Dit gaat heel eenvoudige door *101# in te toetsen op je mobiele telefoon gevolgd door de 'ok' toets of de groene "zendtoets'.
Open de app Instellingen (de app met het tandwieltje). Tik op Batterij en apparaatonderhoud (op oudere toestellen heet dit onderdeel Apparaatonderhoud). Er verschijnt een overzicht van alle vrije ruimte en hoeveel plek verschillende onderdelen innemen.
Hoeveel beltegoed heb ik? Je tegoed en de houdbaarheid ervan opvragen? Sms gratis het woord SALDO naar 1266 of bekijk het in de KPN Prepaid app.
Je tegoed opvragen
In onze My Vodafone app of in My Vodafone zie je snel hoeveel tegoed je nog hebt en hoelang het nog geldig is. Of stuur een sms met de tekst STATUS naar 4000.
Je kunt je PrePaid beltegoed opvragen door gratis te bellen naar 1244 of sms SALDO naar 1144 (gratis).
Je tegoed en nummer blijven onbeperkt geldig als je het tegoed minimaal 1x in de 6 maanden gebruikt. Dit doe je door te bellen, een SMS versturen, data te gebruiken of door op te waarderen. Gebruik je je prepaid nummer langer dan 6 maanden niet? Dan kun je je tegoed 3 maanden niet gebruiken.
Bel (gratis) naar 1244, je bundelverbruik en resterende tegoed wordt dan opgelezen. Sms 'saldo' naar 1244 om je data-, bel- en smsverbruik op te vragen.
Bel gratis met de mobiele telefoon die je wilt opwaarderen naar 1244 en kies voor optie 9. Toets de code van je opwaardeerbon in en sluit af met een #. Je prepaid beltegoed is nu opgewaardeerd. De code op je opwaardeerbon bestaat uit 16cijfers.
Als je tegoed op is, kun je niet meer bellen (met uitzondering van 112). Je kunt nog wel gebeld worden. Met prepaid zijn de tarieven per minuut, sms en MB hoger dan bij een abonnement. Maar als je weinig verbruikt kun je toch goedkoper uit zijn.
Als je de T-Mobile opwaardeerinstructies hebt gevolgd is je beltegoed geactiveerd. Hierna is je beltegoed 6 maanden geldig indien je de simkaart niet actief gebruikt. Als je binnen de 6 maanden gewoon gebruik maakt van je simkaart zal je beltegoed onbeperkt geldig zijn.
Je kunt je PrePaid tegoed online opwaarderen of zelfs automatisch opwaarderen of op jouw mobiel via de Opwaardeer App, of de My T-Mobile App. Je kunt ook via sms opwaarderen of gebruik maken van een opwaardeerbon/voucher. Heb je een abonnement en wil je dat aanpassen? Ga dan naar My T-Mobile.
Beltegoed of belwaarde is een vooruit betaald bedrag waarmee bij een prepaid-telefoonprovider mobiel gebeld kan worden. Het is vergelijkbaar met een telefoonkaart. Bij het beltegoed wordt het tegoed echter niet op een kaart of de telefoon zelf bijgehouden, maar door de provider waar het mobiele nummer is geregistreerd.
Android - Ga naar instellingen → Verbindingen → Gegevensgebruik. Hier zie je hoeveel je in een bepaalde periode verbruikt hebt. Ook zie je precies over welke periode het gaat, maar niet welke apps hoeveel gebruiken. Ook via de mobiele app of site van je provider kun je jouw dataverbruik bekijken.
De eerste mobiele telefoon kostte bijna 9000 euro | Historianet.nl.
All in NL - €20
Op de belminuten geldt een fair use policy van 3.000 minuten per 30 dagen. *Bellen en sms'en van Lebara naar andere Nederlandse Lebara nummers binnen Nederland is 30 dagen gratis na de laatste opwaardering. Er geldt een fair use policy van 5.000 minuten en 5.000 sms'jes per 30 dagen.
Telefoonnummer KPN: 0800-0402
De telefonische klantenservice van KPN is 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar voor al je vragen. Wil je contact opnemen met KPN klantenservice vanuit het buitenland dan kun je het volgende telefoonnummer bellen: +31 6 12001200.
Prepaid beltegoed kan je heel eenvoudig opwaarderen door een opwaardeer-code de kopen van het bedrag waarvoor je wil opwaarderen. Een prepaid opwaardeer-code kan je kopen in de supermarkt, een telefonie-winkel of online bij Opwaarderen.nl.
Hoe kan je het mobiele data verbruik bekijken
Door het gebruik van een MB datateller kun je precies bijhouden wat je MB-verbruik is. Dit kan op een iPhone via Instellingen > Mobiel netwerk, op een Android toestel via Instellingen > Gegevensverbruik. Je kunt ook gebruik maken van MijnKPN.
Je regelt het met MijnKPN. Met de MijnKPN app regel je alles rondom je abonnementen zelf. Je logt makkelijk in met je KPN ID.
Ga naar instellingen → Verbindingen → Gegevensgebruik. Hierin zie je hoeveel je in een bepaalde periode verbruikt heb. Hier zie je wel precies over welke periode het gemeten is, alleen zie je niet welke apps hieraan hebben bijgedragen.
Hoe worden mobiele data en beltegoed verbruikt? Het gebruik van social media is de meest voorkomende reden voor beltegoed dat lijkt te verdwijnen als sneeuw voor de zon. Als je door je social media heen scrollt, is je telefoon content aan het laden.
U kunt niet meer gebeld worden en ook niet meer opwaarderen. U krijgt een SMS melding om kontakt op te nemen met de Helpdesk.
Halverwege 2009 geldt dat het beltegoed minimaal 1x per half jaar opgewaardeerd wordt. Vanaf 27 november 2015 volstaat gebruik (en/of opwaarderen) eens per 6 maanden voor het behoud van nummer en tegoed.