Jazeker! Deze vraag wordt ons veel gesteld. Een minimale opleiding van MBO-3/4 of HAVO is noodzakelijk als je stewardess wilt worden. Deze opleiding dient veelal aangevuld te worden met een toeristische opleiding, een horeca opleiding of een luchtvaart opleiding.
ben je minimaal 21 jaar oud en tussen de 1.58 en 1.90 meter lang. heb je minimaal een havo- of mbo 4-diploma en spreek je goed Engels en Nederlands. heb je geen zichtbare tatoeages, piercings en tandversieringen. kun je tijdens een reservedienst binnen 1 uur op Schiphol zijn.
De luchtvaartmaatschappij houdt zich strikt aan het bekende BMI systeem waarbij aan de hand van je lichaamslengte wordt bepaald welk gewicht hierbij gezond is. Volgens dit systeem mocht de vrouw maximaal 59,9 kilo wegen om ”gezond” te zijn.
Vwo-diploma met het juiste vakkenpakket tenminste: wiskunde A of B, natuurkunde, Engels en Nederlands.
Minimaal havo of een voltooide mbo niveau 3 opleiding, minimaal 18 jaar, goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal (kennis van Duits en Frans is een pre), minimaal 1.58 meter en maximaal 1.85 meter lang, bril/lenzen max.
Het Nieuwsblad laat weten dat stewards en stewardessen één hand achter hun rug houden zodat ze passagiers kunnen tellen. Ze hebben een apparaatje in hun hand en elke keer dat er een passagier binnenkomt, drukken ze een knopje in.
– Over het algemeen hebben we weken van 7/3 (7 dagen werken, 3 dagen vrij) of 6/2 (6 dagen werken, 2 dagen vrij). Per werkdag draaien we een shift van maximaal 13 uur. Op lange vluchten is dat iets langer, maar dan krijgen we de kans om een pauze te nemen. Tussen elke shift moet minstens 12 uur rust zitten.
Het aanvangssalaris van een Reisbegeleiders en stewards bedraag meestal tussen de € 1.492 en € 2.315 bruto per maand. Na een dienstverband van 5 jaar bedraagt het salaris tussen de € 1.897 en € 2.840 per maand bij een werkweek van 38 uur.
De opleiding Steward / Stewardess TUI is fulltime en duurt 1,5 jaar. Naast de theorielessen krijg je les in bijzondere praktijklokalen die de luchthaven en het vliegtuig nabootsen, zoals de mock-up (vliegtuigcabine), het inchecklokaal en onze hangar. Tijdens de opleiding werk je aan thema's, alleen of in groepjes.
Om aangenomen te worden bij luchtvaartmaatschappijen, heb je minimaal een mbo4- of havo-diploma nodig. Je vergroot je kansen op een baan daarnaast aanzienlijk door het hebben van de juiste attitude, uitstekende communicatieve vaardigheden, goede beheersing van moderne vreemde talen en een servicegerichte instelling.
Terwijl wij elke dag van nine to five op kantoor zitten, reist een stewardess in één week de hele wereld rond. De ene dag duiken in Egypte, de andere dag surfen op de golven in Kaapverdië, van rondstruinen in de souks van Marokko tot feesten in Ibiza.
Over het algemeen hebben we weken van 7/3 (7 dagen werken, 3 dagen vrij) of 6/2 (6 dagen werken, 2 dagen vrij). Per werkdag draaien we een shift van maximaal 13 uur. Op lange vluchten is dat iets langer, maar dan krijgen we de kans om een pauze te nemen. Tussen elke shift moet minstens 12 uur rust zitten.
Hoeveel verdient een Steward (m/v) bij Transavia in Nederland? Gemiddelde Transavia-Steward (m/v) maandelijks betaling in Nederland is ongeveer € 2.066, hetgeen 34% onder het landelijk gemiddelde is.
Hoeveel verdient een Steward (m/v) bij TUI Group in Nederland? Gemiddelde TUI Group-Steward (m/v) maandelijks betaling in Nederland is ongeveer € 1.777, hetgeen 43% onder het landelijk gemiddelde is.
Er wordt namelijk 24 uur per dag, zeven dagen per week gevlogen. Soms begin je overdag met werken en kom je 's avonds laat op de bestemming aan. Soms begin je 's avonds met werken en kom je in de ochtend op de bestemming aan. Een stewardess werkt door de weeks en in de weekenden.
De vakken bereiden je goed voor op een beroep in de luchtvaart. Je krijgt o.a. les in luchtvaartkunde, cabinetraining en het inchecken van passagiers. In de opleiding zitten ook twee langere stageperiodes waar je in de praktijk kunt leren en werken. Als je ouder dan 18 jaar bent, kun je stage lopen in het buitenland.
Het gemiddelde salaris voor een Cabin Crew in Dubai, Verenigde Arabische Emiraten is AED 5.648 per maand. De gemiddelde aanvullende vergoeding voor een Cabin Crew in Dubai, Verenigde Arabische Emiraten is AED 36.000, waarbij het bereik uiteenloopt van AED 92 tot AED 84.000.
Mijn naam is ### en ik vandaag uw purser op vlucht ### naar ### (en ###). Namens ###, gezagvoerder ### en zijn/haar bemanning heet ik u van harte welkom aan boord in deze ### ###. De verwachte vluchtduur bedraagt ### uur en ### minuten.
In een normaal vliegtuig zijn maar 3 toiletten, 1 voor, 1 in 't midden en 1 achter. Mensen kunnen moeilijk door het hele vliegtuig lopen voor ze een toilet gevonden hebben, en het zou aardig meer kosten berokkenen om 2 keer zoveel toiletten te maken aan boord, ook voor belastingen e.d. Ligt maar net aan het type kist.
We beslissen ook soms pas heel laat waar we naartoe gaan en wat we er zullen doen. Een vakantie tijdens de schoolvakanties zit er voor ons meestal niet in. Dit is in de meeste gevallen voor ons namelijk net een drukke periode op het werk. Dus reizen wij vooral buiten het seizoen.
Het gemiddelde maandsalaris van een purser bedraagt € 4.853,-. Naast dit salaris bieden veel luchtvaartmaatschappijen leuke aanvullende arbeidsvoorwaarden. Zo krijg je een dagvergoeding als je op een buitenlandse locatie verblijft en krijg je korting op vliegtickets.
Het standaardsalaris voor de functie Cabin Crew bij easyJet is € 23.567 per jaar. Salarissen voor de functie Cabin Crew bij easyJet kunnen uiteenlopen van € 18.132 tot € 32.561 per jaar.
Er zit zo ontzettend veel afwisseling in dit beroep. Je vliegt met verschillende collega's en elke 2 weken ontvang je een nieuw rooster. Daarnaast ontmoet je ontzettend veel mensen uit verschillende landen en maak je heel veel verre reizen. Zodra je op je bestemming aankomt ben je ook echt vrij om te doen wat je wilt.
Zo ziet de werkdag van een stewardess eruit
Op de werkdag zelf ontvang je een formulier met vluchtgegevens, vertrek- en aankomsttijd en het team waarin je werkzaam bent. Samen met collega's bespreek je de belangrijkste punten van de vlucht. Dit gesprek wordt geleid door de purser, het hoofd van het cabinepersoneel.