Chemtrails zijn niet-oplossende, steeds breder uitwaaierende vliegtuigsporen vol chemicaliën, giftige metalen (aluminium, barium, cadmium, titanium ) en andere gevaarlijke stoffen. Naast het feit dat chemtrails mens en dier vergiftigen, beperken zij zowel de kracht van de zonnestralen, als het aantal zonuren.
De warme lucht van de vliegtuigmotoren bevat heel wat waterdamp. In de koude bovenlucht (typisch min 40 graden Celsius) zal de waterdamp condenseren. De ijskristallen vormen lange strepen aan de hemel: vliegtuigstrepen of contrails. Contrails is een samentrekking van de Engelse woorden condensation en trails.
In droge warme lucht laat een vliegtuig geen sporen achter, in vochtige koude lucht wel. Het spoor ontstaat als hete, vochtige waterdamp uit de uitlaten van het vliegtuig zich mengt met de buitenlucht. Als de lucht niet al te droog is, dan condenseert en bevriest de waterdamp in de koude lucht.
De witte condenssporen, ook wel vliegtuigstrepen of contrails (een samenvoeging van de Engelse termen condensation en trails) genoemd, zijn kunstmatige wolken die ontstaan uit de uitlaatgassen van vliegtuigmotoren.
Wanneer zich lange slierten achter het vliegtuig vormen en ze blijven ook lang in de lucht hangen, dan kan dit duiden op een weersverandering. Het geeft in ieder geval aan dat er behoorlijk wat vocht bovenin de lucht hangt. Vliegtuigstrepen kunnen soms uren en zelfs dagen blijven hangen.
Er is maar een beperkte klasse aan vliegtuigen dat kan hoveren, de zogeheten VTOL vliegtuigen. Effectief stilhangen doen vliegtuigen niet, alleen al omdat de tegenwind die ze op die hoogte ervaren niet constant is. Hoogte en snelheid moeten dus voortdurend worden gecorrigeerd.
Gemiddeld vliegen er dus 11.000 toestellen tegelijkertijd in de atmosfeer.'' Dat is bijna een verdubbeling ten opzichte van tien jaar geleden.
Op 12 kilometer hoogte vliegen we 'boven het weer'. En dus ook boven de regenwolken. We kunnen zo hoog vliegen door de drukcabine. Die zorgt ervoor dat de druk in de cabine gelijk blijft aan een hoogte van 1.600 tot 2.400 meter.
Antwoorden (6) Duizenden lichtjaren ver, vooral ´s nachts kun je dat... Als je bij helder weer een vliegtuig van de grond tien minuten kunt zien vliegen, dan is dat vliegtuig in die 10 minuten bijna 100 kilometer verder...
'Gelukkig is er een apparaat dat ons tegen de chemtrails kan beschermen: de chembuster, een Duitse uitvinding. Door middel van onder andere kristallen, hars en rozemarijn kan de chembuster een gat met een straal van tien kilometer slaan in de schadelijke wolk boven ons.
Zeer blauwe luchten kunnen ontstaan als de hogere luchtlagen droog zijn en als er weinig vervuiling is. Tijdens een aantal van de recente zonnige dagen was de bovenlucht erg droog zodat er geen vliegtuigstrepen gevormd werden.
Contrails blijven maximaal 20 minuten zichtbaar. Chemtrails waaieren uit en zijn lange tijd zichtbaar. De chemische stoffen zijn gevaarlijk voor de mens, flora en fauna.
Vreemde strepen
Vliegtuigen die hoog in de lucht vliegen, laten vaak een wit spoor achter, dat bestaat uit gecondenseerde en tot ijskristallen bevroren waterdamp die vrijkomt bij de verbranding van kerosine (*). Deze condenssporen staan bekend als contrails, afgeleid van het Engelse condensation trails.
Dat er witte strepen in de lucht achterblijven als gevolg van het vliegverkeer is niet gek, maar wel dat ze zolang zichtbaar blijven. Deze witte strepen worden ook wel contrails genoemd.
Je krijgt extra snel last van Hypoxia als je een lange tijd in een warme ruimte verblijft. Om flauwvallen en andere klachten te voorkomen, wordt daarom de temperatuur in vliegtuigen een paar graden kouder dan gemiddeld gehouden.
De reden dat de cabineverlichting uit gaat is dus uit veiligheidsoverwegingen. De belangrijkste reden is dan ook dat je ogen aan het donker wennen. Mocht er namelijk iets mis gaan, dan valt de stroom uit zodra de motoren stilstaan. Het enige wat dan brandt is de noodverlichting (gangpad en licht bij de uitgangen).
Piloten weten heel goed wanneer er turbulentie aankomt
In de meeste gevallen kan een piloot turbulentie perfect voorzien en zal hij dan ook tijdig het gordellampje laten branden. Naast weersvoorspellingen voor vertrek hebben ze daarvoor een radar in de cockpit en contact met andere piloten in de omgeving.
Hoe vaak per jaar stort een vliegtuig neer? Er storten ongeveer 100 vliegtuigen per jaar neer. Dat is vergelijkbaar met 1 vliegtuig dat neerstort elke 3 of 4 dagen. Dagelijks worden er echter ongeveer 90.000 tot 100.000 vluchten uitgevoerd.
Werking tijdens de vlucht
Sommige vliegtuigen kunnen ook tijdens de vlucht gebruikmaken van straalomkering. Meestal gaat het hier dan om propellervliegtuigen. Er zijn een paar voordelen: men kan snel afremmen in de lucht en men kan snel hoogte verliezen zonder dat daarbij de snelheid toeneemt.
Bij de landing van een groot vliegtuig is er een wolk verbrand rubber. Als nu de wielen op landings snelheid gebracht worden, wordt dit vermeden. De aandrijving kan gebeuren door een elektrische motor in het wiel.
Op zich kan een passagierstoestel wel even op de kop vliegen. In 1955 maakte Boeing-testpiloot Alvin 'Tex' Johnson bijvoorbeeld een zogenoemde barrel roll met een Dash 80, het prototype van wat later de Boeing 707 zou worden.
In de vleugels voornamelijk, soms ook in het verbindingsstuk tussen de vleugels (center wing tank). Voor speciale toepassingen kunnen er nog meer tanks aangebracht zijn in de romp.