Rituals staat voor rustgevende rituelen maken van dagelijkse handelingen. Ook in de eigen organisatie. Daartoe zoekt Rituals mensen met de juiste energie. Wanneer je het hoofdkantoor van Rituals in hartje Amsterdam binnenloopt, word je verrast door dezelfde sfeer als in de winkels zelf.
Rituals verkoopt luxe bad- en verzorgingsproducten, geurkaarsen, thee en vrijetijdskleding met een verhaal. Zoals samurai-scheercrème, genoemd naar het vroegere eliteleger van de Japanse keizer waarvan de krijgers zich ritueel schoren voordat zij ten strijde trokken.
Rituals is een wereld waarin zintuigen geprikkeld worden, waar de klant op zijn gemak kan rondkijken, rust en ruimte krijgt. Slow Shopping Experience, noemt het bedrijf de trend. Wat de klant niet ziet, is de techniek achter het concept.
Geschiedenis. Het bedrijf werd in 2000 opgericht door Raymond Cloosterman, een voormalig medewerker van Unilever. Met een kleine investeringskring van vrienden begon het bedrijf in een kelder aan de Herengracht in Amsterdam. Het eerste filiaal van Rituals opende zijn deuren in de Kalverstraat, eveneens in de hoofdstad.
Bij Rituals draait het om duurzaam welzijn. We hechten net zoveel waarde aan het welzijn van onze klanten en medewerkers als aan het welzijn van het milieu. Er is maar één planeet. Daarom willen we niet alleen onze klanten een goed gevoel geven, we willen ook een bijdrage leveren aan de wereld om ons heen.
Bij Rituals gelooft men dat iedereen een balans moet vinden tussen zijn of haar drukke leven en ontspanning. De producten van Rituals helpen dan ook om dagelijkse routines om te vormen tot rituelen. Rituelen waarin je rust pakt en even geniet van het moment.
We verkochten luxe producten voor een betaalbare prijs. We hadden geen doelgroep op basis van leeftijd, of geslacht, maar op basis van mindset: mensen die wilden genieten. En we zetten in op het creëren van kleine geluksmomentjes, even stilstaan in de hectiek van alledag.
Rituals begrijpt heel goed dat het niet gaat om de producten zelf. In plaats daarvan verkopen ze pure luxe en verwenmomenten, zowel voor jezelf als om anderen mee te verrassen. Dat is geld waard, waardoor je bereid bent om 2x zoveel te betalen ten opzichte van vergelijkbare producten bij andere merken.
Ook verkoopt Rituals onder meer thee, kleding en, Bovendien verkoopt het bedrijf om te stimuleren bijvullingen voor producten en is het -gecertificeerd.
Raymond Cloosterman is de meerderheidsaandeelhouder van Rituals. Hij hoopt de leiding en bezit van Rituals te zijner tijd in handen van zijn kinderen te kunnen leggen, zodat het een familiebedrijf wordt.
Via het My Rituals-programma ontvangen klanten van de cosmeticawinkel verschillende voordelen en verrassingen. Zo ontvangen deelnemers bij de eerste aankoop na aanmelding een douche foam cadeau en betalen zij geen verzendkosten bij online bestellingen van minimaal €30,-.
Toen oprichter Raymond Cloosterman in 2000 met Rituals begon was zijn missie simpel: met een beetje extra aandacht voor de kleine genoegens van het leven, transformeer je je dagelijkse routines in mooie rituelen. Inmiddels is de formule uitgegroeid tot een onderneming met wereldwijd 150 vestigingen in twaalf landen.
Rituals parfum voor vrouwen – Poème d'Azar
Volgens veel vrouwen is het lekkerste Rituals parfum niet al te lastig te kiezen, het is namelijk Poème d'Azar. Dit verrassend zoete, zachte en poederige parfum is een prettige aanwezigheid. Dat wil niet zeggen dat het parfum licht is.
Rituals is een Nederlands cosmeticabedrijf. Het assortiment bestaat onder aderen uit hygiëneproducten, zoals zeep en cremes, waarbij oriëntaalse geuren het uitgangspunt zijn.
Het assortiment van Rituals bestaat voor 70% uit producten met tenminste 90% bestanddelen van natuurlijke oorsprong. En daar komen er elke dag meer bij. Alle producten zijn met de Clean & Conscious tool beoordeeld op circulariteit, biologische afbreekbaarheid, CO2-voetafdruk en natuurlijke oorsprong.
Dit zijn de belangrijkste eigenschappen van de Rituals Perfume Genie: Ook draadloos te gebruiken, batterij gaat 21 uur mee. Parfum-cartridge van 35 euro gaat 270 uur mee.
De geur van Kruidvat Happy Harmony is helemaal hetzelfde als die van Rituals The Ritual of Mehr, voordien bekend als The Ritual of Happy Buddha (oranje lijn). Beide lijnen ruiken heerlijk naar sinaasappel en cederhout. Het is een warme, opwekkende geur waar je helemaal vrolijk van wordt! Het enige verschil is de prijs.
Verder gebruiken ze geen parabenen, SLS, microplastics (yeah!) en testen ze niet op dieren.
Dermatologisch getest op de gevoelige huid. Huidgevoel zonder olie, parfumvrij.
Rituals dagcrème review
Het zijn mooie potjes om te zien, maar voor de ingrediënten in de crème minder fijn. Veel effectieve ingrediënten kunnen namelijk niet tegen zuurstof en licht. Ze worden instabiel en gaan oxideren. Vervolgens trekken de geoxideerde stoffen huid verouderende stoffen aan.
Krijg een gratis cadeau bij je online bestelling
Daarom ontvang je altijd bij een aankoop vanaf €35,- een kleinigheidje. Of je nu een aankoop in de winkel doet of online. En of je nu jezelf verwent, of een cadeautje voor iemand anders koopt, het eerste voordeel is dan al eenvoudig binnen.
Maar er zijn ook luxe merken te vinden, het is bijvoorbeeld niet ongewoon om een Rituals aanbieding bij Kruidvat tegen te komen. Je kunt al deze producten én meer vinden in de wekelijkse Kruidvat folder.
Rituals heeft zo'n duizend winkels met onder andere doucheproducten, crèmes, geurstokken en -kaarsen. Er werken zo'n 4600 mensen. Vorig jaar boekte het bedrijf een omzet van 1,1 miljard euro. Dat was bijna 25 procent meer dan in 2020, toen het cosmeticamerk op 888 miljoen uitkwam.
Of je nu onder de douche staat, onderweg bent of thuis gasten ontvangt; de verkwikkende geur van zoete sinaasappel en cederhout geeft energie en een warm gevoel vanbinnen. The Ritual of Mehr vervangt de The Ritual of Happy Buddha-collectie.
De geur is wat mij betreft het grootste pluspunt van deze Rituals shampoo en conditioner. De shampoo reinigt mijn haar goed, na 2x wassen, en de conditioner ontklit goed. Maar ik heb eigenlijk sowieso nooit veel klitten. Rituals is geen kappersmerk en dat merk je aan deze haarproducten.