Meld u aan om uwOutlook.com account te verifiëren. Wanneer u op de verificatie-koppeling klikt, wordt u gevraagd een reeks willekeurige tekens te typen die worden weergegeven in een afbeelding. Als u dat liever hebt, kunt u ook naar een audio-bestand luisteren waarin de tekens worden genoemd.
Ga naar Beveiligingsinstellingen en meld u aan met uw Microsoft-account. Kies onder de sectie Verificatie in twee stappen de optie Verificatie in twee stappen instellen als u de optie wilt inschakelen of kies Verificatie in twee stappen uitschakelen als u de optie wilt uitschakelen.
Als u geen e-mail kunt verzenden of ontvangen, controleert u uw account: werk uw wachtwoord bij als dit onlangs is gewijzigd. Uw account kan ook tijdelijk worden geblokkeerd omdat er ongebruikelijke aanmeldingsactiviteiten zijn opgevallen. Meer informatie over het deblokkeren van uw Outlook.com-account.
Kies Accountinstellingen > Accountinstellingen. Kies uw account (profiel) op het tabblad E-mail en kies vervolgens Herstellen.
Met een geverifieerd e-mailadres kunt u direct bestellingen goedkeuren, contracten bevestigen, wijzigingen doorvoeren en diensten opzeggen. Daarnaast sturen wij ook accountinformatie naar deze e-mailadressen zoals bijvoorbeeld inlog-gegevens.
Controleer eerst of u het wachtwoord correct hebt getypt. Als dit niet wordt opgelost, probeert u een nieuw app-wachtwoord voor de app te maken. Doe dit door de app-wachtwoorden te maken met behulp van de Mijn apps-portal, zoals beschreven in App-wachtwoorden beheren voor verificatie in twee stappen.
We moeten uw identiteit verifiëren om ervoor te zorgen dat alleen u weer toegang kunt krijgen tot uw account en dat geen enkele onbevoegde entiteit toegang krijgt.
We vragen je soms te bewijzen dat je geen robot bent voordat je een account kunt maken of hierop kunt inloggen. Deze maatregel is ingesteld om je te beschermen tegen misbruik. Deze extra bevestiging per telefoon helpt voorkomen dat spammers onze systemen misbruiken.
Microsoft-accounts
Een Microsoft-account is een gratis account dat u gebruikt voor toegang tot veel Microsoft-apparaten en -services, zoals de web-e-mailservice Outlook.com (ook wel bekend als hotmail.com, msn.com, live.com), Office Online-apps, Skype, OneDrive, Xbox Live, Bing, Windows of de Microsoft Store.
Als een e-mail niet is geverifieerd, betekent dit dat Gmail niet weet of het bericht afkomstig is van de persoon die het lijkt te versturen. Als je dit ziet, wees dan voorzichtig met het beantwoorden van het bericht of het downloaden van eventuele bijlagen.
Het is mogelijk dat uw firewall, antivirus of netwerkinstellingen uw e-mailprogramma blokkeren. Schakel uw firewall en antivirus tijdelijk uit en probeer het opnieuw. Op een computernetwerk kunnen bepaalde poorten geblokkeerd zijn. Probeer op een ander netwerk verbinding te maken, bijvoorbeeld via uw mobiele provider.
Kijk eerst of er onbekende activiteiten in je mailbox zijn, zoals ongevraagde e-mails, wachtwoorden die veranderd zijn of onverwachte contacten. Ook kun je een online zoekopdracht uitvoeren om te zien of je e-mail adres verschijnt op websites met informatie over gehackte accounts.
Een onbetrouwbare mail is niet gevaarlijk als u geen bijlagen opent of op linkjes klinkt. Een verkeerde bijlage kan een virus bevatten en achter een link kan een phishingpagina schuilgaan. Daar zit het gevaar.
Een driecijferig beveiligingsnummer dat gewoonlijk wordt weergegeven op de achterkant van uw creditcard of betaalpas. Dit nummer, dat soms een kaartbeveiligingscode of kaartverificatiewaarde wordt genoemd, biedt extra beveiliging tegen fraude.
Als u ongevraagd een e-mail voor accountverificatie heeft ontvangen, heeft iemand anders waarschijnlijk per ongeluk uw e-mailadres opgegeven terwijl hij of zij het eigen e-mailaccount probeerde te herstellen. Als u hier niet om heeft gevraagd, hoeft u verder niets te doen.
Verifiëren: 'onderzoeken of iets juist is'. Valideren: 'iets geldig verklaren'.
Feitelijk zijn alle @outlook en @hotmail accounts dus inderdaad hetzelfde.