Bij een overstap naar een andere provider raak je in principe je provider e-mailadres kwijt. Vanaf de zomer van 2020 heb je nog een halfjaar recht op toegang tot dit e-mailadres. Dat hebben providers met het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat afgesproken. Het ministerie wil overstappen zo stimuleren.
Heb je een e-mailadres dat eindigt op bijvoorbeeld @outlook.com, @hotmail.com, @live.nl, @gmail.com, @icould.com of @yahoo.com? Dan heb je een provider onafhankelijk e-mailadres. Je kunt jouw e-mailadres dus gewoon blijven gebruiken als je overstapt naar een nieuwe telecomaanbieder. Je hoeft hiervoor niks te doen.
De nieuwe telecomwet werd eind 2021 gestemd met in artikel 167 het meenemen van je e-mailadres onbeperkt in de tijd. Ondertussen heeft telecomwaakhond BIPT de regels duidelijk gemaakt en is het in gesprek met de telecomproviders over de praktische invulling.
Internetproviders zijn wettelijk verplicht om hun klanten die overstappen nog een half jaar toegang tot hun e-mailadres(sen) te geven. Dat betekent dat tot nog zes maanden na een overstap een oud e-mailadres gratis te gebruiken is. Mails blijven binnenkomen en u kunt mails versturen.
Zolang de mail server bestaat, blijft in theorie je email adres geldig. Om te voorkomen dat de servers overbelast worden met oude data, worden periodiek inactieve email adressen verwijderd. Uiteraard, mocht een mail provider niet meer bestaan (bv. wanadoo of orange) dan verdwijnen de email adressen ook.
Kan ik mijn e-mailadres van Ziggo behouden als ik opzeg of overstap naar een andere provider? Nee, dat is niet mogelijk. We zorgen er wel voor dat je nog 6 maanden toegang hebt tot je e-mail. Op deze manier kun je bijvoorbeeld mails van je oude Ziggo e-mailadres doorsturen naar een eventueel nieuw e-mailadres.
Zonder het te beseffen, kan het gebeuren dat je een e-mail van je computer verwijdert. Logischerwijs, verdwijnt die dan ook op je smartphone. Maar dat is natuurlijk een menselijke fout. Nee, meestal ligt het probleem in de instellingen van je e-maildienst.
Zelfs als je start-up dus maar één medewerker heeft, kan je de indruk geven dat je al een grote organisatie op poten hebt staan. Je kan gewoon verschillende e-mailadressen voor verschillende afdelingen en verzoeken aanmaken. Zo kan je bijvoorbeeld de volgende e-mailadressen gebruiken: [email protected].
Ga naar Gmail.com en klik op het instellingen icoontje. Klik op 'Alle instellingen bekijken'. Selecteer 'Doorsturen en POP/IMAP'. Ga naar 'Een doorstuuradres toevoegen' en voer je nieuwe e-mailadres in waarnaar je de berichten wil doorsturen.
Ziggo kan volgens de voorwaarden vanaf 12 maanden of ouder de mails verwijderen als dit noodzakelijk is voor een stabiel netwerk. Bedenk ook dat Ziggo geen backups maakt van je mails en als er iets goed misgaat op de mailserver je de mails kwijt bent.
Je nummer kan in bijna alle gevallen worden overgenomen door je nieuwe provider. Mochten daar problemen bij optreden, dan wordt er contact met je opgenomen. Stap je over naar een provider waar je zelf het oude contract / abonnement moet opzeggen? Doe dat pas als je zeker weet wanneer het nieuwe contract ingaat.
Antwoord: Dit is een bekend verschijnsel van Outlook en wordt veroorzaakt door het automatisch archiveren van oude e-mailberichten.
De standaardperiode is 30 dagen. Zie Een item herstellen dat zich niet meer in de map Verwijderde items bevindt in Verwijderde items of e-mail herstellen in Outlook Web App.
Als je Gmail gebruikt, heb je al een Google-account. Met een Google-account heb je kosteloos toegang tot Google-producten, zoals Drive, Documenten, Agenda en meer. Inloggen op je Google-account (of bij een Google-product):
Ga naar Beveiliging en selecteer Inloggen bij Google. Kies Wachtwoord. Je moet misschien opnieuw inloggen. Geef je nieuwe wachtwoord op en selecteer Wachtwoord wijzigen.
Per Ziggo Mail account krijg je 5 GB online opslag voor je e-mail en 10 GB voor je bestanden. Dat is écht lekker veel ruimte voor je mail en bestanden. Bij een Ziggo Internetabonnement krijg je tot maar liefst 6 e-mailadressen. Handig als je voor ieder familielid een eigen e-mailaccount wilt instellen.
Ziggo houdt van uw mail geen backups bij. Weg is dus weg. Als de mail in de webmail niet meer aanwezig zijn, zijn deze ook niet terug te halen, helaas. Deze zijn dan niet meer aanwezig op de server en permanent verwijderd.
Met een internetabonnement van Ziggo kun je in totaal 6 e-mailadressen maken. Met alleen een telefoonabonnement kun je 1 e-mailadres maken.