Kan je kleding retourneren zonder label?

Bij kleding mag worden geëist dat de labels en aangehechte prijskaartjes er nog aan zitten. Voorwaarde hiervan is wel dat de labels niet in de weg zitten, want de consument moet de kleding wel goed kunnen passen. Zitten ze wel in de weg dan mag hij de labels gewoon verwijderen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op thuiswinkel.org

Wat als je Retourlabel niet kan printen?

Wat moet ik doen als ik geen printer heb om een retouretiket af te drukken? Als je geen printer hebt, heb je de mogelijkheid om het pakket zonder retouretiket via DHL te retourneren. Breng je retour in de originele verpakking met het originele label naar een DHL servicepunt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op zalando-lounge.nl

Hoe moet je kleding retourneren?

Binnen 14 dagen nadat je liet weten dat je van de koop afziet, moet de verkoper je het aankoopbedrag terugbetalen. Hij mag daarmee wachten totdat hij het product echt terug heeft. Of je hebt bewijs geleverd dat je het product hebt teruggestuurd. De verkoper mag de kosten van retourzending in rekening brengen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Kan een winkel retour weigeren?

Dit is een gunst van de verkoper. Hij is dus niet verplicht om uw product te ruilen of geld terug te geven. De mogelijkheid om te ruilen of teruggave van uw geld moet op de kassabon staan of vermeld worden in de winkel zelf. Ook moet u voldoen aan de voorwaarden die de winkel stelt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op das.nl

Welke producten kunnen niet geretourneerd worden?

Welke producten mag ik niet retour sturen?
  • Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen.
  • Overeenkomsten die gesloten zijn tijdens een openbare veiling.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op thuiswinkel.org

Nederlanders sturen bijna helft van hun online gekochte kleding weer terug

21 related questions found

Heb je altijd recht op retour?

Als u spijt hebt van uw aankoop kunt u het product soms ruilen of teruggeven. Als u het via internet kocht, hebt u wettelijk het recht om uw aankoop terug te sturen. Maar als u iets in een gewone winkel kocht, mag de verkoper kiezen of u het mag ruilen. Behalve als een product te snel kapot is.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Wat als retour niet wordt geaccepteerd?

Over het algemeen adviseren wij webwinkels in dit soort situaties om het artikel retour te nemen en eventueel waardevermindering toe te passen. Voor die waardevermindering moeten het product wel echt beschadigd zijn. Alleen het feit of je ze al dan niet gedragen hebt is daarbij niet voldoende.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op webwinkelkeur.nl

Heb je altijd recht op 14 dagen bedenktijd?

Als u iets koopt op afstand, moet de verkoper u informeren over onder andere het product en de bedenktijd. In veel gevallen krijgt u een bedenktijd van 14 dagen waarbinnen u de koop ongedaan kunt maken. Dit geldt niet bij bijvoorbeeld de aankoop van een krant, reis of maatpak.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Hoe werkt retourrecht?

Klanten krijgen bij een koop via internet een gegarandeerd en onvoorwaardelijk recht van ontbinding tot 14 dagen na ontvangst van de goederen. U als webwinkelier bent verplicht zo'n retour te accepteren en het volledige aankoopbedrag terug te storten, ongeacht de reden die de klant opgeeft.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ictrecht.nl

Heb je altijd bedenktijd?

Als u iets in een winkel koopt, geldt er geen bedenktijd. Bijvoorbeeld bij de aankoop van een bankstel of keuken. Als u het product dan niet meer wil, kan de verkoper annuleringskosten vragen. Soms staan deze annuleringskosten in uw koopovereenkomst of algemene voorwaarden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op juridischloket.nl

Hoe maak je zelf een Retourlabel?

Het is bij het aanmaken van een zending in de pakketten & vracht module mogelijk om ook een retourlabel te genereren. De retourlabel wordt in een pdf-document opgemaakt. Je hebt dan de optie om het label direct te printen of op verzoek van de klant deze te mailen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wat gebeurt er met geretourneerde kleding?

Neem bijvoorbeeld Zalando: daar zeggen ze dat 97 procent terug de winkel ingaat, en volgens het bedrijf wordt slechts 0,05 procent van de retourzendingen vernietigd. De rest belandt in outlets of gaat via opkopers de wereld over.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op app.nos.nl

Wat is een retour label?

