De synchronisatie-instelling zoeken
Sluit de Gmail-app. op je mobiele apparaat. Tik onder Persoonlijk op Accounts. Vink het selectievakje Gegevens automatisch synchroniseren aan of verwijder het vinkje.
Als je een probleem met synchronisatie ondervindt, zou je dit normaal kunnen oplossen door uit en opnieuw in te loggen bij je account, de cache te wissen, of de app opnieuw te installeren. Deze oplossingen kunnen er echter toe leiden dat je ongesynchroniseerde gegevens verliest.
Open de Samsung E-mail-app en tik op Account toevoegen als dit de eerste keer is. Of ga in de app naar Instellingen > Account toevoegen. Voer uw e-mailadres en wachtwoord in. Tik op Aanmelden.
Meld u eerst aan bij uw e-mailaccount, open vervolgens Instellingen, zoek en open Apps en vervolgens E-mail, tik op Meldingen en schakel Meldingen toestaan in. Selecteer het e-mailaccount waarbij u bent aangemeld en voltooi de volgende instellingen. Statusbalkpictogram: ingeschakeld.
Synchroniseren van twee mappen: gegevens van de ene (geüpdatete) map naar de andere (verouderde) map overzetten, zodat in beide mappen dezelfde (nieuwe) gegevens staan.
Synchronisatie hervatten
Log in op je Google-account als je de synchronisatie weer wilt aanzetten: Open Chrome op je computer. Klik rechtsboven op Onderbroken. Opnieuw inloggen.
Met een synchronisatie app kun je data uitwisselen tussen verschillende Android smartphones. Het is zelfs mogelijk om te synchroniseren tussen Android en iOS of Android en Windows. Omdat een app via het internet werkt, is het wel belangrijk om gebruik te maken van wifi of mobiele data.
Als u op zoek bent naar de synchronisatie-instellingen, selecteert u Start en vervolgens Instellingen > Accounts > Uw instellingen synchroniseren .
Met de e-mailapp van Samsung kun je eenvoudig inloggen op verschillende e-mailaccounts, waaronder Gmail, Outlook / Hotmail en Yahoo. Open de E-mail app. Let op: Als de Samsung Email-app niet op je apparaat is geïnstalleerd, kun je deze downloaden van de Galaxy Store of Play Store.
Met POP3 download je je e-mail vanaf de server naar je apparaat (computer of telefoon). Je e-mail wordt doorgestuurd naar je apparaat en blijft niet bewaard op de server. Met IMAP kun je e-mailberichten op de server bekijken via je e-mailprogramma.
Ga op een Android-telefoon naar de Play Store, zoek naar Outlook en installeer de Outlook-app. Open de app en tik op Aan de slag. Voer uw Microsoft 365-e-mailadres en wachtwoord in en tik op Aanmelden. U kunt desgewenst meer accounts toevoegen of op Overslaan tikken.
Zoek in het Configuratiescherm naar het pictogram E-mail en open het. Klik in het venster E-mailconfiguratie - Outlook op E-mailaccounts... Selecteer in het venster Accountinstellingen het account dat u probeert op te lossen en selecteer Wijzigen.
U moet uw volledige e-mailadres typen, zoals [email protected]. Uw gebruikersnaam is afhankelijk van uw e-mailprovider, maar gewoonlijk is dit uw volledige e-mailadres of het gedeelte van uw e-mailadres voor het teken @. Dit is het wachtwoord voor uw account. Dit wachtwoord is meestal hoofdlettergevoelig.
Selecteer in Outlook Web App op de werkbalk: Instellingen. > E-mail > POP en IMAP. De naam van de POP3-, IMAP4- en SMTP-server en overige instellingen die u mogelijk moet invoeren, vindt u op de pagina POP- en IMAP-instellingen.
Voor Android: Open telefooninstellingen > Toepassingen > Outlook > Zorg ervoor dat Contactpersonen is ingeschakeld. Open vervolgens de Outlook-app en ga naar Instellingen > tik op uw account > tik op Contactpersonen synchroniseren.
Android telefoon gebruikers: U moet de time-out instellingen van uw telefoon veranderen zodat deze niet uit gaat. De Garmin Connect App moet continu op de voorgrond blijven tijdens de synchronisatie. De synchronisatie kan tot wel 10 minuten duren om te voltooien.