Je bankrekening loopt leeg als je een exotische Ferrari hebt. De techniek is complex, onderhoudsintervallen zijn kort, onderdelen zijn peperduur en verzekerings- en brandstofkosten zijn torenhoog.
Een Ferrari in de garage: het is slechts voor een enkeling weggelegd. Als je financiële middelen toereikend genoeg zijn hoef je geen 'standaard Ferrari' te kopen, maar kan je gebruik maken van Ferrari's limited editions. Daarvoor dien je wel hoog op de lijst in Maranello te staan.
Een Ferrari rijden in Nederland kan vanaf 255.995 euro. Voor dat geld rijd je in de Ferrari Roma 3.8 456kW aut, de goedkoopste Ferrari van Nederland. Helemaal aan de top van het gamma staat de Ferrari 812 Competizione 6.4 610kW aut wat daarmee de duurste Ferrari van Nederland is.
De 250-serie is de meest glorieuze reeks modellen van Ferrari. De drieliter Colombo-V12 is één van de beste motoren uit zijn tijd en de stijl werd getekend toen Pininfarina in topvorm verkeerde. De sublieme rondingen worden gecombineerd met een kort chassis en een motor van 280 pk, allebei afkomstig uit de autosport.
De F40 werd gebouwd tussen 1987 en 1992 en is in beperkte oplage verschenen: iets meer dan 1300 exemplaren. En aan zo'n iconische bolide hangt helaas een aardig prijskaartje. Voor een Ferrari F40 occasion moet je minimaal 1,5 miljoen aftikken.
Deze Ferrari 250 GTO is de duurste auto die ooit geveild werd. Zijn nieuwe eigenaar hoestte maar liefst 48 miljoen euro op…
Een Ferrari LaFerrari uit 2017 is nu de duurste auto ooit die online is verkocht. De auto is verkocht via Bring a Trailer, een service voor tweedehands auto's die ooit begon als blog. Een paar weken geleden werd deze Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut verkocht voor een recordbedrag van 135 miljoen euro.
Op papier is de Ferrari iets lichter (50 kg) dan de Aventador, maar de Lambo zou in slechts 2,9 seconden van 0 naar 100 km/u sprinten terwijl de Ferrari daar 3,1 seconden over zou doen. In Nederland hangt er aan de Aventador een prijskaartje van €425.900 en de Ferrari kost €369.589.
De SF90 hoort bij de best verkochte Ferrari-modellen. Ferrari spreekt opnieuw van recordcijfers, na een ook al ongekend goed 2021.
Een Lamborghini rijden in Nederland kan vanaf 228.600 euro. Voor dat geld rijd je in de Lamborghini Urus 4.0 8v 4wd 478kW aut, de goedkoopste Lamborghini van Nederland.
1: Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut coupé (duurste auto van 2022) De duurste auto die verkocht is in 2022 leverde 129,99 miljoen euro op. Het exemplaar komt uit 1955.
De zilveren Mercedes W196R waarmee de legendarische Juan Manuel Fangio zijn tweede wereldtitel in de Formule 1 veroverde in 1954. Ga er maar eens goed voor zitten en schrik niet: de bolide ging voor liefst $29,650,095 van de hand! Daarmee is het met afstand de duurste F1-bolide aller tijden!
De huidige Ferrari modellen
Het is mogelijk om een Ferrari te kopen op basis van financial lease. Het grootste voordeel van financial lease is dat je direct de economische eigenaar wordt. Het is hiermee mogelijk om de btw terug te vorderen en om ook gebruik te maken van de investeringsaftrekregelingen.
Justin Bieber is trouwens niet de eerste celebrity die door Ferrari genadeloos op de zwarte lijst is gezet. Naar verluidt staan op diezelfde zwarte lijst ook namen als Nicolas Cage, Kim Kardashian en 50 Cent.
Reken dus op gemiddeld 3.000 tot 5.000 euro kosten per jaar, wat redelijk blijft voor een Ferrari. Dit budget omvat het jaarlijkse onderhoud en de afschrijving van bepaalde onderdelen.
Hoeveel Ferrari's zijn er in Nederland? Het wagenpark van Ferrari in Nederland is groter dan we kunnen achterhalen, want niet alle auto's van het merk met het steigerende paard staat geregistreerd. In totaal hebben 2.867 auto's een Nederlands kenteken.
Na het sluiten van de beurs was Stellantis 48,1 miljard euro waard en Ferrari 51,9 miljard euro.
Op dit moment heeft Nederland twee officiële Ferrari dealers, namelijk Kroymans in Hilversum en Munsterhuis in Hengelo. Maserati heeft in Nederland zelfs 4 dealers, Driessen (Eindhoven), Hessing (Utrecht), Kroymans (Hilversum) en Munsterhuis (Hengelo).
Dankzij de 6.496 cc motor accelereert de Ferrari in 2,9 seconden naar 100 km/u. De topsnelheid ligt boven de 340 km/u.
De elektrische Rimac Nevera is officieel de snelst accelererende productieauto ter wereld.
De Bugatti Chiron gaat vlotjes van 0 naar meer dan 400 kilometer per uur in enkele tientallen seconden, het is een van de weinige wagens die die snelheden kan halen. Je betaalt er ook een paar miljoen euro voor.
Leasen. Wie eventjes geen 200.000 euro heeft rondslingeren, kan de 488 GTB wel leasen voor 4.500 euro per maand.