In de PostNL-app was het al mogelijk om de bezorgstatus van je pakket te volgen. Daarvoor kon je in de app inloggen in het 'Mijn Post'-gedeelte. Deze nieuwe functie zorgt dat je tot in meer detail kunt zien waar je pakket zich op een bepaald moment bevindt. Helemaal live is de locatie van jouw pakket niet.
Een handige nieuwe optie voor wie met smart op een pakketje wacht: PostNL laat in zijn app voortaan de actuele locatie van pakketbezorgers zien. Gebruikers van de PostNL-app kunnen vanaf nu in de avonduren de locatie van de pakketbezorger volgen.
Hoe laat komt de bezorger precies? We geven je een tijdvak van 2 uur waarin we verwachten langs te komen. We doen ons uiterste best om je pakket binnen die tijd te bezorgen. We kunnen je niet precies vertellen hoe laat.
Op track & trace (ook beschikbaar in de PostNL-app) vind je altijd de laatste informatie over je pakket. Vul de track & trace-code (barcode of 'niet-thuis code') en de postcode van de ontvanger in, en je ziet direct wanneer we je pakket bezorgen.
U kan uw pakje online volgen via Track & Trace of de My bpost app. Als u een account bij bpost hebt, volgt u uw pakje ook in de verzendtool van bpost. U hebt daarvoor het barcodenummer of de referentie van uw pakje nodig.
Via PostNL 'live' je pakket volgen
De PostNL-app laat op een kaart zien hoever de bezorger op zijn route vordert. Ook is te zien hoeveel bezorgadressen de bezorger nog te gaan heeft voor hij bij jou aanbelandt.
Dit kan komen door drukte onderweg. Of door slecht weer. We doen ons best om je pakket of post vandaag nog te bezorgen (uiterlijk 22.00 uur).
Hoe lang blijft een pakket op een PostNL-punt liggen? We bewaren je pakket 1 week voor je op het PostNL-punt. Daarna sturen we het terug naar de afzender.
De bezorger kan dus eerder of later zijn dan verwacht. Als blijkt dat er vaker buiten het tijdvak wordt bezorgd, passen we dit aan.
De bezorgdagen en -tijden van PostNL zijn maandag t/m zaterdag, van 8.00 tot 22.00 uur.
Niemand thuis bij het bezorgen van je pakket? Dan geven we het af bij de buren of bij een PostNL-punt. Met de track & trace-code zie je waar je het pakket kunt ophalen. Als we je e-mailadres hebben ontvangen van de verzender, dan krijg je een bericht over waar je pakket is bezorgd.
'Mijn Post' is een handige nieuwe service in de PostNL-app. Via Mijn Post ontvang je elke ochtend voor 7.00 uur een bericht over de post die naar je onderweg is. Via die melding kun je ook direct in de app een foto van de poststukken zien.
Controleer de status van je pakket
Ga naar track & trace of open de PostNL-app op je telefoon. Vul de track & trace-code en postcode van de ontvanger in. De track & trace-code krijg je normaal gesproken van de afzender.
Binnen de Benelux bezorgen wij in de regel binnen de 24 tot 48 uur. Voor verdere bestemmingen is de overkomstduur langer.
Als een pakket of brief niet bij u is bezorgd, neemt u contact op met de verzender. Bijvoorbeeld de webwinkel waar u iets hebt besteld. Hebt u zelf iets verstuurd wat niet is aangekomen? Neem dan contact op met het postbedrijf.
Snel en betrouwbaar met onze koeriers- en expressdienst
Waar en wanneer je maar wilt. Is je zending kwetsbaar, kostbaar of vertrouwelijk? Onze ervaren koeriers bezorgen met de grootste zorg. Zo weet je zeker dat je zending veilig en snel aankomt.
Een koerier of bezorger is iemand die pakketten of andere post bezorgt en ophaalt. Vaak gebeurt dit met behulp van een bestelbusje of personenauto, maar er zijn ook fietskoeriers.
Je kan je pakje online volgen via Track & Trace of de My bpost app. Als je een account bij bpost hebt, volg je je pakje ook in de verzendtool van bpost. Je hebt daarvoor het barcodenummer of de referentie van je pakje nodig.
Geef het een beetje tijd en probeer het opnieuw. Zendingen blijven ongeveer 90 dagen in ons systeem staan.
Klacht indienen als ontvanger post
En heeft u die niet of te laat ontvangen? Vraag de verzender dan om een klacht in te dienen bij het postbedrijf. U kunt ook zelf een klacht indienen bij het postbedrijf. Hiervoor kunt u gebruik maken van de voorbeeldbrief Klacht aan postbedrijf als ontvanger op Consuwijzer.nl.