Hoe lang wordt mijn pakket bewaard bij een DHL ServicePoint? Maximaal 7 dagen. Zodra het pakket is bezorgd, ontvang je van ons bericht en na drie dagen sturen we een herinnering. Wanneer het pakket er een week ligt, wordt het teruggestuurd naar de verzender.
PostNL bewaart jouw pakket maximaal 7 dagen. Als je binnen die tijd jouw pakket niet hebt afgehaald, dan wordt jouw pakket teruggestuurd naar ons. De extra kosten die hiervoor worden gemaakt, worden door ons bij jou in rekening gebracht.
Hoe lang blijft een pakket op een PostNL-punt liggen? We bewaren je pakket 1 week voor je op het PostNL-punt. Daarna sturen we het terug naar de afzender.
Als je niet thuis bent op het moment van bezorging en we het pakket ook niet bij je buren kunnen afgeven, dan bezorgen we je pakket de volgende dag bij een DHL ServicePoint dichtbij. We laten een kaart achter in je brievenbus. Met de code op deze kaart kun je via track en trace zien waar je pakket wordt bezorgd.
Geen probleem. Plan de Haalservice in en DHL komt je pakketten gewoon ophalen. Wel zo makkelijk! Houd er rekening mee dat het alleen mogelijk is om een dagelijkse vaste pick-up in te plannen voor DHL For You Vandaag.
De ontvanger kiest zelf een locatie in de buurt, krijgt een persoonlijke code om z'n kluis te openen en pikt het pakje binnen 7 dagen op wanneer het uitkomt. Handig, flexibel en veilig dus!
Het is inderdaad mogelijk om je pakket door iemand anders te laten ophalen. De persoon die jouw pakket ophaalt, moet een geldig legitimatiebewijs meenemen (geen kopie), de track & trace-code en jouw adres kunnen opgeven.
We raden je aan contact op te nemen met de afzender. Bijvoorbeeld de klantenservice van de webshop waar je het pakket hebt besteld, die kan zorgen dat je pakket opnieuw wordt verstuurd.
Onze DHL koerier komt normaal automatisch de volgende werkdag een tweede keer bij je langs. Stonden we al twee keer voor een gesloten deur, dan kan je je zending ophalen op een DHL vestiging. Volg daarvoor de instructies op de DHL kaart.
Wij bezorgen je pakket van maandag tot en met zaterdag, in verschillende tijdvensters.
Wat gebeurt er als ik het pakket niet ophaal bij het postkantoor/servicepunt? Het pakket blijft gewoonlijk 7 dagen op het postkantoor voordat het wordt teruggestuurd. Voor meer exacte informatie kun je terecht bij je plaatselijke postkantoor. Als je je pakket niet ophaalt wordt het naar ons teruggestuurd.
Hoe lang blijft een pakket liggen? Het pakket blijft 3 dagen in de automaat liggen. Hierna gaat het pakket naar de dichtstbijzijnde PostNL-locatie.
Advertenties op Marktplaats en Facebook Marketplace
Op Facebook Marketplace vind je na het intypen van de zoekterm 'AliExpress' al gelijk meerdere advertenties met vermiste pakketjes. Op Marktplaats is het vinden van deze pakketten wat lastiger, doordat de site dit soort advertenties weert.
Van zodra een item gekocht is op Vinted start het verkoopproces. Je maakt een verzendlabel aan en verstuurt het pakje. Je pakje is de nodige tijd onderweg en de koper krijgt daarna nog maximum 14 dagen de tijd om het af te halen.
Je hebt 5 werkdagen om een verkocht artikel te versturen. Mocht je deze deadline missen, dan moeten we de bestelling annuleren.
Bij wereldwijde verzending moet een douaneaangifte worden verstrekt. Als u het niet heeft en de agenten vragen u het te verzenden, dan wordt het pakket vastgehouden door de douane totdat u de juiste informatie doorgeeft. Hoe langer het duurt om de belastingen te betalen, hoe lang de douane mag pakket vasthouden.
PostNL heeft bij internationale zendingen langere levertijden en DHL Express biedt voor internationale zendingen snelheid en korte levertijden. PostNL kan vanwege verschillende post netwerken het trackingnummer van jouw zending wijzigen. DHL Express gebruikt altijd eigen trackingnummers binnen een eigen netwerk.
Wij bezorgen je pakket van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 18.00 uur.
Dankzij track en trace weet je dag en nacht waar je DHL pakket is, en wanneer je 'm kunt verwachten. Het enige wat je nodig hebt is het zendingsnummer. Als je ook de postcode van de ontvanger invoert, worden de verzender en ontvanger zichtbaar en kun je de bezorgafspraak aanpassen.
Bijna de helft van mensen die online winkelen stuurde in 2020 iets terug, en dat valt mee. Nederlanders stuurden in 2020 bijna 23 miljoen online bestelde pakketjes retour, 7 procent van het totaal. Dat is minder dan voorheen, ondanks de coronacrisis en bijbehorende hausse aan online bestellingen.
In 2020 stuurden Nederlanders bijna 23 miljoen online pakketjes retour, dat is 7% van alle bestellingen. En bijna de helft (46%) van de online shoppers stuurde één of meer bestellingen terug. Dit blijkt uit E-commerce Aftersales, een representatief onderzoek van Multiscope onder ruim 3.100 Nederlanders.
Als u via internet een bestelling heeft geplaatst is de webwinkel in principe verantwoordelijk voor het veilig aankomen van het pakket bij u. De webwinkel draagt dan ook de aansprakelijkheid indien het pakket kwijtraakt.
Veelgestelde vragen Hoe lang wordt mijn pakket bewaard bij een DHL ServicePoint? Maximaal 7 dagen. Zodra het pakket is bezorgd, ontvang je van ons bericht en na drie dagen sturen we een herinnering. Wanneer het pakket er een week ligt, wordt het teruggestuurd naar de verzender.
Is de geadresseerde zelf niet thuis? Dan mag een volwassen huisgenoot of gemachtigde ook tekenen voor ontvangst.
Je kunt het pakket niet weigeren voordat de bezorger ermee aan de deur komt. Is je bestelling nog heel recent, dan kun je aan de verzender vragen of zij je bestelling misschien nog kunnen annuleren. Is het pakket al door de verzender aan ons overgedragen? Dan doen we ook een bezorgpoging.