Wat gebeurd er als een artikel retour gaat?

Bij een retour heeft een bedrijf die kosten al voor niets gemaakt. Bij een retourzending komen er opnieuw de vervoerskosten bij, een inspectie van het pakketje, netjes maken (knopen vastmaken, haren verwijderen), en het weer inpakken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op trouw.nl

Wat gebeurt er met pakjes die je terugstuurt?

De pakjes die we online kopen en vaak gratis terugsturen, worden steeds vaker vernietigd. Dat blijkt uit een onderzoek van de Zweedse Universiteit van Lund. Vorig jaar alleen is in Europa voor 22 miljard euro aan teruggestuurde kleding en elektrische producten op het stort beland.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op vrt.be

Wat gebeurt er met teruggestuurde goederen?

De teruggestuurde spullen, worden dus niet altijd doorverkocht aan andere klanten, maar ze belanden vaak op een stortplaats of worden vernietigd. Tot deze bevinding komen onderzoekers van de universiteit van Lund in Zweden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op weekend.knack.be

Hoe worden retouren verwerkt?

Consument wordt terugbetaald of het omgeruilde product wordt naar hem verzonden. Het pakket komt binnen bij de webwinkel en wordt handmatig verwerkt. Ondertussen kunnen er veel vragen vanuit de klant komen over de status van het retour. Het product wordt weer op voorraad gelegd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op frankwatching.com

Hoe werkt recht van retour?

Als u binnen de bedenktijd het product retourneert, heeft u recht op kosteloze teruggave van de aankoopsom als u die al heeft betaald. U moet het geld zo spoedig mogelijk, maar in ieder geval binnen 14 dagen na de ontbinding van de koopovereenkomst terugkrijgen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op das.nl

Nederlanders sturen bijna helft van hun online gekochte kleding weer terug

27 related questions found

Kan een webshop een retour weigeren?

In een gewone winkel is ruilen geen recht. De verkoper mag zelf kiezen of hij dat accepteert. Een verkoper is in een gewone winkel niet verplicht om een product terug te nemen als u het toch niet wilt hebben. Behalve als het als het product kapot is.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Kun je een gebruikt artikel retourneren?

Als producten of verpakkingen beschadigd, gebruikt, vies, geïnstalleerd[2], gemonteerd of onvolledig terugkomen (en waarbij de consument wel gebruik heeft gemaakt van zijn herroepingsrecht[3]) mag je deze retouren niet weigeren en terugsturen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op thuiswinkel.org

Hoe lang duurt retour verwerken?

Als de verkoper je bestelling heeft ontvangen, moet hij de retourzending en de terugbetaling binnen vijf werkdagen verwerken. Als de verkoper je retourzending heeft behandeld, kan het tussen één en tien werkdagen duren voordat de terugbetaling op je rekening staat, afhankelijk van je bank.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op help.backmarket.com

Hoeveel kost het om iets te retouren?

Webwinkel mag geen kosten in rekening brengen voor een retour. De consument heeft juist het recht om producten binnen 14 dagen retour te zenden. Dit moet kosteloos kunnen. Behalve dus potentieel de kosten voor het terugsturen zelf.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op charlotteslaw.nl

Wat houd retourneren in?

Betekenis: Retourneren

Retourneren is het terugbrengen van gekochte producten naar de winkel of leverancier. Dit kan meerdere redenen hebben. Bijvoorbeeld dat het product niet bevalt, niet blijkt te passen of een mankement vertoont. Bij het terugnemen van artikelen door de verkoper wordt de koop ongedaan gemaakt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op onlinemarketingagency.nl

Wie is er verantwoordelijk voor een retourzending?

Als artikelen retour gezonden worden gebeurt dat in opdracht van de consument, op een door de consument zelf te bepalen plaats en tijd. De verantwoordelijkheid voor de administratieve afhandeling van de retourzending ligt daarmee geheel bij de consument.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op degeschillencommissie.nl

Is een retour heen en terug?

[n] : kaartje voor heen- en terugreis.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op encyclo.nl

Welke artikelen worden niet geruild?

Artikelen die je niet kunt retourneren:
  • Artikelen waarvan de verzegeling verbroken is.
  • Verbruiksartikelen zoals gassen, vloeistoffen...
  • Artikelen die om hygiënische redenen niet geruild kunnen worden.
  • Artikelen die beschadigd of incompleet zijn.
  • Artikelen die op maat werden gemaakt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.brandbeveiligingshop.be

Wat doet Zalando met geretourneerde spullen?

