Hoe snel dat kan, hangt af van de situatie. Zijn je diensten afgesloten, maar kun je nog wel analoog tv-kijken? De afgesloten diensten worden binnen 24 uur nadat de betaling is verwerkt, opnieuw aangesloten.
Kabelaansluiting: van start tot finish. De doorlooptijd van een aansluiting is 4 tot 16 weken. In het beste geval leggen we de nieuwe kabel binnen 4 weken bij je aan.
Natuurlijk kan dat. De snelste manier: bel ons op 1200 (gratis met Ziggo telefoonaansluiting) of 0900 1884 (normaal tarief). Natuurlijk kan je dit ook op een andere manier aan ons doorgeven: online met het opzegformulier of per post.
In Mijn Ziggo staat alles over je pakket, zoals de begin- en einddatum, je producten en extra's. Hier vind je ook onze facturen. En kun je je internetsnelheid en persoonlijke gegevens wijzigen.
Ziggo incasseert meestal rond de 24e van de maand, als bijna iedereen zijn salaris of uitkering ontvangen heeft, en misschien dus net rondgekomen is met zijn geld.
In 2021 verloor de kabelaar 1,6 procent van de internetklanten, omgerekend 99.500 Nederlanders. Ziggo claimt zelf over de laatste vier boekjaren een netto klantverlies van 10.000 klanten.
Activatie gaat normaal gesproken binnen 1 uur maar kan ook 24 uur duren. Staat het zenderpakket al in je Mijn Ziggo? In dat geval kan dit wel eens helpen. Zo niet dan moet je even afwachten.
Trouwe bestaande klanten van het kabelbedrijf vinden het absurd dat nieuwe klanten zoveel korting krijgen. Ziggo stelt officieel dat iedere klant bij het aangaan van het abonnement een korting of extraatje in de vorm van gratis aanvullende tv-pakketten heeft ontvangen.
En wat gebeurt er met uw abonnement als deze looptijd voorbij is? Uw contract voor telefonie hoeft niet beëindigd te zijn om over te stappen. Maar als u voor het einde van de looptijd van uw contract een contract aangaat met een nieuwe aanbieder, moet u nog wel betalen voor het abonnement bij uw oude aanbieder.
Nadat je contract afloopt wordt het namelijk stilzwijgend verlengd totdat je zelf actie onderneemt. Wel wordt het contract dan maandelijks opzegbaar. Een abonnement verlengen of overstappen is dus vrijwel altijd voordeliger dan het laten doorlopen na de afloopdatum.
Bel gratis 1200 (vanaf je vaste telefoonaansluiting van Ziggo) of 0900 - 1884 (normaal tarief) voor onze Klantenservice. We zijn maandag t/m vrijdag bereikbaar van 8.00 uur tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.30 uur tot 18.00 uur.
Kan ik ook tv kijken zonder coaxkabel? Via de Ziggo GO app kan je je favoriete programma's streamen naar je televisie. Het enige wat je daar voor nodig hebt is een werkende internetverbinding. Ook YouTube, Netflix en bijvoorbeeld NPO Gemist kan je streamen via je Chromecast.
Heeft Ziggo glasvezel? Ja, in ons glasvezel-kabel netwerk wordt namelijk de techniek van glasvezel en kabel slim gecombineerd voor een perfecte verbinding. We gebruiken de technische voordelen van beide kabels voor stabiel en snel internet.
Bij de meeste providers is er sprake van een oplevertijd van enkele weken. Gemiddeld duurt het 2 tot 3 weken na het aanvragen voordat de verbinding en eventuele aanvullende diensten zijn opgeleverd. Niet iedere provider levert even snel.
Houdt bij het overstappen naar Ziggo er rekening mee dat het minimaal 30 dagen en maximaal 90 dagen duurt. Heb je tv en internet bij 2 aparte providers? In dat geval geldt de gratis overstapservice alleen voor internet en zal je het tv-abonnement zelf moeten opzeggen.
Je hoeft niet tot de einddatum van je contract te wachten om te verlengen of over te stappen. Bij alle mobiele providers van 1- of 2-jarige abonnementen is dat 120 dagen of 4 maanden van te voren. Heb je een maandelijks opzegbaar abonnement? Dan kan je verlengen of overstappen met één maand opzegtermijn.
Een abonnement voor internet, telefoon of televisie sluit u meestal af voor 1 of 2 jaar. Zegt u dit abonnement niet op na afloop van deze periode? Dan wordt uw abonnement door de aanbieder automatisch (stilzwijgend) omgezet naar een contract van onbepaalde tijd.
Waarom wordt Ziggo steeds duurder? De prijsverhogingen van de abonnementen zijn volgens Ziggo het gevolg van hogere kosten, zoals energie die nodig is voor het netwerk en de datacenters.
In onze providermonitor met resultaten van het eerste kwartaal van 2023 scoren beide providers goed. KPN Glasvezel krijgt een 7,8 en KPN DSL haalt een 7,6. Kabelaar Ziggo scoort een 7,5.
Zijn er kosten verbonden aan het gebruik van Ziggo GO? Binnen, buiten, overal in de EU: Ziggo GO is gratis voor alle Ziggo klanten. Als je buitenshuis tv-kijkt via een 3G-, 4G- of 5G-verbinding, dan verbruik je uiteraard wel data uit je mobiele databundel.
Je bestelt een dagpas binnen 5 minuten. En na 15 minuten kijk je al naar je wedstrijd.
Je krijgt Ziggo Installatiehulp. Een monteur komt gratis langs en zorgt dat al onze producten werken zoals het moet.
PostNL bezorgt de installatiepakketten van Ziggo bij je thuis. Lees meer over de levertijd en bezorging.