Het boze oog is een blik waarvan geloofd wordt dat hij anderen letsel kan berokkenen en zelfs in staat is om iemand te doden die erdoor getroffen wordt. Vooral kinderen, zwangere vrouwen en dieren zouden er gevoelig voor zijn.
Het boze oog is dus een vorm van jaloezie of afgunst (hasad). Het boze oog kan op twee niveau's werken: bewondering en hekel. Bij bewondering van iemand of iets, is het slechts de blik van bewondering of uitbundige vreugde die overmatig is, zonder dat de verwijdering van voorspoed de bedoeling was.
Het boze oog hebben betekent dat je anderen kwaad zou kunnen doen door alleen maar naar hen (of naar hun huis, vee, oogst, enz.) te kijken. Boos heeft hier niet de nu gebruikelijke betekenis 'vertoornd, kwaad', zoals in 'Ik ben boos op de regering. ' Het wordt gebruikt in de oudere betekenis 'vijandig gezind, jaloers'.
Wanneer zo een "Oog" kapotgaat, neemt men aan dat het zijn dienst verricht heeft en een boze blik afgewend, en wordt het snel door een nieuw exemplaar vervangen. Een nazar-amulet wordt meestal gemaakt uit gekleurd glas. Dikwijls heeft het de vorm van een druppel.
het kwade oog beschermt je voor kwade ogen. Dit Turkse bijgeloof gaat er namelijk vanuit dat alle blikken die gericht worden op jou en je bezit een zekere graad van jaloezie en kwade wil bevatten (bewust of onbewust) en dat elke kwade blik die jouw richting uitkomt je ook daadwerkelijk ongeluk en schade zal toebrengen.
Maar als Jezus merkt dat iemand weet heeft van zijn bedoelingen, zegt Hij bemoedigend: 'Jouw ogen zijn zalig omdat zij zien' (Mat. 13:16). De wijze heeft ogen in zijn hoofd, maar de dwaas wandelt in de donkerte (Pred. 2:14).
Ze horen niet alleen stemmen, maar ze zien ook een donkere gestalte voor zich, ze ruiken een vieze geur en ze hebben het gevoel dat er iemand achter hen staat en een hand op hun schouder legt. „En regelmatig manifesteren djinns zich als dieren in de beleving van de patiënten.
Als je weet van wie je het boze oog hebt gekregen dan kun je aan degene vragen om zich voor jou te wassen. Dit water kun jij in één keer van achter over je lichaam gieten.
Allaahoe yashfiek, bismillaahi arqiek.” (“in de Naam van Allah verricht ik Roeqya voor jou van alles dat jou schade brengt, van het kwade van elke ziel of boze oog. Moge Allah je genezen. In de Naam van Allah verricht ik Roeqya voor jou.”) 2.
Als degene die aan een oorsprong ligt van het boze oog vreest dat hij de beoogde persoon zal schaden, moet hij zijn kwaad verdrijven door te zeggen: ”O Allaah, schenk hem Uw zegening” zoals de Profeet (vrede zij met hem) zei tegen 'Amir Ibn Rabi'a toen hij Sahl Ibn Hunayf met het boze oog trof: ”Waarom heb je niet om ...
De Turkse autoriteit voor religieuze zaken veroordeelt het dragen van het 'boze oog', een amulet waaraan bepaalde krachten worden toegedicht. Volgens Diyanet, de autoriteit die aan het hoofd staat van ruim 85.000 moskeeën, is het niet toegestaan in de islam om hulp van iets anders te verwachten dan van Allah.
De populaire betekenis van het Turkse oog is dat het beschermende eigenschappen heeft. Het zou beschermen tegen het boze oog, afgunst en ongeluk, en de eigenaar geluk en voorspoed brengen.
Wat is het? Een blauw oog is het gevolg van een letsel in de buurt van het oog. Hier ontstaat gemakkelijk een inwendige bloeding, waardoor de huid opzwelt en verkleurt. In het begin wordt het letsel blauw-rood, daarna blauw-zwart.
Ze kan dan bijvoorbeeld maar niet verliefd worden, of ze denkt dat ze er lelijker uitziet dan ze in werkelijkheid is, en dat maakt haar zo onzeker, dat geen man haar wil. Hetzelfde kan trouwens ook mannen overkomen, al zijn die minder labiel en dus minder vatbaar.
Roqia shar3ia is het reciteren van koran en het verrichten van smeekbeden met als doel het behandelen / weghalen van sihr (zwarte magie), 3ayn (boze ogen) of al mass (bezetenheid). Dit is enkel een sebab (middel), Allah swt is de genezer.
– Wek de intentie in je hart op dat je roqya-water gaat maken. – Plaats je lippen bijna tegen de oppervlakte van het water, dat je lippen net het water niet raken. – Lees 7x soerat al-Faatiha en spuw (soort blazen maar dan met de tong) drie keer in het water.
Degene die beproefd is met Sihr, of denkt dat er sprake is van Sihr, heeft in principe geen mogelijkheid om erachter te komen wie de tovenaar is die hem heeft betoverd of wie het brein hierachter is.
De Turken hebben dit oog bedacht om zichzelf te beschermen tegen niet-zo-goed bedoelende mensen met hun kwade ogen. Deze Turkse Evil Eye of de Nazar Boncugu, wat letterlijk betekent de 'boze oog kraal “, is eigenlijk een kraal, die wordt gedragen om zich te beschermen tegen het kwaad.
Een persoon spuwt na het reciteren van de Koran, zoals Soerat al-Faatihah. Dit is een vorm van Roeqya en tevens de sterkste vorm ervan die over een zieke persoon gereciteerd kan worden. Wanneer iemand dus Soerat al-Faatihah leest en vervolgens blaast over het water, dan is daar niets mis mee.
Maar anders dan mensen worden djinns geacht onzichtbaar te zijn, tenzij zij zich zelf zichtbaar willen maken. Zowel 's nachts als overdag zouden zij mensen kunnen lastigvallen door bijvoorbeeld in hun oren te fluisteren, te schreeuwen, te duwen of te slaan en door binnen te dringen in hun lichaam.
Probeer het vuiltje of de splinter dan met lauw water uit je oog te spoelen. Houd je hoofd onder de kraan en zet hem aan. Probeer in de straal te kijken, ook al is dit moeilijk. Het kan helpen om je oog open te houden met je duim en wijsvinger.
' Hij zei: 'Ik ben beter dan hij, U heeft mij uit vuur geschapen en U heeft hem uit klei geschapen. '” Deze zonde van Iblies maakte hem ongelovig en als gevolg werd hij verbannen uit de barmhartigheid van Allah.
Jin 晋语 Het Jin-dialect wordt vooral gesproken in het noorden van China. Zo communiceren veel inwoners van de provincie Shanxi en de regio Binnen-Mongolië in Jin (晋语) met elkaar. Daarnaast wordt het dialect gesproken in delen van Hebei, Henan en Shaanxi.
De niveau's van Bezetenheid door de Djinn
De Djinn heeft vaak de beschikking over het gehele lichaam en veroorzaakt ook vaak black-outs en de patiënt valt ook vaak flauw. Dit soort gevallen zien we bij Sihr en erge gevallen van `Isq (Djinn 'Aseeq).
De gelovige djinn mogen elk bot eten waarover de Naam van Allah genoemd is, omdat de boodschapper van Allah (Allahs zegeningen en vrede zijn met hem) hen niet toestond om iets te hebben waarover Allahs Naam niet genoemd is – die zijn voor de koeffaar (ongelovigen) van onder de djinn.