Zorg ervoor dat je bent verbonden met wifi of mobiele data. Als je een langzame verbinding hebt, kan het enige tijd duren voordat je e-mail wordt verzonden. Als je de e-mail hebt verzonden via een e-mailclient zoals Apple Mail of Outlook, probeer je de e-mail te verzenden via mail.google.com of de Gmail-app.
Als een e-mail te groot is, kunt u geen e-mailberichten verzenden. Controleer het tabblad Overige en controleer of er geen filters zijn die verhinderen dat u al uw berichten ziet. Controleer de Email instellingen voor ongewenste e-mail en de map Ongewenste e-mail Email .
Internetverbinding. Controleer of je internetverbinding goed werkt. Als je problemen hebt met je internetverbinding, kun je geen (goede) verbinding maken met de versturende mailserver om de e-mail te verzenden. Neem in dat geval contact op met je internetprovider.
Als een bericht in het Postvak UIT blijft staan, is dit meestal omdat het bericht een grote bijlage heeft. Klik op VERZENDEN/ONTVANGEN > Offline werken. Klik in het navigatiedeelvenster op Postvak UIT.
Verwijder je e-mailaccount en configureer deze opnieuw
Log op je computer in bij de website van je e-mailaanbieder. Kijk of al je e-mail daar aanwezig is of controleer of je e-mail behalve op je iOS- of iPadOS-apparaat ook nog ergens anders wordt bewaard.
De synchronisatie-instelling zoeken
Sluit de Gmail-app. op je mobiele apparaat. Tik onder Persoonlijk op Accounts. Vink het selectievakje Gegevens automatisch synchroniseren aan of verwijder het vinkje.
Het is mogelijk dat uw firewall, antivirus of netwerkinstellingen uw e-mailprogramma blokkeren. Schakel uw firewall en antivirus tijdelijk uit en probeer het opnieuw. Op een computernetwerk kunnen bepaalde poorten geblokkeerd zijn. Probeer op een ander netwerk verbinding te maken, bijvoorbeeld via uw mobiele provider.
Als u een bericht wilt herstellen naar de oorspronkelijke map, klik dan met de rechtermuisknop op het item en selecteer vervolgens Herstellen. Als u een bericht naar een andere map wilt terugzetten, klikt u met de rechtermuisknop op het item en selecteert u Verplaatsen > Verplaatsen naar een andere map.
Met POP3 download je je e-mail vanaf de server naar je apparaat (computer of telefoon). Je e-mail wordt doorgestuurd naar je apparaat en blijft niet bewaard op de server. Met IMAP kun je e-mailberichten op de server bekijken via je e-mailprogramma.
Tcp-poort 25 is traditioneel de smtp-poort voor e-mail, maar internetproviders blokkeren deze meestal om spam tegen te gaan die mailservers van klanten al dan niet bewust via deze poort versturen. Blokkeren raakt dan ook meestal klanten met eigen mailservers.
Zorg dat je de nieuwste update van Berichten hebt. Als je een simkaart hebt, check je of deze correct is geplaatst. Als je Fi gebruikt, log je in bij de Project Fi-app. Zorg dat je provider sms-, mms- of RCS-berichten ondersteunt.
Als je mailbox helemaal vol zit, kun je geen nieuwe mail meer ontvangen. Het is dus belangrijk iets te doen met deze melding. Je kunt inloggen in je webmail en daar oude mails verwijderen. Maar de beste oplossing is het als POP3-account instellen van je e-mailaccount(s) in het mailprogramma op je computer.
Je ontvangt een foutmelding bij het versturen van e-mail
Je kunt geen e-mail versturen omdat er waarschijnlijk spam verstuurd wordt via je e-mailaccount. Uit voorzorg hebben we je account geblokkeerd. Wijzig je wachtwoord om verder misbruik van je account te voorkomen.
Als het belangrijk is dat iemand snel je mail leest of erop reageert, is het handig om de mail het label 'hoge urgentie' te geven. De ontvanger ziet dan meteen dat de mail aandacht nodig heeft, doordat er en opvallend rood uitroepteken verschijnt in de mailbox van de ontvanger.
Waarom is mijn e-mailadres ongeldig? Er zijn verschillende mogelijke redenen waarom je e-mailadres niet geldig is. Enkele van de meest voorkomende redenen zijn dat het e-mailadres niet bestaat op de servers van de e-mailprovider, of dat het formaat niet de juiste syntaxis of een slechte spelling gebruikt.
Ga op je Android-smartphone of iPhone binnen de Gmail-app naar Instellingen / Accounts / Google / Google-account en druk op je account. Je krijgt dan een overzicht te zien van alle gegevens van Google die met je Android-apparaat gesynchroniseerd worden.
Controleer je opslagruimte
Als je de Gmail-app gebruikt met een niet-Gmail-adres (zoals @yahoo.com of @hotmail.com), bekijk je je e-mail op een computer om te controleren of de synchronisatieproblemen (zoals het feit dat er geen nieuwe e-mail wordt weergegeven) alleen optreden in de Gmail-app.