Als het niet lukt om een app te downloaden, is het handig om eerst de basis dingen te controleren. Controleer of het apparaat verbinding heeft met internet. Voor het downloaden van apps is het handig om een wifi-verbinding te hebben. Maar u kunt ook mobiele data gebruiken.
Check je opslagruimte
Downloads en installaties van apps kunnen worden onderbroken als er te weinig opslagruimte op je apparaat beschikbaar is. In de volgende gevallen kan je apparaat weinig opslagruimte hebben: Je krijgt een melding over opslagruimte / Er is minder dan 1 GB beschikbaar op je apparaat.
Wil het downloaden van apps überhaupt niet lukken, herstart dan je toestel in recoverymodus door het uit te schakelen en weer aan te zetten (druk bij Samsung-toestellen hiervoor gelijktijdig de powerknop, homeknop en volumeknop omlaag in).
Belangrijk: Je kunt de Play Store-app niet verwijderen, maar wel uitzetten. We raden je af om de Play Store-app uit te zetten, omdat andere apps misschien niet goed werken zonder de Play Store-app.
Om de Google Play store opnieuw te installeren, klikt u op de nieuwste versie. U downloadt het . apk bestand hiervan en als dit klaar is, klikt u via “downloads” of “apkinstaller” op het zojuist gedownloade bestand. U krijgt nu een melding om het te installeren.
Je kunt het volgende doen om de fout op te lossen: Eerst verwijder je de ongewenste software. Probeer daarna de app, de extensie of het thema opnieuw te installeren. Als je de app, de extensie of het thema nog steeds niet kunt installeren, installeer je Chrome opnieuw.
Via de instellingen heb je de mogelijkheid om apps vanuit andere bronnen te downloaden en te installeren. Hiervoor ga je naar 'Instellingen > Beveiliging > Onbekende bronnen'.
Ga naar Instellingen op je apparaat en tik op Apps en meldingen > Google Play Store > Applicatie-info > Opslag > CACHE LEGEN. Tik op GEGEVENS WISSEN > OK. Start je apparaat opnieuw op en probeer WhatsApp opnieuw te installeren.
Belangrijk: Als je gegevens of opslag van Google Play-services wist, kan bepaalde informatie die op je apparaat is opgeslagen, zoals ov-kaarten, COVID-kaarten en virtuele betaalkaarten die in Google Pay zijn opgeslagen, worden verwijderd. op je Android-telefoon of -tablet. Alle apps bekijken.
Soms kan het helpen om even uit te loggen bij de App Store en daarna weer in te loggen. Hiervoor open je de Instellingen-app en tik je op je account naam. Tik daarna op Media en aankopen en log uit. Daarna log je weer in, uiteraard met het juiste Apple ID.
Blijft een app hardnekkig weigeren, ook na het updaten, verwijder deze dan en installeer de app opnieuw. Het kan zijn dat een net geïnstalleerde app niet werkt omdat de nieuwe versie door de ontwikkelaar niet goed getest is.
De beste manier om een Android-update te forceren, is door naar Instellingen > Software-update > Downloaden en installeren te gaan. U kunt Android-updates ook forceren door het Android-besturingssysteem opnieuw te installeren via een pc of uw Android te rooten voor diepgaandere aanpassingen.
Wanneer jij steeds op je Samsung of andere Android smartphone de melding Google Play Store is gestopt krijgt probeer één van deze oplossingen: Play Store cache legen. Play Store gegevens wissen. Play Store updates verwijderen.
De Play Store-app openen
Ga naar het gedeelte Apps op je apparaat. De app wordt geopend.
Wat zijn de verschillen tussen Apple Play Store & Google Play? Hoewel in iedere App Store de basisfactoren hetzelfde zijn, zijn er ook verschillen. Er past niet één manier voor iedere App Store. het belangrijkste verschil tussen de App Store van Apple en de Google Play Store zit hem in de keywords.
De Play Store is voor digitale content, terwijl de Google Store voor fysieke producten is. Google's marktplaats begon met de Android Market, evolueerde naar de Play Store, en splitste zich uiteindelijk op in de Google Store. Als u iets van Google wilt kopen, zijn dit uw twee belangrijkste bestemmingen.
Verwijderde app terughalen via de Play Store
Dit opent het algemene menu. Vanuit het menu ga je naar Mijn apps en games. Kies vervolgens voor Bibliotheek. In de bibliotheek vind je alle apps welke ooit door jouw account vanuit de Play Store zijn geïnstalleerd.