Wat gebeurt er als DHL je pakket kwijt raakt?

Als je pakket onderweg is beschadigd of zoekgeraakt, meld dit dan zo snel mogelijk bij ons via chat. Voor een pakket geldt standaard een vergoeding van €3,40 per kilo. Geen of onleesbaar label? Heb je na het aanmaken van je pakket geen label ontvangen, of is het label niet leesbaar?

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlparcel.nl

Wie is er verantwoordelijk als een pakket niet aankomt?

De verkoper is verplicht om uw bestelling in goede staat te leveren. Als er bij het post- of koeriersbedrijf iets misgaat, is de verkoper hiervoor verantwoordelijk. De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op arag.nl

Wat moet je doen als je pakket kwijt is?

Vraag de verkoper om contact op te nemen met het postbedrijf dat de bestelling moet afleveren. Je kunt uiteraard zelf contact zoeken met het post- of koeriersbedrijf, bijvoorbeeld als je over een track & trace-nummer beschikt. Aan de hand van die gegevens kun je meer te weten komen over de status van je pakket.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bnnvara.nl

Is pakket verzekerd bij DHL?

Een pakket verzekerd versturen met de verzekering van DHL.

Zendingen met een binnenlandse of buitenlandse bestemming kun je verzekerd versturen tot maximaal € 5.000,- per pakket om extra zekerheid te krijgen over de zending. Hiermee verstuur je veilig en eenvoudig al je pakketten met een inhoud van hoge waarde.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op myparcel.nl

Hoe lang duurt een onderzoek van DHL?

Er wordt een onderzoek opgestart. We moeten 5 dagen wachten en dan krijgen we de uitslag van het onderzoek.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op radar.avrotros.nl

The Case of the Lost DHL Shipment

36 related questions found

Wat doet DHL bij onderzoek?

Zending staat langere tijd stil of lijkt vermist

Maar het pakket is al overgedragen aan DHL? – Ook dan is contact opnemen met de verzender de vervolgstap. Die zorgt dat er een onderzoek naar je pakket wordt ingesteld. De verzender beschikt ook over aanvullende pakketinformatie, die van belang is voor het onderzoek.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlparcel.nl

Hoe betrouwbaar is DHL?

Altijd betrouwbaar

Met dit enorme netwerk van specialisten bezorgen we 98 procent van alle pakketten binnen Nederland al de volgende dag bij uw klanten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlparcel.nl

Is een pakketje verzekerd?

Bewijs van versturen en ontvangst? Verstuur je pakket verzekerd binnen Nederland of naar het buitenland. Het pakket wordt persoonlijk overhandigd aan de deur, nadat de ontvanger heeft getekend. De inhoud is verzekerd tot maximaal € 5.500 bij verlies of beschadiging.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Is een standaard pakket verzekerd?

Voor een standaard pakket accepteert PostNL geen aansprakelijkheid indien er geen aanvullende service (aangetekend of verzekerservice) wordt verlangd. Vast staat dat het hier een standaard pakket betreft. Track en trace geldt voor verstuurde standaard pakketten die groter zijn dan brievenbusformaat.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op degeschillencommissie.nl

Hoe verzekerd verzenden DHL?

DHL Shipment Insurance sluit je heel eenvoudig per zending af, op het moment dat je jouw zending boekt. Je vinkt gewoon het vakje 'insurance' aan als je jouw zending voorbereidt via jouw online verzendapplicatie van DHL Express. Vermeld hierbij ook altijd de te verzekeren waarde.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlexpress.nl

Hoe weet je of je pakket kwijt is?

Controleer de status van je pakket

Ga naar track & trace of open de PostNL-app op je telefoon. Vul de track & trace-code en postcode van de ontvanger in. De track & trace-code krijg je normaal gesproken van de afzender.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wie is verantwoordelijk voor kwijtraken pakket Marktplaats?

Als het niet aankomt is de verantwoordelijkheid voor de koper want die had moeten verzoeken om per pakketpost te versturen, want dan is het standaard verzekerd tot 500 euro. Als het niet aankomt, is het de verantwoordelijkheid van de verkoper en niet van de koper.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bnnvara.nl

Wat betekent pakket nog niet gevonden?

