Als je e-mail laat doorsturen naar een ander e-mailadres dat buiten ons platform valt (bijvoorbeeld een gmail.com) dan kan het voorkomen dat sommige e-mails niet op het doorgestuurde e-mailadres aankomen. Of dat deze in je spamfolder komen of een beveiligingswaarschuwing tonen.
Antwoord Wanneer u wel email kunt ontvangen, maar niet kunt verzenden, dan is de kans groot dat uw internetprovider de standaard uitgaande mailpoort 25 blokkeert.
Controleer of de SMTP-server en -poort correct zijn. De meeste SMTP-poorten zijn 465, 587 of 25. Controleer of de IMAP-server voldoet aan de technische vereisten voor het verbinden van een inbox via IMAP en SMTP. Je IT-team staat misschien alleen bepaalde IP-adressen toe om verbinding te maken met je inbox.
Zoek in het Configuratiescherm naar het pictogram E-mail en open het. Klik in het venster E-mailconfiguratie - Outlook op E-mailaccounts... Selecteer in het venster Accountinstellingen het account dat u probeert op te lossen en selecteer Wijzigen.
Selecteer E-mail > Doorsturen. Opmerking: Als tweestapsverificatie is ingeschakeld, wordt u opnieuw gevraagd uw identiteit te verifiëren. Voer een van de volgende handelingen uit: Als u doorsturen wilt inschakelen, selecteert u Doorsturen inschakelen, voert u het e-mailadres voor doorsturen in en selecteert u Opslaan.
Een bericht doorsturen
Open de Berichten-app . Open een chat. Tik op een bericht en houd dit vast. Tik op Meer > Doorsturen.
Tekstbericht doorsturen (Android)
Plaats uw vinger langere tijd op het bericht dat u wilt doorsturen. Als er een balk over het bericht verschijnt, is het appje geselecteerd. Tik rechtsboven op de pijl naar rechts. Tik op het gesprek (of de gesprekken) waarnaar u het bericht wilt doorsturen.
Bijlagen worden niet geüpload (computer)
Controleer of je een ondersteunde browser gebruikt. Probeer de bijlage toe te voegen in een andere browser. Als je een browserproxy hebt ingesteld, kun je deze uitzetten.
Klik in Outlook op Bestand. Ga vervolgens naar Accountinstellingen > Accountinstellingen. Dubbelklik op het tabblad E-mail op het account dat je wilt koppelen aan HubSpot. Onder Serverinformatie zie je de namen van je inkomende e-mailserver (IMAP) en uitgaande e-mailserver (SMTP).
Antwoord Voor de uitgaande email (SMTP) kunt u poorten 25 (unsecure), 465 (SSL) en 587 (TLS - aanbevolen) gebruiken in combinatie met de secure mailserver van uw hostingpakket of - bij gebruik van poort 25 of 587 - mail.uwdomeinnaam.nl. Vaak wordt poort 25 echter geblokkeerd door uw internetprovider.
Controleer de postbus 'Uitgaand' en probeer je e-mail opnieuw te versturen door deze stappen te volgen: Ga in Mail naar je lijst met postbussen. Tik op 'Uitgaand'. Als er geen postbus 'Uitgaand' wordt weergegeven, is de e-mail verstuurd.
Als een bericht in het Postvak UIT blijft staan, is dit meestal omdat het bericht een grote bijlage heeft. Klik op VERZENDEN/ONTVANGEN > Offline werken. Klik in het navigatiedeelvenster op Postvak UIT.
Zorg ervoor dat je bent verbonden met wifi of mobiele data. Als je een langzame verbinding hebt, kan het enige tijd duren voordat je e-mail wordt verzonden. Als je de e-mail hebt verzonden via een e-mailclient zoals Apple Mail of Outlook, probeer je de e-mail te verzenden via mail.google.com of de Gmail-app.
Selecteer E-mail > Doorschakelen. Selecteer Doorsturen inschakelen, voer het e-mailadres voor doorsturen in en selecteer Opslaan. Notities: Als u wilt dat een kopie van het oorspronkelijke bericht in uw postvak blijft, selecteert u Een kopie van doorgestuurde berichten behouden.
Open www.gmail.com en log in met uw mailadres en wachtwoord. Zet vinkjes voor alle e-mails die u wilt toevoegen aan het nieuwe bericht. Klik boven de lijst met e-mails op de knop met de drie puntjes. Klik op Doorsturen als bijlage.
Bij doorgestuurde berichten blijft het doorsturen van het bericht zichtbaar. Als de ontvanger op een doorgestuurd bericht wil antwoorden, kiest het e-mailprogramma automatisch het adres van de persoon die het bericht heeft doorgestuurd, niet de oorspronkelijke afzender van de e-mail.
Ga naar de instellingen in Gmail en klik op het tabblad Doorsturen en POP/IMAP. In het gedeelte Doorsturen kies je voor Een doorstuuradres toevoegen. Voer het e-mailadres in waar je de berichten naartoe wilt doorsturen en bevestig met OK.
Schakel wifi op je telefoon uit en weer in. Zorg dat je telefoon en computer via een goed signaal met internet zijn verbonden. Als je verbindingsproblemen hebt, start je je telefoon opnieuw op. Zorg dat op je telefoon achtergrondgegevens aanstaan voor de Berichten-app.
Berichten die je doorstuurt en die niet je eigen uitgaande berichten zijn, worden weergegeven met het label Doorgestuurd voor jou en de ontvanger(s) van het bericht.
Als u de beschikbaarheid voor personen en ruimten wilt zoeken, selecteert u de knop Planningsassistent op het lint, selecteert u vervolgens Automatisch selecteren en kiest u de juiste criteria. Opmerking: Deze functie vervangt de functie Voorgestelde tijden uit eerdere versies van Outlook.