P. In veel e-mailprogramma's de map waar automatisch uitgaande berichten worden geplaatst nadat op de knop 'Verzenden' is geklikt. De uitgaande berichten blijven in deze map staan tot ze daadwerkelijk zijn verzonden.
Als een bericht in het Postvak UIT blijft staan, is dit meestal omdat het bericht een grote bijlage heeft. Klik op VERZENDEN/ONTVANGEN > Offline werken. Klik in het navigatiedeelvenster op Postvak UIT.
Je kunt de optie vinden in de Verwijderde items map. Als ze hierna niet worden hersteld, dan is er helaas geen andere mogelijkheid om ze te herstellen.
P. In veel e-mailprogramma's de map waar binnenkomende post terechtkomt. Achter de naam 'Postvak IN' staat tussen haakjes het cijfer dat aangeeft hoeveel ongelezen berichten er in deze map staan.
Postvak IN bevindt zich in de berichtenlijst. E-mailberichten worden geopend in het leesvenster. Op het lint zijn meer opties beschikbaar voor het organiseren van e-mailberichten. Selecteer de pijl op de rechterkant om het lint uit- of samen te vouwen.
Kun je inkomende berichten in je e-mailpostvak niet meer verwijderen of verplaatsen? Dan is je postvak waarschijnlijk vol. Dit probleem kan optreden bij het gebruik van IMAP via e-mailsoftware als Outlook of Thunderbird en bij het gebruik van STRATO Webmail.
P. In veel e-mailprogramma's de map waar automatisch uitgaande berichten worden geplaatst nadat op de knop 'Verzenden' is geklikt. De uitgaande berichten blijven in deze map staan tot ze daadwerkelijk zijn verzonden.
Postvak IN met prioriteit sorteert uw e-mails op intelligente wijze, zodat jij je kunt richten op wat belangrijk is voor jou. Je belangrijkste e-mails staan in het mapje 'Prioriteit' en de rest in 'Overige'. Postvak IN met prioriteit werkt voor al je e-mailaccounts, persoonlijk en professioneel.
Als je een bericht krijgt dat je e-mail niet is verstuurd, gaat die e-mail naar je postbus 'Uitgaand'. Controleer de postbus 'Uitgaand' en probeer je e-mail opnieuw te versturen door deze stappen te volgen: Ga in Mail naar je lijst met postbussen. Tik op 'Uitgaand'.
Contact opnemen met de afzender van het ontbrekende bericht
Vraag de afzender in de mappen Verzonden en Concepten te kijken. Als de e-mail niet in deze mappen staat, heeft de afzender de e-mail wellicht verwijderd voordat deze werd verstuurd.
Als u geen e-mail kunt verzenden of ontvangen, controleert u uw account: werk uw wachtwoord bij als dit onlangs is gewijzigd. Uw account kan ook tijdelijk worden geblokkeerd omdat er ongebruikelijke aanmeldingsactiviteiten zijn opgevallen. Meer informatie over het deblokkeren van uw Outlook.com-account.
Controleer of alle instellingen van uw e-mail programma correct staan (zie hier). Controleer of u een antivirus programma/firewall hebt. Indien u die hebt, kunt u best eens proberen om deze te deactiveren/verwijderen. Uit ervaring merken we dat deze programma's regelmatig aan de oorzaak liggen van e-mail problemen.
Probeer ook eens via een andere browser of computer. Tevens probeer het ook via de InPrivate modus van Internet Explorer of Incognito van Google Chrome. Mocht dit het probleem niet oplossen, neem dan weer contact met ons op.
Handmatige synchronisatie
Selecteer de map die u wilt synchroniseren. Selecteer op het Outlook-lint Verzenden/ontvangen en selecteer vervolgens Map bijwerken om één offlinemap te synchroniseren of selecteer Alle mappen verzenden/ontvangen om alle offline mappen te synchroniseren.
Een gedeeld postvak maakt het voor een groep mensen makkelijk om e-mails van een publiek e-mailadres te controleren en te verzenden, zoals [email protected].
Bij gebruik van Mail staan er in het Postvak IN dan twee tabbladen: Prioriteit en Overige. Op Prioriteit vindt u mails waarvan Windows denkt dat ze belangrijk zijn. Bij Overige staan de berichten die minder belangrijk lijken, zoals reclames.
Inbox is een elektronische map waar ontvangen e-mails worden opgeslagen. Het is een centraal middelpunt van waaruit mails worden ontvangen en verzonden. In tegenstelling tot een publiek forum wordt de Inbox gebruikt voor meer gerichte communicatie naar één of meerdere ontvangers.
Outbox definities
synoniem: out-basket. Bij e-mail: het elektronische postvakje waarin uitgaande berichten worden verzameld voordat ze daadwerkelijk worden verzonden.
Als je geen berichten kan verzenden, dan staat er iets niet goed in de instellingen. Klik op Extra -> Accounts. Klik op het account waar je problemen mee hebt en dan rechts op de knop eigenschappen. Onder het tabblad servers moet je kijken bij uitgaande mail (SMTP).
Als je een bericht verwijdert, blijft het nog 30 dagen in de prullenbak staan. Daarna wordt het bericht definitief verwijderd. Als je een bericht uit je inbox wilt halen zonder het daadwerkelijk te verwijderen, kun je het bericht archiveren.
Automatisch instellen is mislukt
Neem contact op met uw beheerder om te vragen of POP- of IMAP-toegang is ingeschakeld voor uw account. Kies Bestand. Kies Account toevoegen onder Accountgegevens. Kies geavanceerde opties > ik wil mijn account handmatig instellen.