Nog steeds niet gevonden? Dan ziet het ernaar uit dat we de zending nog niet hebben ontvangen van de afzender. In dat geval vragen we je om nog wat geduld te hebben en het later nog eens te proberen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wie draagt risico bij verzending?

De hoofdregel is dat het risico voor de koper is 'van de aflevering af' (art. 7:10 BW). Dit betekent doorgaans dat de verkoper het risico draagt tot aan het moment van bezorging, ofwel het moment dat de koper de zaak feitelijk in zijn bezit krijgt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ictrecht.nl

Wie is verantwoordelijk voor mijn pakketje?

Het is de verantwoordelijkheid van de afzender dat een pakketje in goede orde op de plaats van bestemming aankomt. Zolang er geen handtekening van de ontvanger – of zijn of haar buren – staat, is dit het geval. Ook als er onderweg iets misgaat, is de afzender verantwoordelijk.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op maxvandaag.nl

Hoe weet ik waar mijn DHL pakket is?

Dankzij track en trace weet je dag en nacht waar je DHL pakket is, en wanneer je 'm kunt verwachten. Het enige wat je nodig hebt is het zendingsnummer. Als je ook de postcode van de ontvanger invoert, worden de verzender en ontvanger zichtbaar en kun je de bezorgafspraak aanpassen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlparcel.nl

Hoeveel kost verzekerde verzending?

Dit bedraagt 1,0% van de waarde van de inhoud met een minimum aan administratiekosten van €17,50. Bijvoorbeeld bij een zending met een waarde van €2000,- rekenen wij €20,- administratiekosten voor het verwerken van de verzekering. Kortom, voor €20,- is jouw zending verzekerd voor een waarde van €2000.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op parcelparcel.com

Welke vormen van schadevergoeding zijn er voor zendingen binnen Nederland?

Als je het poststuk of pakket met een van de volgende verzendopties hebt verstuurd, kom je mogelijk in aanmerking voor een schadevergoeding:
  • Aangetekend.
  • Verzekerservice.
  • Spoedservice.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wat doet men om poststukken tegen verlies te verzekeren?

Twijfelt u of u dat kostbare pakje wel per post zal verzenden? Is dat geen risico? Met bpack Secur hoeft u zich geen zorgen meer te maken over uw waardevolle pakjes. bpost verzekert ze extra tegen verlies of schade én de bestemmeling moet ondertekenen voor ontvangst.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bpost.be

Wat is verzekerde zending?

Met de optie verzekering op maat verzeker je de waarde van je zending (tot € 7500 binnen België). Bij verlies, diefstal of beschadiging van je zending krijg je in dit geval een schadevergoeding van bpost.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bpost.be

Is DHL Express verzekerd?

Bij DHL Express kunt u een verzekering voor uw waardevolle zendingen afsluiten. Voor een heel aantrekkelijke premie bent u dan zonder eigen risico verzekerd tegen eventuele schade of verlies.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlexpress.nl

Wat is beter PostNL of DHL?

Het verschil tussen DHL en PostNL zit hem voornamelijk in de extra service en de opties. Bij PostNL is de extra service voor een groot deel bij de prijs inbegrepen. Bij DHL betaal je voor extra service en opties. Daarnaast heeft PostNL enkele services die DHL niet heeft, bijvoorbeeld aangetekend versturen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op crazylabels.nl

Waar kan ik klagen over DHL?

DHL EXPRESS
  • 0031 88 0552 000.
  • Stuur een e-mail.
  • Veelgestelde vragen, tips en advies.
  • Chat.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhl.com

Wat is sneller DHL of PostNL?

PostNL heeft bij internationale zendingen langere levertijden en DHL Express biedt voor internationale zendingen snelheid en korte levertijden. PostNL kan vanwege verschillende post netwerken het trackingnummer van jouw zending wijzigen. DHL Express gebruikt altijd eigen trackingnummers binnen een eigen netwerk.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op parcelparcel.com