkooppunten of bij de buschauffeur.