Voor het ophalen van een pakket is altijd een geldig legitimatiebewijs (identiteitskaart, paspoort of rijbewijs) nodig. Er zijn webshops die het pakket vanaf het DHL punt alleen aan jou willen afgeven. Soms zijn deze pakjes extra verzekerd en is een handtekening van de originele ontvanger vereist.
Pakket ophalen bij een PostNL-punt Altijd een afhaalpunt in de buurt. Met deze gratis bezorgoptie in je webwinkel geef je klanten de mogelijkheid om pakketten zelf op te halen bij een PostNL-punt in de buurt. Er is er altijd wel een in de buurt.
Print het verzendlabel met daarop je barcode en plak deze op het pakket. Scan de barcode op je verzendlabel bij de pakket- en briefautomaat. De automaat geeft aan in welk vak je het pakket kunt plaatsen. Je ontvangt je digitale verzendbewijs per e-mail.
PostNL bewaart jouw pakket maximaal 7 dagen. Als je binnen die tijd jouw pakket niet hebt afgehaald, dan wordt jouw pakket teruggestuurd naar ons.
Het is inderdaad mogelijk om je pakket door iemand anders te laten ophalen. De persoon die jouw pakket ophaalt, moet een geldig legitimatiebewijs meenemen (geen kopie), de track & trace-code en jouw adres kunnen opgeven.
Niemand thuis bij het bezorgen van je pakket? Dan geven we het af bij de buren of bij een PostNL-punt. Met de track & trace-code zie je waar je het pakket kunt ophalen.
Verstuur een pakket met de Mijn DHL app. Selecteer het gewicht, vul jouw gegevens in en de gegevens van de ontvanger. Betaal met iDeal of creditcard en laat je QR-code scannen bij jouw DHL punt. Dan zorgen wij voor een verzendlabel.
👍 Voordelen
Een afhaalpunt is ten eerste natuurlijk een stuk handiger voor de klant. Vooral de klant met een fulltimebaan, gezien diegene dan niet vrij hoeft te vragen, om thuis op het pakket te wachten. Je bereikt op die manier dus meer klanten, gezien meer dan de helft van de Nederlandse bevolking fulltime werkt.
Hoe lang blijft een pakket op een PostNL-punt liggen? We bewaren je pakket 1 week voor je op het PostNL-punt. Daarna sturen we het terug naar de afzender.
Wat verdien ik met een pakketpunt? De vergoeding die je krijgt is tussen de twintig en vijftig cent per pakket of afgifte. Sommige partijen werken met een staffel of prestatiebonus. Hoe meer pakketten er door je handen gaan, hoe meer je verdient.
In Mijn PostNL kun je zelf een haalafspraak inplannen. Heel eenvoudig en handig. Of je vraagt de afspraak aan via onze klantenservice. We komen de post en pakketten dan op de eerstvolgende werkdag ophalen..
Ja, je kan een zending laten afleveren op één van de 3.750 DHL ServicePoints/Servicepunt/Parcelshops(afhaalpunt) in Nederland.
Hoe lang wordt mijn pakket bewaard bij een DHL ServicePoint? Maximaal 7 dagen. Zodra het pakket is bezorgd, ontvang je van ons bericht en na drie dagen sturen we een herinnering. Wanneer het pakket er een week ligt, wordt het teruggestuurd naar de verzender.
Als PostNL-punt ben je onderdeel van ons uitgebreide retailnetwerk. Klanten halen en brengen pakketten naar jouw winkel. Omdat ze niet thuis waren tijdens de bezorgpoging van de chauffeur of ze kiezen bewust tijdens het afrekenen in een webshop voor jouw winkel als PostNL-punt. Pak jij je kans?
Dat kan via de Mijn DHL app, al vanaf €2,95. Ook zónder printer. Online maak je in no-time een verzendlabel aan of je kunt de QR-code laten scannen, dan printen wij 'm voor je. Geef je pakket af bij een verzendpunt in de buurt, en hop – geregeld.
Een brievenbuspakje naar een DHL ServicePoint binnen Nederland verstuur je al voor €3,45 of naar een huisadres voor €3,95. Natuurlijk altijd mét track en trace.
Als je niet thuis bent op het moment van bezorging en we het pakket ook niet bij je buren kunnen afgeven, dan bezorgen we je pakket de volgende dag bij een DHL ServicePoint dichtbij. We laten een kaart achter in je brievenbus.
De Pakjesautomaat zonder scherm heeft geen aanraakscherm en kan je enkel openen via de My bpost app. De app communiceert via bluetooth met de Pakjesautomaat om de locker te openen. 3. Volg de stappen in de app om te connecteren met de Pakjesautomaat en het deurtje springt automatisch open.
Zodra je pakje in de Pakjesautomaat wordt afgeleverd, heb je 5 kalenderdagen tijd om het af te halen (geen verlenging mogelijk). Op de 6de dag zenden we het pakje terug naar de afzender.
Een BuurtPunt is een particulier die vaak om en rond het huis bezig is en die zich via ons platform beschikbaar stelt om pakketzending aan te nemen, zodat jij niet thuis hoeft te zijn. Een ServicePunt is een lokale ondernemer met een winkel die tevens zich via ons platform beschikbaar stelt voor pakketzending.
Na betaling sturen we je bestelling naar het door jou gekozen afhaalpunt in een neutrale en discrete verpakking zodat niemand ziet waar en wat je hebt besteld. Dus ook medewerkers van een afhaalpunt weten niet dat het van ons komt of wat er in je pakketje zit.
Op track & trace (ook beschikbaar in de PostNL-app) vind je altijd de laatste informatie over je pakket. Vul de track & trace-code (barcode of 'niet-thuis code') en de postcode van de ontvanger in, en je ziet direct wanneer we je pakket bezorgen.