Een doorgeschakeld gesprek wordt berekend als een normaal uitgaand gesprek of is gratis als je Volop bellen hebt.
Wil je gesprekken doorschakelen naar een ander toestel? Maak dan gebruik van de doorschakelfunctie op je vaste telefoon. Doorschakelen is gratis: je betaalt alleen de normale gesprekskosten.
Vast Bellen
Bij Ziggo bel je naar vaste en mobiele nummers in Nederland voor het voordelige tarief van 15 cent per minuut. Bovendien betaal je per seconde en kun je je huidige telefoonnummer gratis meenemen naar Ziggo.
Wil je gesprekken vanaf je mobiele telefoon doorschakelen naar een ander toestel? Stel dan de doorschakelfunctie in. Gesprekken doorschakelen is gratis: je betaalt alleen de normale gesprekskosten. Bekijk hier hoe doorschakelen op je mobiele telefoon werkt.
Het instellen van een doorschakeling kost niets. Als je wordt gebeld en het gesprek wordt doorgeschakeld, dan betaal je wel voor het gesprek vanaf jouw telefoon naar het telefoonnummer waarnaar je hebt doorgeschakeld.
Toets *21 in (en druk op de beltoets). Je hoort nu een kiestoon met korte onderbrekingen. Vorm het telefoonnummer waarnaar je de oproepen wilt doorschakelen. Je hoort de bevestigingstoon, een snelle opeenvolging van korte kiestonen.
Je kunt je mobiele telefoon doorschakelen naar andere mobiele of vaste nummers. Dit is vrij eenvoudig, maar kost wel geld. Wanneer de doorschakeling van je mobiel actief is, betaal je de kosten van het gesprek dat gevoerd wordt met het andere nummer.
missen als je onderweg bent, bijvoorbeeld. En vastzitten aan een vaste telefoon is ook verre van ideaal. Gelukkig kun je je (mobiele) telefoon doorschakelen! Je telefoon doorschakelen houdt in dat je bereikbaar bent via je vaste nummer, gewoon via je mobiel.
Dit doe je op de volgende manier: Activeren: **21*(telefoonnummer)# Annuleren: ##21#
Kosten mobiel bellen en internetten binnen EU
U kunt overal in de Europese Unie (EU) bellen, internetten en sms'en zonder extra kosten. Dit wordt ook wel 'roam like at home' genoemd. U betaalt ook niets meer voor de telefoontjes die u ontvangt, net als thuis.
Wat kost bellen via wifi? Bellen via wifi kost hetzelfde als bellen via het mobiele netwerk van je mobiele provider. De gebelde minuten staan dan ook gewoon op de rekening van je provider. Voor bellen via wifi worden geen extra kosten berekend.
Dagelijks bereikbaar van 8.00 tot 20.00 uur. Bel onze klantenservice op 0900-1884 (gebruikelijke (mobiele) belkosten) of 1200 (gratis vanaf je telefoonaansluiting van Ziggo).
Stap 1. Voer op je toestel * 21 *, een telefoonnummer en een # in, om oproepen naar dat nummer door te schakelen. Stap 2. Bel naar * 21 * om het doorschakelen weer uit te zetten.
Je kunt jouw inkomende oproepen doorschakelen door *21* in te toetsen, gevolgd door het nummer waar je jouw oproepen naar toe wil doorschakelen. Hier voeg je vervolgens # aan toe en drukt daarna op bellen. Dus bijvoorbeeld: *21*0612345678#. Dit is de meest simpele manier om door te schakelen.
Is *#21# bellen om inkomende telefoontjes direct door te schakelen naar je voice mail. Als iemand dan belt, gaat hij meteen naar je voicemail. Je moet hem dan wel weer even uitzetten als je wel weer bereikbaar wil zijn.
Doorschakelen telefoon werkt niet (Android)
Allereerst is het belangrijk dat je over een werkende SIM-kaart beschikt. Dan pas kun je de oproepen van oproepen doorschakelen naar een ander nummer. Schakel bellen via wifi uit. Wanneer je dit aan laat staan dan is de kans groot dat het doorschakelen niet werkt.
Kort antwoord: nee, dit is niet mogelijk.
Oproepdoorschakeling. Schakel inkomende telefoons op je vaste lijn door naar een ander (mobiel) nummer. Zo blijf je bereikbaar als je niet thuis bent.
Nummerweergave staat standaard aan op je vaste telefoonlijn. Hier hoef je dus niets voor te doen. Wil je meer weten over het wel of niet meesturen van je eigen nummer als je zelf iemand belt? Ook dat stel je zelf in.
De melding doorschakelen met voorwaarden actief verschijnt bij veel smartphones als er gebeld wordt naar een ander nummer. Dit is compleet normaal. Doorschakelen met voorwaarden actief betekent dat het gesprek wordt doorverwezen naar een ander nummer.
Netwerk Ziggo
Ziggo heeft zijn eigen netwerk voor televisie, internet en vaste telefonie, maar niet voor mobiele telefonie. Ziggo is een virtuele provider, wat betekent dat ze gebruik maken van het netwerk van een andere mobiele provider.
De snelste manier: bel ons op 1200 (gratis met Ziggo telefoonaansluiting) of 0900 1884 (normaal tarief). Natuurlijk kan je dit ook op een andere manier aan ons doorgeven: online met het opzegformulier of per post. Dan hebben we het volgende nodig om je opzegging te verwerken: je naam, adres, postcode en woonplaats.
De vaste lijn heeft nog altijd enkele voordelen, maar vrijwel niemand gebruikt de lijn nog. Tegenwoordig is de vaste lijn in de meeste huishoudens dus niet meer nodig. Let daarop bij het afsluiten van je volgende abonnement en bespaar op je vaste lasten. Vaste of mobiele telefoon?