Minimum en maximum salaris voor Treinmachinisten – van € 1.517 tot € 3.287 per maand – 2023. Het aanvangssalaris van een Treinmachinisten bedraag meestal tussen de € 1.517 en € 2.248 bruto per maand. Na een dienstverband van 5 jaar bedraagt het salaris tussen de € 1.866 en € 2.623 per maand bij een werkweek van 38 uur.
De meerderheid van Treinmachinisten verdient een salaris tussen € 1.517 en € 3.287 per maand in 2023. Een maandloon voor beginnende Treinmachinisten varieert van € 1.517 tot € 2.248. Na 5 jaar werkervaring zal hun inkomen tussen € 1.866 en € 2.623 per maand liggen.
In de praktijk betekent dit dat je als treinmachinist een netto salaris verdient van tussen de €2033.67 (laag) en € 3558.5 (hoog) per maand gerekend met gemiddelde uren van een werkweek van 40 uur.
Wat verdient een machinist bij de NS? Het salaris van een treinmachinist bij NS ligt ongeveer tussen de € 1.800 en € 3.500 bruto per maand.
Het gemiddelde maandsalaris bij NS varieert vanaf ongeveer € 2.502 per maand voor een Service Medewerker (m/v) tot ongeveer € 3.889 per maand voor een Medewerker Klantenservice (m/v).
In de vacatureteksten communiceren wij in de meeste gevallen het maximale salaris o.b.v. een 36-urige werkweek. Naast je salaris en 8% vakantiegeld krijg je aan het eind van het jaar een eindejaarsuitkering van 3%.
NS is een van de grootste bedrijven van Nederland en staat in de top 10 van favoriete werkgevers op de vijfde plaats. Met alle mogelijkheden die we onze collega's te bieden hebben, ervaren zij vrijheid én kansen. Vrijheid om initiatieven te nemen en dingen op hun manier te doen, kansen om te groeien en beter te worden.
De opleiding duurt 2 jaar. Het eerste jaar loop je één week in de maand stage en de andere weken ga je naar school. Het tweede jaar start je weer met één week stage in de maand. In de tweede helft van het schooljaar wordt de stage uitgebreid en ga je steeds meer uren stage lopen.
Machinist is een beroep voor jong en oud, man en vrouw. Machinist is een prachtvak voor iedereen en daarom nodigen we mannen én vrouwen uit om te solliciteren. Je hoeft niet technisch te zijn, maar wel houden van problemen oplossen. Vanaf je 18e kun je het interne leer-werktraject volgen.
Het gemiddelde salaris voor de functie Hoofdconducteur in Nederland is € 2.600 per maand, wat 2% lager is dan het gemiddelde salaris van € 2.673 per maand bij Nederlandse Spoorwegen voor deze functie.
Minimum en maximum salaris voor Treinmachinisten – van € 1.517 tot € 3.287 per maand – 2023. Het aanvangssalaris van een Treinmachinisten bedraag meestal tussen de € 1.517 en € 2.248 bruto per maand. Na een dienstverband van 5 jaar bedraagt het salaris tussen de € 1.866 en € 2.623 per maand bij een werkweek van 38 uur.
Om treinmachinist te worden, volg je een tweejarige opleiding op mbo niveau 3. Je kunt deze opleiding volgen via een beroepsopleidende leerweg (bol) of een beroepsbegeleidende leerweg (bbl). De opleiding wordt op meerdere plekken aangeboden.
De dienstlengtes variëren van ongeveer vijf uur tot negen en een half uur. Gemiddeld werk je als fulltimer 36 uur per week. Voor zowel machinisten als conducteurs is er een loopbaanpad.
In enkele stappen kun je na een aantal jaar doorgroeien naar een salaris van max. € 3.204 als conducteur en € 3.479,- als machinist, allebei bruto per maand o.b.v. 36 uur.
Een BOA in Nederland verdient gemiddeld € 2.960 bruto per maand. Salarissen variëren van € 2.520 (laag) tot € 3.405 (hoog). Op deze pagina vind je een gedetailleerd overzicht van de gemiddelde brutolonen per stad, opleidingsniveau, provincie, carrièreniveau, bedrijf en dienstverband.
Mag je aan de opleiding starten, dan ontvang je in je eerste maand al meteen het loon van een treinbestuurder. Dat stijgt naar gemiddeld 2.200 euro netto per maand zodra je alleen in de stuurpost zit.
Wettelijk lesgeld: € 1.357,- (per schooljaar). Als je op 1 augustus 2023 18 jaar of ouder bent moet je dit betalen. Indien je op deze datum nog geen 18 jaar bent hoef je het hele schooljaar nog geen lesgeld te betalen. Leermiddelen: ongeveer € 615,- (inclusief buitenlandse werkweek).
Om als machinist op een trein te mogen rijden moet je je volledige bevoegdheid behalen. Consolid biedt hierin 2 functies, namelijk machinist goederen en machinist reizigers. Als machinist goederen word je naast de opleiding tot machinist ook opgeleid tot wagencontroleur.
Dit leer je in de opleiding tot conducteur
In 18 weken leer je alles wat je nodig hebt.
Hij of zij verdient ongeveer 1600€ netto per maand, zonder premies.
Ziekteverzuim en werkdruk
Het werk en de omzet van de NS zijn de afgelopen tien jaar dus toegenomen. Tegelijkertijd staan er 1100 vacatures open. De toegenomen werkdruk is dan ook een van de actiepunten van het stakende NS-personeel. Wat daar een rol in speelt is het relatief hoge ziekteverzuim.
' Verzuim is met drie procentpunt toegenomen en daarnaast is het werven van nieuw personeel lastiger geworden door de krapte op de arbeidsmarkt. Ook de doorstroom naar andere functies binnen de NS is toegenomen. Dat is sinds 2020 bijna verdrievoudigd ten opzichte van de jaren daarvoor.
De belangrijkste onderwerpen van de nieuwe cao zijn: Een loonstijging van in totaal 8,45% (verdeeld over 5% in 2022 en 3,45% in 2023) plus een eenmalige uitkering van €1.000 in 2022 en 2023 op fulltime basis, hogere pensioenpremie, en een minimumloon van €14 per uur.