Als een bericht in het Postvak UIT blijft staan, is dit meestal omdat het bericht een grote bijlage heeft. Klik op VERZENDEN/ONTVANGEN > Offline werken. Klik in het navigatiedeelvenster op Postvak UIT.
P. In veel e-mailprogramma's de map waar automatisch uitgaande berichten worden geplaatst nadat op de knop 'Verzenden' is geklikt. De uitgaande berichten blijven in deze map staan tot ze daadwerkelijk zijn verzonden.
Postvak IN bevindt zich in de berichtenlijst. E-mailberichten worden geopend in het leesvenster. Op het lint zijn meer opties beschikbaar voor het organiseren van e-mailberichten. Selecteer de pijl op de rechterkant om het lint uit- of samen te vouwen.
Als een e-mail te groot is, kunt u geen e-mailberichten verzenden. Controleer het tabblad Overige en controleer of er geen filters zijn die verhinderen dat u al uw berichten ziet. Controleer de Email instellingen voor ongewenste e-mail en de map Ongewenste e-mail Email .
De oplossing is om de e-mail uit Postvak UIT te verwijderen. Meeste mensen klikken op de e-mail en vervolgens op het kruisje om te verwijderen of gebruiken de “delete” knop op het toetsenbord. In sommige gevallen kan het voorkomen dat het bericht niet verwijderd wordt.
Meestal is een grote bijlage de oorzaak dat een e-mailbericht vastzit. Bekijk deze video voor meer informatie over het verzenden of verwijderen van e-mail die vastzit. Als een bericht in het Postvak UIT blijft staan, is dit meestal omdat het bericht een grote bijlage heeft.
Postvak UIT is een map binnen een e-mailprogramma vanwaar uitgaande e-mail wordt verzonden. Postvak UIT is niet hetzelfde als de map 'Verzonden berichten'. Alle e-mail die wordt verzonden komt eerst in postvak UIT te staan als 'bezig te verzenden'.
Contact opnemen met de afzender van het ontbrekende bericht
Vraag de afzender het volgende te doen: Vraag de afzender in de mappen Verzonden en Concepten te kijken. Als de e-mail niet in deze mappen staat, heeft de afzender de e-mail wellicht verwijderd voordat deze werd verstuurd.
Als u geen e-mail meer binnen krijgt kan dit verschillende oorzaken hebben: Uw pakket zit vol, er past geen nieuwe e-mail meer bij. Oplossing: verwijder e-mail van de sever, eventueel vanuit de webmail. Uw wachtwoord of andere instellingen zijn niet goed.
Zorg ervoor dat je bent verbonden met wifi of mobiele data. Als je een langzame verbinding hebt, kan het enige tijd duren voordat je e-mail wordt verzonden. Als je de e-mail hebt verzonden via een e-mailclient zoals Apple Mail of Outlook, probeer je de e-mail te verzenden via mail.google.com of de Gmail-app.
Als u een synchronisatieprobleem wilt verhelpen, gaat u verder met de volgende stappen. Schakel uw mobiele apparaat volledig uit. Start uw mobiele apparaat na een paar seconden opnieuw op en synchroniseer met uw postvak.
Klik op Map > Mapeigenschappen. Klik onder aan het deelvenster op Mapgrootte. U ziet dat de grootte van het postvak en elke submap wordt aangegeven in kilobytes (KB).
In veel e-mailprogramma's de map waar binnenkomende post terechtkomt. Achter de naam 'Postvak IN' staat tussen haakjes het cijfer dat aangeeft hoeveel ongelezen berichten er in deze map staan.
Als je besluit dat je een e-mail toch niet wilt verzenden, heb je nog even de tijd om de verzending te annuleren. Meteen nadat je een bericht hebt verzonden, kun je het bericht weer intrekken: Linksonder zie je 'Bericht verzonden' en een optie 'Ongedaan maken' of Bericht bekijken. Klik op Ongedaan maken.
Open het bericht dat u wilt intrekken en vervangen. Klik op het tabblad Bericht en klik in de groep Acties op Andere acties. Klik vervolgens op Dit bericht intrekken. Selecteer Ongelezen kopieën van dit bericht verwijderen of Ongelezen kopieën verwijderen en vervangen door een nieuw bericht.
Ga naar Instellingen > Mail > Accounts om te checken of de instellingen van het account juist zijn. Een snelle manier om problemen met een app op te lossen is om deze af te sluiten en opnieuw te starten. Dit kan ook het probleem oplossen als de Mail-app niet werkt.
E-mail versturen en ontvangen werkt niet
Dit gaan we doen: Controleren of er een Ziggo storing is. Kijken of internet werkt op je apparaat. Testen met Ziggo Mail of e-mailinstellingen controleren.
Als je mailbox helemaal vol zit, kun je geen nieuwe mail meer ontvangen. Het is dus belangrijk iets te doen met deze melding. Je kunt inloggen in je webmail en daar oude mails verwijderen. Maar de beste oplossing is het als POP3-account instellen van je e-mailaccount(s) in het mailprogramma op je computer.
Klik op Synchronisatiestatus bekijken. Klik naast het type gegevens dat u opnieuw wilt synchroniseren op Opnieuw synchroniseren. Selecteer Overschrijven of Verwijderen en opnieuw synchroniseren. Check Synchronisatieopties voor meer informatie.
Inbox is een elektronische map waar ontvangen e-mails worden opgeslagen. Het is een centraal middelpunt van waaruit mails worden ontvangen en verzonden. In tegenstelling tot een publiek forum wordt de Inbox gebruikt voor meer gerichte communicatie naar één of meerdere ontvangers.
De postbus 'Uitgaand' controleren op niet-verstuurde e-mails
Als je een bericht krijgt dat je e-mail niet is verstuurd, gaat die e-mail naar je postbus 'Uitgaand'.
Postvak IN met prioriteit sorteert uw e-mails op intelligente wijze, zodat jij je kunt richten op wat belangrijk is voor jou. Je belangrijkste e-mails staan in het mapje 'Prioriteit' en de rest in 'Overige'. Postvak IN met prioriteit werkt voor al je e-mailaccounts, persoonlijk en professioneel.
Controleer of je internetverbinding in orde is. Als dit niet in orde is, dan kan er mogelijk ook geen goede stabiele verbinding opgezet worden naar de servers toe. Een manier om te testen of je wel bij de servers kan komen is door te proberen in te loggen op je DirectAdmin omgeving.
Open het gedeelte Over mij van je Google-account. Onder E-mail kun je je e-mailadres toevoegen, bewerken of verwijderen. Selecteer OK. Selecteer onder je e-mailadres verborgen of zichtbaar voor de weergave van je e-mailadres.