Neem bijvoorbeeld Zalando: daar zeggen ze dat 97 procent terug de winkel ingaat, en volgens het bedrijf wordt slechts 0,05 procent van de retourzendingen vernietigd. De rest belandt in outlets of gaat via opkopers de wereld over.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op app.nos.nl

Hoeveel pakketjes worden teruggestuurd?

Hoeveel pakketen worden teruggestuurd? Uit het meest recente onderzoek van de ACM kwam voort dat er in 2021 zo'n 57,5 miljoen retouren waren op de meer dan 500 miljoen verstuurde pakketten in het B2C marktsegment.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op returnista.nl

Wat gebeurt er met retour H&M?

De waarde van de teruggestuurde items (minus de retourkosten van €0,99) wordt zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen verrekend of terugbetaald via dezelfde betaalwijze die je hebt gebruikt bij het plaatsen van je bestelling. De retourkosten van €0.99 worden (indien je retourneert) per bestelling verrekend.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op www2.hm.com

Wie betaald retour kosten?

Wanneer je een beroep doet op je herroepingsrecht binnen de 14 dagen, is de verkopende partij verplicht het aankoopbedrag aan je terug te betalen. Dat betekent: prijs van het product, verzendkosten, administratiekosten, verpakkingskosten of creditcardkosten. Alles krijg je terug.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bnnvara.nl

Wie betaalt kosten retour afzender?

De retourzending is gratis. De retourzending is niet gratis. Ofwel moet je een deel van de kosten zelf betalen in het Postkantoor of PostPunt waar je je retourzending afgeeft, ofwel verrekent de oorspronkelijke afzender een kleine retourkost in het bedrag dat hij je terugbetaalt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bpost.be

Is retour sturen gratis?

Als je gebruikmaakt van je herroepingsrecht, komen de retourkosten voor jouw rekening als de webshop dit aangeeft op zijn website. Omdat enkele webshops gratis retourneren aanbieden, verwachten consumenten soms dat het retour sturen van een bestelling altijd gratis moet zijn. Dit is zeker niet het geval.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op thuiswinkel.org

Wat als je retour niet aankomt?

Bij wie kan je terecht als je pakket zoek is? 'Als een pakket zoek raakt, dan moet de verzender klagen bij de vervoerder. Er kan dan onderzoek worden ingesteld en zo nodig kan de consument schadeloos worden gesteld door de vervoerder, indien hij het pakket verzekerd heeft verzonden. '

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op radar.avrotros.nl

Heb ik recht op geld terug?

Wanneer de klant zich beroept op het herroepingsrecht, heeft hij recht op volledige terugbetaling van het aankoopbedrag. Dit moet gewoon in geld, u mag dus geen cadeaubon of iets dergelijks geven. Heeft de klant met een cadeaubon betaald, dan mag u wel in die vorm terugbetalen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ictrecht.nl

Hoeveel retour is normaal?

Als het retourpercentage van jouw webshop dus rond de 20% ligt, dan is dat normaal. Dat een vijfde van online aankopen teruggestuurd wordt heeft natuurlijk wel een grote impact op jouw bedrijf. Al is het wel zo dat er nog aardig wat verschil zit tussen de retourpercentages van verschillende soorten producten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op returnista.nl

Hoeveel kost retourneren PostNL?

Heb je een retourlabel ontvangen of geprint? Of heb je een digitale code voor retour ontvangen? Stuur je pakket direct en gratis terug.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Hoe voorkom je retourneren?

Voorkom retouren met deze 4 strategische tips
  1. Hoe data kan helpen bij het verminderen van retouren.
  2. Analyseer retourgegevens.
  3. Personaliseer de klantervaring.
  4. Optimaliseer de productbeschrijvingen.
  5. Verbeter de levering en verzending.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op returnista.nl

Is een winkel verplicht om je geld terug te geven?

Fysieke winkel: geen wettelijke eisen

Anders dan vaak gedacht wordt, bestaan er geen rechten op retour bij fysieke winkels. Hoewel bijna alle fysieke winkels de mogelijkheid aanbieden om een product te ruilen, zijn ze hier niet toe verplicht.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op legalbaas.nl