Theoriecursus nu geen €179 ,- maar €99,- excl. €41,- examenkosten. Kies de locatie waar jij je cursus wilt volgen. Als je meer locaties kiest, is er een grotere kans dat we je eerder kunnen inplannen.
Wat is theorie in 1 dag? In Nederland zijn er dus een aantal aanbieders van 1-daagse theoriecursussen, ook wel spoedcursussen genoemd. Door hun “unieke” lesmethode behaal jij zogenaamd de theorie in 1 dag. Deze cursus begint dan ook vaak 's morgens vroeg en eindigt in de middag.
123-theorie is zeker een aanrader, De 2 docent Vincent en Boris hebben alles wat je moest weten heel goed en duidelijk uitgelegd (niet meer niet minder) daardoor kan je je ook focussen op dat gene wat het belangrijkste is.
Wat is nu precies turbotheorie? Rijscholen zouden gebruik maken van “trucjes” waarmee tienduizenden cursisten zonder voldoende verkeerskennis tóch kunnen slagen voor hun theorie-examen. Binnen een aantal uur wordt de theorie er bij de cursisten ingestampt. Het gaat hierbij vooral om “trucjes” en niet om kennis.
Het theoriecertificaat voor de categorieën auto, motor en bromfiets is 1 jaar en 6 maanden geldig. De geldigheid start op de dag waarop je bent geslaagd voor je theorie-examen. Bijvoorbeeld: je bent geslaagd op 9 januari 2022. Dan is je resultaat geldig tot en met 8 juli 2023.
Het motor theorie-examen is geen makkelijk examen. Uit de praktijk blijkt dat ongeveer de helft de eerste keer slaagt voor het CBR theorie-examen (het CBR slagingspercentage voor het motor theorie-examen is: 55%.
Je motortheorie is niet echt lastiger dan dat van de auto. Het is wat uitgebreider omdat er een hoop zaken zijn waar je op moet letten op de motor die in de auto helemaal niets uitmaken. Denk bijvoorbeeld aan je positie op de weg, invloeden van weer en wind of jezelf zichtbaar maken voor automobilisten.
Het rotor toerental van een diesel Turbo motor kan een snelheid behalen van 200.000 toeren per minuut. Hierdoor behalen de vanen van het compressorwiel een snelheid van circa 1350 km per uur! De nieuwe generatie gereviseerde Turbo's kunnen een toerental bereiken van ruim 220.000 per minuut.
Belangrijk voor een goede werking van de turbo is een goede smering van de turbo-as, die zo'n 220.000 toeren per minuut maakt. Als bestuurder heb je ook invloed op de levensduur.
Steeds meer cursisten hebben moeite met het theorie-examen. In 2002 lag het slagingspercentage op 56 procent, nu is het al jaren net iets boven de 40 procent, blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR). Ongeveer 6 procent doet een eerste poging en haakt dan definitief af.
Op dit moment vinden we het Auto Theorieboek 2023 van Lens Media het beste auto theorieboek dat verkrijgbaar is. Misschien wel de belangrijkste reden is de eenvoudige schrijfstijl. De theorieboeken van Lens Media zijn eenvoudig geschreven, wat het leren gemakkelijker maakt.
Al jaren is duidelijk dat het theorie examen auto voor veel kandidaten veel te moeilijk is. Dat is dan ook de veelgehoorde kritiek. Bijna twintig jaar geleden lag het slagingspercentage nog op 56 procent. Maar nu is al jaren het geval dat veruit de meeste kandidaten niet in één keer slagen.
Hoe lang duurt het theorie-examen? Voor het gewone theorie-examen heb je 30 minuten de tijd. Bij het onderdeel gevaarherkenning krijg je 8 seconden per vraag. Bij de onderdelen kennis en inzicht is geen tijd per vraag ingesteld.
Je moet per onderdeel een minimum aantal vragen goed hebben om te slagen voor je theorie-examen: Kennis: Je moet 10 van de 12 vragen goed hebben. Inzicht: Je moet 25 van de 28 vragen goed hebben. Gevaarherkenning: Je moet 13 van de 25 vragen goed hebben.
Het examen kost 16 euro. Deze kosten dien je zelf te betalen aan het examencentrum. Indien je toch niet zou slagen voor het examen betaal je slechts 25 euro (administratiekosten) om nog een keer deel te nemen aan de workshop.
Een turbo mag je legaal monteren, voor de APK is dit totaal geen probleem. Wat betreft verhogen van het motorvermogen: toename meer als 20% is officieel inderdaad aanpassen van de voertuiggegevens in de RDW database.
Vermijd korte ritten zo veel mogelijk, vooral na een koude start. Laat de motor niet stationair warmdraaien maar rijd rustig weg, je motor wordt sneller warm en slijt daardoor minder. Laat de motor op temperatuur komen voor je hem hoge prestaties laat leveren. Zo'n 10-15 km rijden is over het algemeen voldoende.
Een brandstofmotor zonder turbo of supercharger wordt een atmosferische motor genoemd.
Een turbomotor biedt een gunstiger brandstofverbruik, zeker over langere afstanden. De brandstof in een turbomotor wordt beter verbrand en daardoor vermindert de uitstoot van schadelijke stoffen.
Wat zijn BEST Turbo's? Bij de BEST Turbo's (Barrier Equal Strike) is het stop loss-niveau gelijk aan het financieringsniveau. Dit betekent dat de BEST Turbo's pas beëindigd wordt indien het financieringsniveau wordt bereikt, waarbij er dus geen restwaarde overblijft.
Het uitgangspunt is inderdaad dat een turbo een levensduur heeft van tenminste 150.000 km.
Er staat geen beperking op het aantal keren dat u het theoretische examen mag afleggen.
Als je het motorrijbewijs wilt halen, moet je in de meeste gevallen eerst een theorie-examen voor de motor doen. Daarna kun je rijles volgen op de weg en op voor je praktijkexamens.
Heb je nog niet het Autorijbewijs (B)? Dan kun je alleen starten met de motorrijlessen voor AVB. Voordat je AVB-examen en de volledige AVD kunt doen dien je wel de theorie van de categorie A gehaald te hebben!