In gesprek met Rituals' CEO Raymond Cloosterman | RITUALS.
Cloosterman is getrouwd met Colette van Eerd. Zij is telg uit de superfamilie Van Eerd en sinds 2011 ceo bij Jumbo. Samen hebben ze 4 kinderen en wonen ze een groot deel van het jaar in het Belgische Knokke.
JEE-O is de trotse leverancier van Rituals Cosmetics wereldwijd.
Toen Cloosterman in 2000 in een kelder in Amsterdam begon met Rituals, wilde hij geen winkelketen opzetten maar een unieke merkbeleving creëren.
Waarom is Rituals zo duur? Onbewust vinden velen van ons het belangrijk om status te communiceren. We willen dat anderen ons waarderen, om verschillende redenen. De makkelijkste manier om die waardering te oogsten is het gebruiken van luxe producten, zoals de doucheschuim en home fragrance van Rituals.
Persoonlijk leven – Cloosterman is getrouwd met Colette van Eerd. Zij is telg uit de superfamilie Van Eerd en sinds 2011 ceo bij Jumbo. Samen hebben ze 4 kinderen en wonen ze een groot deel van het jaar in het Belgische Knokke.
Rituals zegt “ te streven” naar zoveel mogelijk gebruik van materialen die natuurlijk, recyclebaar en niet schadelijk zijn voor het milieu.
"De filosofie van Rituals zit dicht aan tegen de tijdsgeest van nu, waarin mindfulness en yoga een belangrijke rol spelen", zegt hij. Dat zijn bedrijf veel innoveert is de andere succesfactor: "Zelfs midden in de crisis groeiden wij door, omdat wij blijven investeren in innovatie, mensen en winkels."
Het woord badkamerrituelen roept associaties op met het merk Rituals. Eigenaar van Rituals, Raymond Cloosterman, is de echtgenoot van formuledirecteur Colette Cloosterman-van Eerd van Jumbo. Volgens het PR-bureau van Jumbo zou er echter geen verband met Rituals zijn voor zover het deze lijn betreft.
Colette Cloosterman - Van Eerd is gehuwd en heeft vier kinderen. Zij houdt van schaatsen, marathonlopen, bergbeklimmen, tennis en golf.
De afgelopen dagen is Jumbo-topman Frits van Eerd volop in het nieuws vanwege de FIOD-inval bij zijn woning in Heeswijk-Dinther.
Rituals heeft zo'n duizend winkels met onder andere doucheproducten, crèmes, geurstokken en -kaarsen. Er werken zo'n 4600 mensen. Vorig jaar boekte het bedrijf een omzet van 1,1 miljard euro. Dat was bijna 25 procent meer dan in 2020, toen het cosmeticamerk op 888 miljoen uitkwam.
Rituals staat voor rustgevende rituelen maken van dagelijkse handelingen. Ook in de eigen organisatie. Daartoe zoekt Rituals mensen met de juiste energie. Wanneer je het hoofdkantoor van Rituals in hartje Amsterdam binnenloopt, word je verrast door dezelfde sfeer als in de winkels zelf.
Het serum maakt je huid gladder, stralender en meer gevoed. Ik heb het gevoel dat mijn make-up ook mooier zit. Het serum voelt als een lichte gel en smeert makkelijk uit. Mijn huid voelt er super glad en gehydrateerd door en als basis onder mijn make-up vind ik het dus ook erg prettig werken.
Het hoofdkantoor van Rituals Cosmetics Trade B.V. is gevestigd op Herengracht 539, 1017 BW, Amsterdam.
The Ritual of Ayurveda is een favoriet onder gebruikers die van een zachte en weelderige geur houden. Dit model bevat tinten van honing en bloemen, waardoor je een heerlijk frisse geur in huis haalt. Daarnaast is een amandelolie toegevoegd om het zachte effect van The Ritual of Ayurveda te benadrukken.
De segmentaties van Rituals: Geografische segmentatie Rituals richt zich vooral op de westerse landen met producten vanuit Azië. Demografische segmentatie Rituals richt zich vooral op de (jongere) vrouwen in de westerse landen.
In 2000 begon Rituals' oprichter Raymond Cloosterman dit avontuur met een missie: dagelijke routines veranderen in betekenisvolle momenten. Twee decennia later ontwikkelen we Rituals nog steeds met dit in ons achterhoofd. Het is onze passie jou te stimuleren op het gebied van persoonlijke groei.
Maar na nog wat bellen & mailen, kwam er wel degelijk een echt antwoord. Van het PR bureau dat Rituals vertegenwoordigt kreeg ik de officiële statement van Rituals omtrent natuurlijke ingrediënten, maar ook een concreet cijfer: “Het percentage natuurlijke ingrediënten is voor de hele [Namasté] lijn gemiddeld 98%.”
De geur van Kruidvat Happy Harmony is helemaal hetzelfde als die van Rituals The Ritual of Mehr, voordien bekend als The Ritual of Happy Buddha (oranje lijn). Beide lijnen ruiken heerlijk naar sinaasappel en cederhout. Het is een warme, opwekkende geur waar je helemaal vrolijk van wordt! Het enige verschil is de prijs.
De producten zijn geschikt voor alle haartypes waardoor iedereen ze kan gebruiken. Ik vind ze dan ook ideaal om mee op vakantie te nemen omdat mijn vriend (die vet haar heeft) ze ook kan gebruiken. Ik heb zowel de shampoo als conditioner nu al een tijdje in gebruik en ik vind ze echt heel erg fijn!
High-end cosmeticabrand Rituals is inmiddels actief in 27 landen en heeft winkels in heel Europa, Verenigde Arabische Staten, Caraïbische eilanden en de VS. En binnenkort wellicht in meer werelddelen. Oprichter en eigenaar Raymond Cloosterman durft hardop te dromen.
Rituals Cosmetics Enterprise B.V. is een Nederlands cosmeticabedrijf met circa 800 winkels, verspreid over 27 landen, waarvan er 111 in Nederland.