Controleer je instellingen: Het mobiele signaal moet zijn ingeschakeld. Zorg ervoor dat de vliegtuigmodus is uitgeschakeld.
Het probleem kan worden opgelost door uw mobiele apparaat opnieuw op te starten, of door Google Authenticator voor uw account uit te schakelen en vervolgens opnieuw in te schakelen.
Als je geen vertrouwd apparaat bij de hand hebt
Als je probeert in te loggen en geen vertrouwd apparaat bij de hand hebt waarop verificatiecodes kunnen worden weergeven, tik je in het inlogscherm op 'Geen code ontvangen'. Je kunt dan een code naar een van je vertrouwde telefoonnummers laten sturen.
Tik in Instellingen op '[je naam]'. Onder in het scherm verschijnt een lijst met de apparaten die aan je Apple ID zijn gekoppeld. Om te controleren of een apparaat in de lijst vertrouwd is, tik je erop en zoek je naar "Dit apparaat wordt vertrouwd en kan Apple ID-verificatiecodes ontvangen".
Een QR-code wordt weergegeven waarmee je een authenticatieapp kunt instellen. Scan de QR-code met de camera op de iPhone. Selecteer op de iPhone je account voor de website of app. Onder de velden 'Gebruikersnaam' en 'Wachtwoord' wordt een verificatiecode weergegeven.
Een telefoonnummer ter verificatie toevoegen
In het gedeelte Beveiliging selecteer je 'Bewerk'. Selecteer 'Voeg een vertrouwd telefoonnummer toe', voer het telefoonnummer in en selecteer 'Tekstbericht' of 'Telefonische oproep'. Selecteer vervolgens 'Ga door'. Voer de zescijferige code in en selecteer 'Verifieer'.
Een verificatiecode is geen vervanging van uw wachtwoord. Het invoeren van een verificatiecode in het wachtwoordveld werkt dus niet. We gebruiken verificatiecodes naast wachtwoorden als een extra beveiligingslaag voor het geval dat iemand anders uw wachtwoord te weten komt.
Start je apparaat opnieuw op.
Open je app Instellingen en tik op Netwerk en internet of Verbindingen. Afhankelijk van je apparaat kunnen deze opties verschillen. Zet wifi uit en mobiele data aan en check of er een verschil is. Zo niet, dan zet je mobiele data uit en wifi aan en check je het opnieuw.
Als u verificatie in twee stappen gebruikt, heeft u ervoor gekozen een verificatiecode per sms te ontvangen wanneer u inlogt. Deze code vormt een extra beveiligingslaag voor uw account.
Controleer het volgende als je problemen ondervindt bij het verifiëren: Je hebt de nieuwste versie van WhatsApp geïnstalleerd vanuit de App Store. Je hebt het volledige internationale telefoonnummer ingevoerd, inclusief het landnummer (of selecteer je land uit de lijst).
Log in op uw e-mailadres om uw account te verifiëren
Terwijl u uw account maakt, ontvangt u een e-mail van Google. Open de e-mail en zoek de verificatiecode. Geef de verificatiecode op wanneer dit wordt gevraagd om het maken van uw account te voltooien.
Als u inlogt op Mijn DigiD ziet u de mogelijkheid om sms-controle toe te voegen aan uw account. Dit kan niet als u in het buitenland woont en geen DigiD-app heeft. Om de sms-controle te activeren moet u dan namelijk een code per brief kunnen ontvangen op een woonadres in Nederland.
Een verificatie app is een extra beveiligingslaag die een code genereerd op je smartphone. Als het wachtwoord en de nieuw gegenereerde code kloppen, kan er ingelogd worden. De werkwijze die bij de meeste websites werkt is dat de verificatieapp een code genereerd die je met de hand op de website moet invullen.
Met verificatie controleer je of je voldoet aan de voorgeschreven eisen van je opdrachtgever. Met validatie bekijk je of jouw oplossing ook voldoet aan de verwachtingen van de opdrachtgever.
Met Verificatie in 2 stappen voeg je een extra beveiligingslaag aan je account toe voor het geval je wachtwoord wordt gestolen. Hiermee houd je hackers buiten de deur. Zelfs als iemand achter je wachtwoord komt, dan is dat niet genoeg om in te loggen op je account.
Als u inlogt vanaf een andere locatie dan normaal, kunnen we u vragen een code in te voeren die u op uw telefoon krijgt. Op die manier kunnen wij controleren of u de eigenaar van het account bent.
Open de Instellingen-app. Tik op 'Log in op je [apparaat]'. Voer je Apple ID en wachtwoord in. Voer, wanneer daarom wordt gevraagd, de zescijferige verificatiecode in die naar je vertrouwde apparaat of telefoonnummer wordt gestuurd en voltooi het inloggen.
Op een iPhone, iPad of iPod touch
Ga naar 'Instellingen' > '[uw naam]' > 'Wachtwoord en beveiliging'. Mogelijk moet u het wachtwoord van uw Apple ID invoeren. Tik op 'Herstelcode'.
Je Apple ID is de account waarmee je toegang krijgt tot Apple voorzieningen zoals de App Store, Apple Music, iCloud, iMessage, FaceTime enzovoort. Deze bevat niet alleen het e-mailadres en het wachtwoord waarmee je inlogt, maar ook de contact-, betaal- en beveiligingsgegevens die je bij Apple voorzieningen gebruikt.
Je kunt ook naar de website voor Apple ID-accounts gaan om je Apple ID terug te vinden. Ga naar de website voor Apple ID-accounts, klik op 'Log in', klik op 'Apple ID of wachtwoord vergeten? ' en volg de instructies op het scherm.
Oplossing: Apple ID vergrendeld
Zodra Apple je account blokkeert kun je deze niet meer gebruiken. Pas als jezelf opnieuw inlogt en je identiteit is geverifieerd kun je weer gebruikmaken van je Apple ID. Het opheffen van de blokkade kan direct vanaf je apparaten via de ontvangen melding.