Contrails. Een ander woord voor vliegtuigstrepen is contrails. Dit is een samenvoeging van de Engelse woorden condensation (condensatie) en trails (sporen).
Chemtrails bevatten een brouwsel van barium, glasvezel met nano aluminium (bekend als CHAFF), radioactief thorium, cadmium, chromium, nikkel, sporen van schimmels, ethyleen dibromide en polymeervezels. Barium is net zo giftig als arsenicum en werkt op het hart. Aluminium is schadelijk voor de hersenen.
Evergreen in de USA) of door burgerluchtvaartuigen (bvb. Ryan Air). Er zouden dus op wereldwijde schaal chemicaliën worden gesproeid vanuit vliegtuigen om de mensen te vergiftigen/rustig te houden/ziek te maken, vandaar de naam chemtrails.
In droge warme lucht laat een vliegtuig geen sporen achter, in vochtige koude lucht wel. Het spoor ontstaat als hete, vochtige waterdamp uit de uitlaten van het vliegtuig zich mengt met de buitenlucht. Als de lucht niet al te droog is, dan condenseert en bevriest de waterdamp in de koude lucht.
Het ontstaan
Meestal is er al een hoeveelheid waterdamp in de lucht aanwezig. De streep ontstaat wanneer het vliegtuig de waterdampconcentratie aanvult totdat de lucht ermee verzadigd is. Dan ontstaan er ijskristallen. Om te bevriezen is een kristallisatiekern nodig en daarvoor kunnen stofdeeltjes dienst doen.
Er is maar een beperkte klasse aan vliegtuigen dat kan hoveren, de zogeheten VTOL vliegtuigen. Effectief stilhangen doen vliegtuigen niet, alleen al omdat de tegenwind die ze op die hoogte ervaren niet constant is. Hoogte en snelheid moeten dus voortdurend worden gecorrigeerd.
'Gelukkig is er een apparaat dat ons tegen de chemtrails kan beschermen: de chembuster, een Duitse uitvinding. Door middel van onder andere kristallen, hars en rozemarijn kan de chembuster een gat met een straal van tien kilometer slaan in de schadelijke wolk boven ons.
Zeer blauwe luchten kunnen ontstaan als de hogere luchtlagen droog zijn en als er weinig vervuiling is. Tijdens een aantal van de recente zonnige dagen was de bovenlucht erg droog zodat er geen vliegtuigstrepen gevormd werden.
Contrails blijven maximaal 20 minuten zichtbaar. Chemtrails waaieren uit en zijn lange tijd zichtbaar. De chemische stoffen zijn gevaarlijk voor de mens, flora en fauna.
Vreemde strepen
Vliegtuigen die hoog in de lucht vliegen, laten vaak een wit spoor achter, dat bestaat uit gecondenseerde en tot ijskristallen bevroren waterdamp die vrijkomt bij de verbranding van kerosine (*). Deze condenssporen staan bekend als contrails, afgeleid van het Engelse condensation trails.
Een welvingsklep (Engels: flap) is een uitschuifbaar of verstelbaar deel van een vleugel van een vliegtuig, dat het oppervlak van een vleugel of het vleugelprofiel kan veranderen, waardoor de liftkracht (draagkracht) wordt vergroot of verkleind.
Het kielvlak of staartvlak is het verticale vlak van de staart van een vliegtuig. Het kielvlak dient voor stabiliteit om de top-as (denkbeeldige as verticaal door het zwaartepunt van het vliegtuig).
Waarom lijkt het alsof de auto's of golven stil blijven staan en niet bewegen als je in een vliegtuig vliegt? - Quora. De hoeksnelheid in je gezichtsveld is kleiner als de afstand groter is voor hetzelfde object.
Gemiddeld vliegen er dus 11.000 toestellen tegelijkertijd in de atmosfeer.'' Dat is bijna een verdubbeling ten opzichte van tien jaar geleden.
De reden dat de cabineverlichting uit gaat is dus uit veiligheidsoverwegingen. De belangrijkste reden is dan ook dat je ogen aan het donker wennen. Mocht er namelijk iets mis gaan, dan valt de stroom uit zodra de motoren stilstaan. Het enige wat dan brandt is de noodverlichting (gangpad en licht bij de uitgangen).
Op 12 kilometer hoogte vliegen we 'boven het weer'. En dus ook boven de regenwolken. We kunnen zo hoog vliegen door de drukcabine. Die zorgt ervoor dat de druk in de cabine gelijk blijft aan een hoogte van 1.600 tot 2.400 meter.
De witte strepen die in de lucht blijven zweven, nog uren nadat een vliegtuig gepasseerd is, bestaan uit gevaarlijke chemicaliën. Want condens zou nooit zo lang blijven hangen. Maak je geen zorgen, de witte strepen achter vliegtuigen bestaan toch echt uit onschuldig condens.
Bij de landing van een groot vliegtuig is er een wolk verbrand rubber. Als nu de wielen op landings snelheid gebracht worden, wordt dit vermeden. De aandrijving kan gebeuren door een elektrische motor in het wiel.
Werking tijdens de vlucht
Sommige vliegtuigen kunnen ook tijdens de vlucht gebruikmaken van straalomkering. Meestal gaat het hier dan om propellervliegtuigen. Er zijn een paar voordelen: men kan snel afremmen in de lucht en men kan snel hoogte verliezen zonder dat daarbij de snelheid toeneemt.
Op zich kan een passagierstoestel wel even op de kop vliegen. In 1955 maakte Boeing-testpiloot Alvin 'Tex' Johnson bijvoorbeeld een zogenoemde barrel roll met een Dash 80, het prototype van wat later de Boeing 707 zou worden.
Antwoorden (6) Duizenden lichtjaren ver, vooral ´s nachts kun je dat... Als je bij helder weer een vliegtuig van de grond tien minuten kunt zien vliegen, dan is dat vliegtuig in die 10 minuten bijna 100 kilometer verder...
De Boeing 747 heeft een kruishoogte van 10.700 meter, terwijl de Embraer 190 naar 12.000 meter klimt. De Airbus A380 kan zelfs op 13.136 meter overvliegen. Dat is ruim honderd keer zo hoog als een gemiddelde kerktoren!
In Spruce Creek moet je moeite doen om over iets anders dan vliegtuigen te praten. De inwoners zijn dan ook bijna allemaal piloten. En wie geen piloot is, is al even vliegtuiggek. Iedereen heeft een eigen vliegtuigje.
De radome is een bolvormige, kunststof kap die open kan en de weerbestendige behuizing vormt voor de belangrijke apparatuur die erachter schuilgaat: de radarantenne. Dit is een gevoelige plaat, ook wel de dish antenna genoemd, die radiogolven uitzendt en ontvangt.