Stappen voor probleemoplossing. Koppel de stroomkabel los van het Chromecast-apparaat, wacht een paar seconden en sluit deze weer aan. Wacht een paar minuten. Check of je je apparaat nu ziet in de lijst met apparaten waarnaar je kunt casten.
Stappen voor probleemoplossing. Sluit de Google Home-app en open deze opnieuw. Als het probleem hiermee niet is opgelost, ga je verder met de volgende stap. Schakel wifi in en uit op het apparaat waarmee je de Chromecast instelt en open de Google Home-app opnieuw.
Zet het apparaat terug op de fabrieksinstellingen. Schakel de wifi-verbinding op je mobiele apparaat of tablet uit en vervolgens weer in. Open de Google Home-app opnieuw en probeer het apparaat in te stellen.
Controleer of alles in orde is met uw WiFi- en tijdinstellingen. Controleer of uw castingapparaat (smartphone of computer) en de tv verbonden zijn met hetzelfde Wi-Fi-netwerk. Start uw draadloze router opnieuw op. (Koppel de router los en wacht ongeveer 30 seconden voordat u de stroom weer inschakelt.)
Zet de energiebesparingsstand of de batterijbesparing uit om te zorgen dat je Android-apparaat voldoende stroom heeft. Belangrijk: Zet de microfoonrechten aan in de app Google Play-services zodat je Android-apparaat het scherm kan casten. Rechten. en zet de schakelaar voor het recht aan .
Wat is Google Cast dan? Google Cast is Chromecast, maar dan ingebouwd. Apparaten die Google Cast ondersteunen maken het mogelijk om op dezelfde manier te casten, zonder dat je een extra apparaatje nodig hebt. Zo zijn er Google Cast-televisies of bijvoorbeeld Google Cast-soundbars op de markt.
De eerste keer je Chromecast instellen
Tik op Apparaat instellen > Nieuw apparaat in huis instellen. Kies het gewenste huis(houden) en ga door. Zoek naar de gewenste Chromecast in de lijst van gevonden apparaten en selecteer deze. Nu maakt de Chromecast verbinding.
Start je apparaat opnieuw op.
Open je app Instellingen en tik op Netwerk en internet of Verbindingen. Afhankelijk van je apparaat kunnen deze opties verschillen. Zet wifi uit en mobiele data aan en check of er een verschil is. Zo niet, dan zet je mobiele data uit en wifi aan en check je het opnieuw.
Check de instellingen. Wifi. Maak verbinding met hetzelfde wifi-netwerk als uw Chromecast, tv of speaker met ingebouwde Chromecast-functionaliteit, de Google Home of tv of speaker met het Assistent-apparaat. Zoek naar iets als GoogleHomeXXXX of ChromecastXXXX.
Ik zie geen Chromecast of Airplay icoon. Wat moet ik doen? Je hebt de nieuwste versie van de Ziggo GO app nodig. Controleer in de Google Store of in de Apple App Store of er updates voor de app beschikbaar zijn.
Uw telefoon of tablet moet zijn verbonden met een wifi-netwerk. De smartphone, tablet of computer die u gebruikt om te casten, moet zich in hetzelfde wifi-thuisnetwerk bevinden als uw Chromecast. U moet de nieuwste versie van de ondersteunde app gebruiken.
Om Zoek mijn te configureren op je iPhone, iPad, iPod touch, Mac of Apple Watch, log je in op het apparaat met je Apple ID, schakel je 'locatie delen' in en schakel je 'Zoek mijn [device]' in. Je moet Zoek mijn configureren voordat het apparaat kwijt is.
'Vind mijn apparaat' moet zijn ingeschakeld. Dit controleer je bij Instellingen > Beveiliging > Vind mijn apparaat. Als 'Beveiliging' niet wordt weergegeven, klik je op Beveiliging en locatie of Google > Beveiliging. Schakel vervolgens 'Vind mijn apparaat' in.
Alle Chromecast-apparaten vereisen een tv met High-bandwidth Digital Content Protection (HDCP) 1.3 of hoger ingebouwd. HDCP 2.2 is vereist om 4K-content te ondersteunen. De meeste tv's die 5 jaar oud of nieuwer zijn en een HDMI-poort hebben, hebben minstens 1 poort die HDCP 2.2 ondersteunt.
Dan is het antwoord erg eenvoudig: er is geen enkele Samsung tv met ingebouwde Chromecast. Mocht je toch op zoek zijn naar een Chromecast built-in tv, dan zijn er wel genoeg andere opties. In zowel de nieuwe, maar ook de oude(re) modellen is er standaard geen cast-functionaliteit aanwezig.
Daarvoor heb je een HDMI-kabel nodig. Schaf een kabel aan die geschikt is voor de poort van jouw telefoon (bijvoorbeeld micro-usb, usb-c of een lightning poort), plug de kabel in je televisie en telefoon (HDMI-plug in je televisie en de andere kant van de kabel in je telefoon) en je schermen zijn aan elkaar gekoppeld.
Herstart de TV
Start dan de TV opnieuw op. Soms is er een fout tijdens het opstartproces, waardoor het casten niet mogelijk is. Door je Samsung TV uit en weer aan te zetten, kan het systeem opnieuw starten, waardoor het probleem waarschijnlijk wordt opgelost.
De Chromecast met Google TV, die officieel niet in Nederland is uitgebracht, is nu te koop bij Ziggo.
Tik op de startknop van je iPhone tik op de app Instellingen Wifi. Maak verbinding met hetzelfde wifi-netwerk als je Chromecast-apparaat. Zoek naar ChromecastXXXX. b of iets vergelijkbaars.