Wat kost een retourzending?

De consument heeft juist het recht om producten binnen 14 dagen retour te zenden. Dit moet kosteloos kunnen. Behalve dus potentieel de kosten voor het terugsturen zelf. De webwinkel mag dus geen extra kosten in rekening brengen voor het terugsturen van het product.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op charlotteslaw.nl

Wie betaalt kosten retour afzender?

De retourzending is gratis. De retourzending is niet gratis. Ofwel moet je een deel van de kosten zelf betalen in het Postkantoor of PostPunt waar je je retourzending afgeeft, ofwel verrekent de oorspronkelijke afzender een kleine retourkost in het bedrag dat hij je terugbetaalt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bpost.be

Hoeveel kost retourneren Zara?

Je kunt je artikelen retourneren door je pakket naar een ophaalpunt te brengen. De kosten per retouraanvraag zijn 1,95 EUR, deze worden in mindering gebracht op je terugbetaling. Als je de aankoop hebt gedaan als geregistreerde gebruiker, kun je een retournering aanvragen in de sectie Retourneringen in je account.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op zara.com

Wat is een retourzending?

Retourneren staat voor het terugbrengen of terugsturen van aangekochte goederen naar de leverancier of winkel die deze producten heeft verkocht aan de klant. Dit kan zijn omdat het product niet werkt zoals aangeboden, of dat de koper zich bedenkt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op doublesmart.nl

Wie is er verantwoordelijk voor een retourzending?

Als artikelen retour gezonden worden gebeurt dat in opdracht van de consument, op een door de consument zelf te bepalen plaats en tijd. De verantwoordelijkheid voor de administratieve afhandeling van de retourzending ligt daarmee geheel bij de consument.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op degeschillencommissie.nl

Nederlanders sturen bijna helft van hun online gekochte kleding weer terug

34 related questions found

Is een retourzending gratis?

Webwinkel mag geen kosten in rekening brengen voor een retour. De consument heeft juist het recht om producten binnen 14 dagen retour te zenden. Dit moet kosteloos kunnen. Behalve dus potentieel de kosten voor het terugsturen zelf.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op charlotteslaw.nl

Is een retourzending verzekerd?

Verzekeringsvoorwaarden. Wanneer je als consument een bestelling retour gestuurt naar de webwinkel ben jij verantwoordelijk voor deze zending. Dit kan voor hele vervelende situaties zorgen wanneer deze zending onderweg beschadigd of vermist raakt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op retourneren.nl

Hoeveel kost retourneren PostNL?

Heb je een retourlabel ontvangen of geprint? Of heb je een digitale code voor retour ontvangen? Stuur je pakket direct en gratis terug.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Hoe post retour afzender sturen?

Zet met pen een kruis door de adresgegevens. Schrijf op de envelop (of kaart) 'Vertrokken – Retour afzender'. Stop de post in een oranje brievenbus of geef deze af op een PostNL-punt. PostNL stuurt alle zendingen retour naar de afzender.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Is retour heen en terug?

[n] : kaartje voor heen- en terugreis.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op encyclo.nl

Is retourneren bij Zara gratis?

Bij Zara heb je de optie om de artikelen van je aankoop gratis te ruilen. We vertellen je de voorwaarden en hoe je dit kunt doen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op zara.com

Kan je gratis retourneren bij Zalando?

Je kunt ongedragen items gratis retourneren binnen 100 dagen. Als je ook Zalando items met standaardlevering wenst te retourneren, kun je deze in dezelfde verpakking terugsturen. Let op! De kosten voor de langeafstandslevering worden enkel in het geval van een volledige retourzending of annulering vergoed.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op zalando.nl

Wat doet Zara met retouren?

Zodra we je retournering van je artikelen hebben verwerkt, gaan we over op de terugbetaling. Als je een retournering hebt gedaan van een artikel die je in de winkel hebt gekocht, wordt de terugbetaling gedaan via de betaalmethode die gebruikt is voor de aankoop.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op zara.com

Wie moet verzendkosten betalen bij retour?

