De ontvanger kiest zelf een locatie in de buurt, krijgt een persoonlijke code om z'n kluis te openen en pikt het pakje binnen 7 dagen op wanneer het uitkomt. Handig, flexibel en veilig dus!
Ja, je kan een zending laten afleveren op één van de 3.750 DHL ServicePoints/Servicepunt/Parcelshops(afhaalpunt) in Nederland. De ontvanger loopt dan geen risico om de bezorger mis te lopen. Zodra het pakket klaarligt, ontvangt je klant een bericht.
Zodra we het pakket in je DHL Pakketautomaat hebben gestopt, ontvang je een unieke afhaalcode per mail of sms. Hiermee haal je 'm op wanneer het jou uitkomt. Je pakket blijft er maximaal 7 dagen liggen, daarna sturen we het terug naar de afzender.
Veelgestelde vragen Hoe lang wordt mijn pakket bewaard bij een DHL ServicePoint? Maximaal 7 dagen. Zodra het pakket is bezorgd, ontvang je van ons bericht en na drie dagen sturen we een herinnering. Wanneer het pakket er een week ligt, wordt het teruggestuurd naar de verzender.
In Nederland vanaf €2,95. Je bent het voordeligst uit wanneer je een verzendlabel aanmaakt via My DHL Parcel en het pakket zonder extra's naar een DHL ServicePoint in de buurt van je ontvanger stuurt. Wil je meer gemak of zekerheid?
Ophalen wanneer jij wil
Je ziet vanzelf alle automaten bij jou in de buurt. Kies de automaat waar je je pakket wilt ophalen. We sturen je een code als het pakket voor je klaarligt. Toets de code in om je pakket uit de automaat te halen.
Voor het ophalen van een pakket is altijd een geldig legitimatiebewijs (identiteitskaart, paspoort of rijbewijs) nodig. Er zijn webshops die het pakket vanaf het DHL punt alleen aan jou willen afgeven. Soms zijn deze pakjes extra verzekerd en is een handtekening van de originele ontvanger vereist.
Hoe lang blijft een pakket op een PostNL-punt liggen? We bewaren je pakket 1 week voor je op het PostNL-punt. Daarna sturen we het terug naar de afzender.
Als je niet thuis bent op het moment van bezorging en we het pakket ook niet bij je buren kunnen afgeven, dan bezorgen we je pakket de volgende dag bij een DHL ServicePoint dichtbij. We laten een kaart achter in je brievenbus. Met de code op deze kaart kun je via track en trace zien waar je pakket wordt bezorgd.
Als je pakket onderweg is beschadigd of zoekgeraakt, meld dit dan zo snel mogelijk bij ons via chat. Voor een pakket geldt standaard een vergoeding van €3,40 per kilo. Geen of onleesbaar label? Heb je na het aanmaken van je pakket geen label ontvangen, of is het label niet leesbaar?
Op track & trace (ook beschikbaar in de PostNL-app) vind je altijd de laatste informatie over je pakket. Vul de track & trace-code (barcode of 'niet-thuis code') en de postcode van de ontvanger in, en je ziet direct wanneer we je pakket bezorgen.
👍 Voordelen
Een afhaalpunt is ten eerste natuurlijk een stuk handiger voor de klant. Vooral de klant met een fulltimebaan, gezien diegene dan niet vrij hoeft te vragen, om thuis op het pakket te wachten. Je bereikt op die manier dus meer klanten, gezien meer dan de helft van de Nederlandse bevolking fulltime werkt.
Wat verdien ik met een pakketpunt? De vergoeding die je krijgt is tussen de twintig en vijftig cent per pakket of afgifte. Sommige partijen werken met een staffel of prestatiebonus. Hoe meer pakketten er door je handen gaan, hoe meer je verdient.
Pakje ophalen bij een DHL Pakketautomaat
Zodra de DHL bezorger je pakket in een DHL Pakketautomaat heeft bezorgd, krijg jij een afhaalcode via e-mail of sms. Vanaf nu heb je een week om het pakje op te halen. Dag en nacht. Tik de code in op het display van de DHL Pakketautomaat, en je hebt je pakket in handen.
Kom dan gezellig zelf langs bij onze shop en krijg je het pakket op vertoon van een geldig legitimatiebewijs. Als bovenstaande niet in de e-mail staat vermeld dan mag iemand anders dan de ontvanger in de meeste gevallen het pakket afhalen, maar alleen met geldige legitimatie.
Het is inderdaad mogelijk om je pakket door iemand anders te laten ophalen. De persoon die jouw pakket ophaalt, moet een geldig legitimatiebewijs meenemen (geen kopie), de track & trace-code en jouw adres kunnen opgeven.
Wanneer een afhaalpunt niet beschikbaar is op een webshop, betekent het dat; de voorraad van de afhaalpunt vol is, dat het afhaalpunt geen pakketten meer kan ontvangen, dat het afhaalpunt niet toegankelijk is voor onze bestelwagens (wegwerkzaamheden, enz.)
Hoe werkt het voor de klant? Klanten krijgen bij het afronden van een bestelling automatisch de mogelijkheid om te kiezen voor een afhaalpunt*. Dit is gratis voor alle klanten. *Bepaalde artikelen zijn uitgesloten van levering op afhaalpunten, bijvoorbeeld artikelen met licht ontvlambare stoffen.
Wil je een pakket eenvoudig verzenden? Verstuur een pakket met de Mijn DHL app. Selecteer het gewicht, vul jouw gegevens in en de gegevens van de ontvanger. Betaal met iDeal of creditcard en laat je QR-code scannen bij jouw DHL punt.
Vernieuwde DHL labels vanaf dinsdag 22 maart
Vanaf dinsdag 22 maart zullen alle Verzenden via bol.com partners die gebruik maken van DHL een vernieuwd label zien in het verkoopscherm. Dit label is in samenwerking met DHL tot stand gekomen en moet zorgen voor betere scanbaarheid en minder vertragingen.
In het algemeen is DHL iets goedkoper, maar er zijn verschillen per pakket en per bestemming. Kies je niet voor de extra service en opties dan is DHL enkele euro's goedkoper.
Wij bezorgen je pakket van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 18.00 uur. Indien je verzender de optie 'Zaterdaglevering' heeft gekozen, zal je pakket op zaterdag afgeleverd worden.