De scootmobielfunctie heeft 3 verschillende snelheden; 5, 10 of 15 km per uur. De snelheid bedien je met het display op het stuur. Hier bedien je ook de trapondersteuning mee bij het elektrische fietsen. De maximale fietssnelheid met trapondersteuning is 18 km per uur.
In de app kun je zien waar de dichtstbijzijnde fiets staat en die meteen reserveren. Je betaalt € 0,18 per minuut en € 0,15 per minuut in de parkeerstand. De fietsen kunnen tot wel 60 kilometer per uur rijden.
De elektrische fiets biedt trapondersteuning tot maximaal 25 kilometer per uur. De speedpedelec (wettelijk een bromfiets) biedt trapondersteuning tot maximaal 45 kilometer per uur.
Verschil e-bike en speed pedelec
Het verschil tussen een e-bike en een speed pedelec is dat je tot maximaal 45 kilometer ondersteund wordt op een pedelec en maar tot 25 kilometer per uur op een gewone e-bike. Een speed pedelec heeft een groter motorvermogen.
Het rijden zonder rijbewijs of minderjarig gebruik kost je volgens de voorwaarden van Go-sharing € 500,-. Dit bedrag is hetzelfde bij fraude aan het systeem en een ander persoon laten rijden op je account. Alles overziend kunnen de kosten enorm oplopen als je zonder rijbewijs deelneemt aan het verkeer.
Je betaalt 23 cent per minuut om gebruik te maken van een deelfiets, dat is 6 cent minder dan een scooter. Als je van plan bent vaker op een GO Sharing fiets te stappen, dan kan je een voordeelpakket kiezen. De pakketten geven je een bepaald aantal rijminuten voor een bedrag dat uiteindelijk iets goedkoper is.
Aanbieder GO Sharing heeft nieuwe tweewielers verspreidt die harder rijden en daarmee voor de langere afstanden geschikt zijn. Dit model heeft een maximumsnelheid van 45 kilometer per uur, in tegenstelling tot de zeshonderd groene scooters die in de regio al actief zijn en op 25 kilometer per uur begrensd zijn.
De VanMoof V (de V verwijst naar velocity oftewel snelheid) is volgens de makers een 'hyperbike' die met gemak vijftig kilometer per uur kan. Behouden zijn het minimalistische frame en typische VanMoof-geintjes als de turboboost-knop voor dat extra steuntje in de rug en het ingebouwde slot.
Door alleen je hand al niet uit te steken op de fiets kunt u al een boete van € 20,- verwachten. Door harder te rijden als stapvoets binnen een erf kunt u een boete krijgen van €35,-.
Je mag je e-bike opvoeren, maar je mag er dan niet zomaar mee op de openbare weg fietsen. Zodra een elektrische fiets is opgevoerd om harder te kunnen dan 25 km/u, voldoet deze niet meer aan de eisen waarmee de fiets op de weg is toegelaten. Het maakt daarbij niet uit hoe snel of langzaam je fietst.
In de basis legt Cowboy daarmee dus een verbod op voor het opvoeren van de e-bike. Gek is dat niet: de e-bike mag enkel legaal de weg op met het motorvermogen af fabriek. Daarnaast zou het opvoeren tot motorschade kunnen leiden.
Deze bikes mogen de openbare weg niet op. Wie er toch mee de weg op gaat, is in overtreding en is dus niet verzekerd. De politie handhaaft hierop. Toch worden de niet-goedgekeurde fatbikes steeds vaker gesignaleerd in het verkeer.
In de VS zijn onze fietsen begrensd op een maximale ondersteuningssnelheid van 32 km/u, in de EU en het VK op een snelheid van 25 km/u en in Japan op een snelheid van 24 km/u.
De prijs per minuut is € 0,29.
Voordeel Go Sharing: Zonder pakket kosten de Go Sharing deelscooters €0,29 per minuut, maar met een pakket wordt het huren een stuk goedkoper. Hoe groter het pakket, hoe goedkoper je per minuut kan rijden. De prijzen zijn met pakket: €0,27, €0,25 of zelfs €0,23 per minuut.
Prices start at €0.24 per minute and at GO Sharing you'll only pay while using the e-moped.
10 km/h: € 77. 15 km/h: € 148. 20 km/h: € 209. 25 km/h: € 280.
Raak ik mijn rijbewijs kwijt als ik dronken op de fiets word aangehouden door de politie? De politie kan uw rijbewijs niet innemen als u dronken op de fiets wordt aangehouden. U kunt wel voor enkele uren een rijverbod voor de auto krijgen.
Harder fietsen
Een gewone e-bike met trapondersteuning kan daarom een snelheid bereiken van maximaal 25 km/u. Dit betekent echter niet dat je op een e-bike met trapondersteuning niet harder kunt fietsen. Er is namelijk geen snelheidsbeperking voor e-bikes. Als je sneller wil gaan moet je het op eigen kracht doen.
De gemiddelde snelheid van een fietser is dus van meerdere aspecten afhankelijk. Door zo licht mogelijk van gewicht en zo gestroomlijnd mogelijk te zijn kunnen wielrenners gemiddeld zo'n 25-30 kilometer per uur fietsen. Je snelheid tijdens het fietsen op een stadsfiets is gemiddeld 17 kilometer per uur.
Een uur fietsen op redelijk tempo levert je maar liefst 150 extra verbrande calorieën op in vergelijking met een stevige wandeling.
Maar tot 10 km afstand is het heel goed te doen op de fiets, u zult er ongeveer een half uur over doen, maar als u elke dag gaat fietsen zult u zien dat u er steeds minder tijd nodig hebt voor dezelfde afstand.
Wie de Go Sharing-scooter wil gebruiken, moet een AM-rijbewijs hebben.
Go Sharing kondigde in november vorig jaar al aan dat het zich zou terugtrekken uit 17 minder rendabele steden. Het gebruik van de scooters en fietsen was daar beneden verwachting. De service zou wel beschikbaar blijven in 13 andere steden als Rotterdam, Den Haag, Breda, Den Bosch, Tilburg en Leeuwarden.
Click the green button on the right side of the steering wheel. Now you are ready to go! Please note: the mopeds are fully electric which means they accelerate quickly. Start off slow and feel the the force of the moped.