Een retourlabel, ook wel bekend als een retourzending of retourverzending, is een label dat wordt gebruikt om een product terug te sturen naar de verkoper of retailer. Dit label bevat informatie over de afzender, ontvanger en de locatie waar het pakket moet worden afgeleverd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op retourlabel.nl

Hoe retourneer je een pakket zonder Retourlabel?

Ik heb nog geen verzendlabel voor retour

Geen probleem, maak er simpel zelf een aan. Heb je een antwoordnummer van de afzender gekregen? Dan kost het je niks. Je kunt je verzendlabel gratis laten printen bij een PostNL-punt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Hoe retourneren zonder printer?

Dit is verleden tijd met de printloze retourlabels via PostNL. Met printerloos retourneren tonen wij de klant een unieke barcode. Deze kan de klant vanaf een mobiele telefoon laten scannen bij een PostNL postkantoor. De PostNL medewerker zal vervolgens het label voor de klant printen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.returnless.com

Kan DHL mijn label printen?

Wilt u een retour- of afhaalzending inplannen, maar lukt het even niet om een verzendlabel te printen? Geen nood, gebruik gewoon de labelprintservice in onze online verzendservice My DHL Parcel. Voor een kleine vergoeding neemt de chauffeur dan een ingevuld verzendlabel voor u mee.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlparcel.nl

Hoe retourneren zonder doos?

Het is wettelijk niet toegestaan voor webwinkels om een originele of ongeopende verpakking te eisen. Daarnaast is het niet toegestaan voor ondernemers om een vergoeding te vragen voor een beschadigde verpakking. De consument moet immers het product kunnen uitpakken en uitproberen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bnnvara.nl

Hoeveel kost retourneren PostNL?

Met een antwoordnummer sturen je klanten alle pakketten gratis retour. Dat levert jou meer tevreden klanten en herhaalaankopen op!

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Hoe retourneer ik een artikel?

  1. Lever het pakket in bij de dichtstbijzijnde PostNL pakketpunt. Bestellingen die zijn bezorgd door DHL Express dienen ook via PostNL geretourneerd te worden.
  2. Vraag altijd om een verzendbewijs, dan heb je altijd het bewijs dat je retourzending is afgegeven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.bestseller.com

Wie heeft recht op 3 dagen bedenktijd?

Vanaf het moment dat je als koper een getekend exemplaar van de koopovereenkomst hebt ontvangen, heb je recht op 3 dagen bedenktijd. Van dit wettelijk recht kunnen partijen niet afwijken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op herschut.nl

Heb je altijd 3 dagen bedenktijd?

Tijdens bedenktijd kosteloos afzien van koop

Na het tekenen van het koopcontract heeft u nog 3 dagen bedenktijd. De bedenktijd gaat in op de dag nadat u het koopcontract heeft ontvangen. Tijdens de bedenktijd kunt u als koper alsnog afzien van de koop. U hoeft daarvoor geen reden op te geven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Is bedenktijd verplicht?

Een verkoper of dienstverlener moet u goed informeren over uw bedenktijd. Dit moet hij doen vóórdat u het product of de dienst koopt: In het contract moet staan dat u een bedenktijd hebt van 14 dagen. In het contract moet staan hoe en bij wie u kunt melden dat u het product of de dienst niet wilt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Wat is het verschil tussen ruilen en retourneren?

Telkens er een aankoop op afstand gebeurt (door je klant via je webshop), geldt het herroepingsrecht – dat op Europees niveau is vastgelegd. Ruilen daarentegen, is een service die je aan je klanten geeft. En geen enkele winkel of webshop is verplicht artikelen te ruilen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bme.be

Kan je na 30 dagen nog retourneren?

De bedenktijd duurt standaard 14 kalenderdagen, tenzij de verkoper jou een langere termijn heeft gegund of jou niet of onvoldoende heeft geïnformeerd. In dat laatste geval geldt een herroepingstermijn van 12 maanden of begint de termijn van 14 dagen pas te lopen als de verkoper jou voldoende informatie geeft.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op overeenkomsten.nl

Heb je een bon nodig om te ruilen?

Ik heb spijt van mijn aankoop

En wilt u het product graag ruilen? Ook dan zal de verkoper naar de aankoopbon of pakbon vragen. Hebt u die niet meer, dan hoeft hij het product niet terug te nemen of te ruilen. Ook niet als u op een andere manier bewijst dat u het product bij die winkel hebt gekocht.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl