De Zip is een makkelijk hanteerbare scooter, geschikt voor iedereen die op zoek is naar een toegankelijk en hip voertuig. De viertakt Zip is licht en wendbaar. Voorzien van de extra zuinige Euro 5 4-takt motor voldoet deze Zip aan de meest strenge milieu eisen.
De Piaggio zip is een moderne scooter, uitstekend geschikt voor het dagelijkse gebruik. de viertakt Piaggio Zip is licht en wendbaar.
Voor een tweetaktmotor kan de originele tankdop een brandstof- en oliemengselmengverhouding (25: 1, 40: 1, enz.) Of een benzine- en oliesymbool weergeven. - Zoek naar labels die de apparatuur identificeren (bijv. "Viertakt" of "gebruik geen brandstofmengsel").
een zip met viertakt blokje is echt niet veel zwaarder en lomper dan een 2takt blokje, en als je niet weet hoe viertakt klinkt, kun je dat ook niet horen. maak een foto, dan kan ik het wel zien. als hij watergekoeld is, is het sowiso een 2-takt.
Je kunt kiezen uit vijf verschillende modellen. De 2-takt Zip-50 is de goedkoopste uitvoering, de 4-takt Zip 50 is verkrijgbaar in de 2013 en 2014 versie.
Is een 2-takt of 4-takt motor beter? Een 4-takt motor is zuiniger, stiller, milieuvriendelijker en betrouwbaarder. Vanwege de strengere milieuregels mogen er in bepaalde gemeenten geen 2-takt motoren meer de weg op, nog een reden om te kiezen voor een 4-takt motor.
We raden aan om benzine te tanken met maximaal 5% bio-ethanol oftwel E5-benzine. Dit kan zowel euro-95 als euro-98 zijn. Wanneer de gebruikelijke Euro95 (E5) niet beschikbaar is zal Euro98 (E5) als alternatief wel altijd beschikbaar zijn en zult u noodgedwongen over moet stappen op Euro98 (E5).
Een Zip scooter is ten eerste super toegankelijk en hip. De scooter is ideaal voor woon-werkverkeer en voldoet aan de meest strenge milieueisen, onder andere dankzij haar Hi-PER2 4-takt motor. Doordat de Zip ontzettend licht en wendbaar is, zult u een optimaal rijcomfort ervaren.
Het opvoeren wordt meestal gedaan door het verwijderen van de prop uit de uitlaat en het monteren van een andere sproeier en/of variorollen. Het kan ook zijn dat er een varioring is gemonteerd om de snelheid te verlagen. In dat geval kan de varioring eenvoudig worden verwijderd voor een hogere topsnelheid.
Amsterdam is de eerste stad in Nederland die de speciale milieuzone invoert. De tweetakt scooters met het bouwjaar 2010 of ouder mogen Amsterdam niet meer in.
Qua brandstof is er ook een verschil: Een 2 takt motor loopt op een mengsmering; dat is benzine en olie in één. Een viertaktmotor loopt op pure benzine maar de motor heeft daarbij evengoed ook olie nodig.
Vanaf 1 januari 2018 mag jouw scooter of brommer niet meer rijden in de bebouwde kom als hij niet aan de milieueisen voldoet. Het gaat hierbij om zowel 2-takt als 4-takt brommers met een DET van voor 2011.
Als je de brommer geregeld gebruikt dan is het beste voor je motor octaan 98 of hoger en E5. Heb je een 2 takt, dan moet je wel zelf gaan mengen. Gebruik je je brommer weinig of alleen in de zomer, dan is er tegenwoordig benzine die hier speciaal voor gemaakt is.
Moderne scooter, uitstekend geschikt voor het dagelijkse gebruik. De extra zuinige 4-takt motor voldoet aan de meest strenge milieu eisen.
De Zip is geleverd met drie motoren: Een 50CC AC (Air Cooled) met een laag getimede 25 km/h cilinder, een 50CC AC (Air Cooled)bromcilinder en een 50CC LC (Liquid Cooled).
De voordelen van tweetaktmotoren: Ze zijn goedkoper. Ze trekken sneller op en in sommige gevallen is de topsnelheid ook hoger.
Met deze originele 4-takt bromfiets CDI behaalt de scooter (snorfiets) met een 3,5 of 4,5 varioring gemiddeld 45 km/u. Wanneer deze 4-takt snorfiets CDI in een scooter (snor- of bromfiets) zonder varioring wordt gemonteerd, kan deze snelheden van wel 55 of 65 km/u behalen.
Het is goed om te weten dat je bij 4-takt scooters de olie tussen de 3000 en 5000 km moet vervangen, Dit kan natuurlijk per type scooter verschillen.
De Piaggo Zip heeft een inhoud van 7.3 liter voor benzine en verbruikt 1 liter per 40km. De Piaggio Zip heeft genoeg plek om een helm onder de buddyseat te zetten, daarnaast heeft de Piaggio Zip een handschoenkistje waar eventueel documenten of andere zaken kunnen opgeborgen worden.
Piaggio Zip S
Met deze wensen van de consument heeft Piaggio bij het ontwikkelen van de Zip goed rekening gehouden, en het resultaat is een scooter die uitgerust is met een zeer zuinige 4-takt benzinemotor. Ook de onderhoudskosten aan de Zip vallen laag uit doordat de techniek van de scooter zeer betrouwbaar is.
De zuinige 4-takt motor, met een topsnelheid van 25 of 45 km/h, is gericht op het bieden van een nieuwe rijervaring. Met 3 kleppen per cilinder, elektronische injectie en luchtkoeling ben je niet alleen verzekerd van de beste prestaties maar ook een gunstig verbruik.
Wat moet ik tanken met mijn scooter? Wij adviseren om een premium benzine te tanken zonder bio-ethanol, zoals Shell V-Power of BP Ultimate.
Ja, dat mag zeker. Benzines kun je in elke verhouding met elkaar mengen. Je motor moet wel geschikt zijn om deze verschillende benzines (met verschillend octaangetal) te verbranden.
Het verschil tussen Euro95 en Euro98 is het octaangehalte, en tegenwoordig nu ook het ethanolgehalte. Het octaangehalte bij Euro98 ligt iets hoger maar vormt geen enkel probleem voor een 2-takt of 4-takt scooter. Je kunt dus probleemloos Euro98 tanken, en daar gaat je brommer of scooter op den duur niet kapot aan.