We hebben prijzen gezien van €250 tot €900. Een revisie-accu kost meestal ongeveer de helft.
Meestal liggen de bedragen voor het reviseren van een fietsaccu tussen de 300 en 500 euro. Nieuwe fietsaccu's variëren in prijs van 200 tot 800 euro. Een gemiddelde fietsaccu kost zo'n 500 euro.
exclusief partner van BOVAG als het gaat om e-bike accu revisie voor consumenten en vakhandel. Als enige revisiebedrijf in Nederland is Fietsaccu-revisie.nl officieel gecertificeerd door Thuiswinkel Waarborg, wat betekent dat u veilig online koopt met 24 maanden garantie.
Het is sterk af te raden om als particulier zelf een accu te reviseren, zelfs als u een achtergrond heeft in de elektrotechniek of eerder met accu's heeft gewerkt.
Hoe lang gaat een gereviseerde accu mee? Uiteraard is dit heel afhankelijk van het gebruik en het onderhoud. Wel kunnen we stellen dat een gereviseerde accu zeker zo lang meegaat als een nieuwe. De belangrijkste reden is versheid.
De kosten van het reviseren van een fiets accu liggen meestal tussen de €250 en €600. Deze bedragen zijn soms wel hoger dan de nieuwprijs van de accu zelf.
Een accu gaat zo'n drie tot zes jaar mee. Hoelang precies is sterk afhankelijk van het gebruik van de auto. Rij je alleen maar korte ritjes? Dan heeft de accu veel meer te lijden; hij moet regelmatig stroom leveren om te starten en krijgt de kans niet om volledig opgeladen te worden.
Wie nog altijd de angst heeft om met een elektrische auto met een lege accu te komen staan, kunnen we enigszins geruststellen. Uit testwerk van AutoBest blijkt dat je veelal nog tientallen kilometers kunt rijden nadat de accu volgens de boordcomputer leeg is gereden.
De accu laadt helemaal niet meer op. Bij een volledig opgeladen accu gaat het apparaat minder lang mee dan gebruikelijk. Een opgezwollen accubehuizing. Dit komt door een te hoge druk, bijvoorbeeld door regelmatig gebruik van een verkeerde oplader.
Sluit de multimeterkabels aan op de polen van de batterij (rode sonde op de pluspool van de batterij en zwarte sonde op de minpool van de batterij). Lees de meting af op de multimeter. Als de multimeter ongeveer de waarde aangeeft die op het etiket van de batterij staat, werkt de batterij goed.
Wat te doen bij een lege accu? U heeft twee opties als de accu leeg is van auto: de accu starten met startkabels en een hulpauto of de accu starten en opladen met een accubooster. Een lege accu zorgt ervoor dat de auto niet meer kan starten.
De gemakkelijkste manier om de spanning van een motoraccu te meten is via een accutester. Hiermee kun je zien of jouw accu de minimale voltage van 12V behaalt. Wanneer de voltage te laag is moet de accu aan een druppellader gelegd te worden. Wanneer deze dan “vol” is, kun je de accu opnieuw meten met de accutester.
De installatie van een nieuwe accu neemt ongeveer 20 tot 30 minuten in beslag. De prijzen voor een nieuwe accu variëren van € 60 tot € 300, afhankelijk van het soort accu dat je nodig hebt. Vaak zien we dat je bij nieuwere auto's ook direct meer geld kwijt bent aan een nieuwe accu.
Bij het reviseren van een accu worden cellen vervangen, soms wordt alleen de behuizing van de accu hergebruikt en is het gehele binnenwerk nieuw. Mits goed uitgevoerd zou de accu weer moeten presteren als toen hij nieuw was.
Een Refurbish betekent gereviseerd. Het betreft een fietsaccu die al gereviseerd is en klaar ligt om verzonden te worden. U hoeft op deze manier niet uw eigen accu aan te bieden ter revisie, maar u draagt toch bij aan een duurzame maatschapij. De gereviseerde fietsaccu's zijn net zo goed als een nieuwe accu.
Een volledig lege accu kan het best weer tot leven gewekt worden door 'm heel langzaam te laden met een druppellader. Dan is de kans het grootst dat de accu inwendig het weet te overleven. U zou desnoods de gedemonteerde accu door uw garage 'n dag en nacht langzaam kunnen laten laden.
Laat beide auto's vijf minuten stationair draaien zodat de accu een minimum aan stroom krijgt en rijd daarna in ieder geval een half uur met de auto zodat de accu goed geladen wordt.
Volgens Jos is het belangrijkste de accu. Staat de auto langer dan drie weken stil, dan zou de accu wat uitgeput kunnen raken. ,,Een auto heeft stille verbruikers: denk aan de klok, radio of het centraal vergrendelingssysteem. De auto verbruikt daar ook stroom mee als hij stilstaat.
De gemiddelde prijs voor de auto accu vervangen ligt tussen de 160 en 180 euro.
Dan kun je natuurlijk altijd gebruik maken van de Accu Vervangservice aan Huis van de Wegenwacht. Voor € 35 (plus de kosten van de accu) vervangt de wegenwacht je oude accu voor een spiksplinternieuwe. Voor je deur, bij je bedrijf, kortom, waar en wanneer het jou uitkomt.
Een batterij zal pas degelijk kunnen opladen wanneer men met de wagen over een voldoende afstand (minimum 25 km) kan rijden zonder (vaak) te moeten stoppen. Ideaal hiervoor is dus een autosnelweg.
Vervangen van de fietsaccu
De prijs van een nieuwe accu varieert van €300 tot ruim €1200. Maar veel keus heb je niet: er past meestal maar 1 type accu op je e-bike. Fietswinkels hanteren vaak dezelfde prijs voor een type accu.
Waar kunt u uw fietsaccu het beste opladen? Wij raden u aan om dit in een droge ruimte op kamertemperatuur te doen. Bijvoorbeeld in een garage of schuur aan huis. Leg uw accu en oplader op een platte, stabiele ondergrond die warmtebestendig is tijdens het laden.
De kosten van het opladen zijn haast te verwaarlozen
De elektrische fiets gebruikt iets meer dan 600 Wh. De rekensom wordt dan: €0,25 : 1000 x 600 = €0,15 per dag, dus €0,75 per week. Op jaarbasis (52 weken) geef je dan €39,- uit aan het opladen van je elektrische fiets.