Wanneer je een beroep doet op je herroepingsrecht binnen de 14 dagen, is de verkopende partij verplicht het aankoopbedrag aan je terug te betalen. Dat betekent: prijs van het product, verzendkosten, administratiekosten, verpakkingskosten of creditcardkosten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bnnvara.nl

Hoe moet je een pakket terugsturen?

Optie 1: Je meldt je retour aan de webshop waar je je aankoop deed. Die meldt de retourzending bij ons aan. En stuurt daarna via mail een PDF-retourlabel aan je terug. Optie 2: Er zit al een retourlabel in het pakket dat je op je retourzending kan kleven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.be

Wat betekent retour verzonden naar verzender DHL?

Binnen de Benelux bezorgen we je retourzending binnen de 2 werkdagen terug bij de verzender. De levertermijn voor retouren naar het buitenland hangt af van de bestemming. Meestal is dit binnen de 5 werkdagen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlparcel.be

Is een retouradres verplicht?

Vermelden Nederlands retouradres verplicht

Poststukken naar het buitenland moeten worden voorzien van een afzender- of retouradres. Dit mag uitsluitend een adres in Nederland zijn. Dit adres moet worden vermeld in de linker bovenhoek op de adreszijde. Dit is extra belangrijk bij post voor het buitenland.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Hoe lang mag je iets retour sturen?

Omdat u het product van te voren niet goed kunt beoordelen, heeft u bij koop op afstand een wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Binnen de termijn kunt u laten weten dat u het product wilt retourneren en u krijgt dan binnen 14 dagen uw geld terug, ook de bezorgkosten. De koopovereenkomst wordt dan ontbonden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op das.nl

Waar kan ik mijn pakket retourneren PostNL?

Je klanten geven hun pakketten af

Dat kan eenvoudig bij een PostNL-punt of een pakketautomaat in de buurt. Of ze kunnen het spontaan meegeven wanneer onze pakketbezorger aan de deur komt met een ander pakket.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wat is goedkoper DHL of PostNL?

In het algemeen is DHL iets goedkoper, maar er zijn verschillen per pakket en per bestemming. Kies je niet voor de extra service en opties dan is DHL enkele euro's goedkoper. Je moet dan echter wel meer moeite doen om het pakket te versturen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op crazylabels.nl

Hoe stuur ik een DHL pakket retour?

Met het DHL retourlabel dat de webshop je heeft bezorgd via e-mail of in de verpakking kan je je bestelling eenvoudig retour sturen. Plak het retourlabel op de verpakking, verwijder oude labels en breng je pakket binnen in een DHL ServicePoint in je buurt. Wij zorgen ervoor dat het netjes terug gaat naar de verzender.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlparcel.be

Wat gebeurt er met retour post?

Post gericht aan iemand anders

Zet met pen een kruis door de adresgegevens. Schrijf op de envelop (of kaart) 'Vertrokken – Retour afzender'. Stop de post in een oranje brievenbus of geef deze af op een PostNL-punt. PostNL stuurt alle zendingen retour naar de afzender.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wat als je retourzending kwijt is?

Bij wie kan je terecht als je pakket zoek is? 'Als een pakket zoek raakt, dan moet de verzender klagen bij de vervoerder. Er kan dan onderzoek worden ingesteld en zo nodig kan de consument schadeloos worden gesteld door de vervoerder, indien hij het pakket verzekerd heeft verzonden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op radar.avrotros.nl

Wie draagt risico bij verzending?

De hoofdregel is dat het risico voor de koper is 'van de aflevering af' (art. 7:10 BW). Dit betekent doorgaans dat de verkoper het risico draagt tot aan het moment van bezorging, ofwel het moment dat de koper de zaak feitelijk in zijn bezit krijgt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op managementsite.nl

Wat moet je doen als je je geld niet terugkrijgt?

Wat als een webwinkel uw geld niet terug geeft?
  1. Neem telefonisch contact op met de webshop.
  2. Stuur de webwinkel een (schriftelijke)betalingsherinnering.
  3. Klacht indienen.
  4. Doe aangifte bij oplichting.
  5. Schakel een incassobureau in.
  6. Daag de webwinkel voor de rechter.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op billincasso.nl