De Golf GTE heeft een sportief uitgevoerd in- en exterieur en koppelt dat aan een omvangrijke standaarduitrusting. Hij is leverbaar vanaf € 42.610*. De twee nieuwe plug-in hybride Golf-modellen zijn per direct te bestellen.
Golf GTE. Dan de nieuwe GTE, want ook de sportiefste plug-in hybride Golf is van een prijskaartje voorzien. De prijs ligt op € 42.610. De Golf GTE heeft een 245 pk sterke plug-in hybride aandrijflijn die bestaat uit een 1.4 TSI van 150 pk en een 114 pk leverende elektromotor.
De nieuwe Golf GTE combineert een zuinige en krachtige elektromotor van 110pk met een 1.4 liter TSI benzinemotor van 150 pk.
Je hoeft je weinig zorgen te maken dat je tijdens het rijden de batterij leeg rijdt. Tijdens het rijden kun je de batterij ook weer opladen: als je remt wordt de batterij weer wat opgeladen.
Volgens fabrieksopgave verbruikt de Golf GTE gemiddeld 1.5 liter per 100 km (CO2 uitstoot: 35 gram per kilometer, dus 7% bijtelling). Het daadwerkelijke verbruik is puur afhankelijk van de verdeling tussen elektrisch- en hybride-rijden.
Naast de relatief sportieve rijeigenschappen en mogelijkheid tot flink zuinig rijden kent de Golf GTE meer voordelen. Het aanbod van tweedehands auto's is namelijk enorm. Dit zijn natuurlijk voornamelijk ex leaseauto's maar dat mag de pret niet drukken. Verder is de auto behoorlijk ruim en praktisch.
Het opladen kan gewoon via het stopcontact en is als de accu leeg is in 3,5 uur klaar om 50 kilometer elektrisch te rijden.
Pas daar dus een beetje mee op als je wil dat de accu zo lang mogelijk meegaat. Als er accuproblemen ontstaan, dan is dat volgens ANWB vaak rond de 250.000 kilometer. Vaak is reparatie mogelijk en blijven de kosten onder de €1.000.
Het opladen van de De Volkswagen Golf GTE kan via een stopcontact of een oplaadpunt. Het laden via een stopcontact is gemakkelijker, maar hier zitten een aantal nadelen aan: Opladen duurt ongeveer 6 uur. Er wordt niet maximaal geladen.
De GTE knop zorgt voor maximaal vermogen en koppel, 350Nm en 150kW. GTE modus -Sound actuator in de passagiersruimte. -Rijprofiel Sport (stuurbekrachtiging, DCC dempers en gaspedaal).
Volkswagen Golf GTE (7%) blijkt sneller dan GTI!
Het bekende sprintje naar de honderd moet de GTI (vijfdeurs) klaren in 6,5 seconden, terwijl de GTE daar met 7,6 seconden een ruime seconde meer voor nodig heeft.
De Golf GTE is de plug-in hybride hot hatch, en krijgt hetzelfde vermogen als de GTI. Echter komt er 150 pk uit de 1,4-liter benzinemotor, en het overige vermogen komt van de 85 kW sterke elektromotor. De GTE heeft dankzij die elektromotor zelfs 30 Nm extra koppel ten opzichte van de GTI.
De Golf GTE heeft een sportief uitgevoerd in- en exterieur en koppelt dat aan een omvangrijke standaarduitrusting. Hij is leverbaar vanaf € 42.610*. De twee nieuwe plug-in hybride Golf-modellen zijn per direct te bestellen.
De Golf kan geleverd worden als diesel (TDI), benzine (TSI), Plugin-Hybrid Electric Vehicle (GTE), elektrisch aangedreven (e-Golf) of op aardgas (TGI BlueMotion).
Golf GTE: de trendsetter verder verbeterd
Ook de nieuwe Golf is er weer als sportieve GTE. De plug-in hybridetechnologie van dit model is verder verbeterd. Zo maakt de 13 kWh lithium-ion accu nu een actieradius van zo'n 60 kilometer mogelijk.
Over de Golf GTE Volkswagen
Dat betekent een conventioneel motorblok met een elektromotor en accu voor wat extra kilometers. Zo wordt niet alleen de actieradius verhoogd, het heeft daarnaast een gunstig effect op de kosten per kilometer en de CO2 uitstoot wordt lager.
Volkswagen Golf 7 1.4 TSI GTE laten chiptunen
Door de software te optimaliseren in het motormanagement is het mogelijk om uw Volkswagen Golf 7 1.4 TSI GTE meer vermogen te geven. Na chiptuning heeft uw motor ongeveer 25% meer koppel- en motorvermogen.
Maar ons huidige standpunt is dat een benzine auto een gemiddelde levensduur kent van ongeveer 18 jaar en tenminste 250.000 km moet kunnen halen zonder buitensporige defecten. U schetst een tot in de puntjes onderhouden Golf Plus, zorgvuldig en netjes bereden en met een vaste droge parkeerplek in de garage.
De Golf GTE maakt gebruik van de bekende 1.4 TSI motor met directe injectie en een turbo, welke 150 pk en 250 Nm te leveren heeft. De 102 pk sterke elektromotor is gemonteerd aan de voorzijde van de zestraps DSG-bak (in dit geval met drie koppelingen!).
Qua milieusen presteert de Golf GTE duidelijk boven het gemiddelde. Met een volle acculading verbruikt de auto gedurende de eerste 100 km 3,3 liter benzine en 7,0 kWh aan elektrische energie. Als je vervolgens met een lege accu doorrijdt, loopt het verbruik op tot gemiddeld 5,1 l/100 km.