Wie betaalt de retourkosten?

Wanneer je een beroep doet op je herroepingsrecht binnen de 14 dagen, is de verkopende partij verplicht het aankoopbedrag aan je terug te betalen. Dat betekent: prijs van het product, verzendkosten, administratiekosten, verpakkingskosten of creditcardkosten. Alles krijg je terug.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bnnvara.nl

Wie betaalt kosten retour afzender?

De retourzending is gratis. De retourzending is niet gratis. Ofwel moet je een deel van de kosten zelf betalen in het Postkantoor of PostPunt waar je je retourzending afgeeft, ofwel verrekent de oorspronkelijke afzender een kleine retourkost in het bedrag dat hij je terugbetaalt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bpost.be

Wat zijn de kosten van retourneren?

De consument heeft juist het recht om producten binnen 14 dagen retour te zenden. Dit moet kosteloos kunnen. Behalve dus potentieel de kosten voor het terugsturen zelf. De webwinkel mag dus geen extra kosten in rekening brengen voor het terugsturen van het product.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op charlotteslaw.nl

Wie is verantwoordelijk voor een retour?

Als artikelen retour gezonden worden gebeurt dat in opdracht van de consument, op een door de consument zelf te bepalen plaats en tijd. De verantwoordelijkheid voor de administratieve afhandeling van de retourzending ligt daarmee geheel bij de consument.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op degeschillencommissie.nl

Wie moet de verzendkosten betalen?

De verzendkosten voor het opsturen naar de klant van het product dienen bij een beroep op het herroepingsrecht betaald te worden door de webshop. Deze verzendkosten dienen dus samen met de aankoopprijs aan de klant terugbetaald te worden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op juridische-supermarkt.nl

FAQ - Wie betaalt de retourkosten?

35 related questions found

Wie moet verzendkosten betalen bij retour?

Wanneer je een beroep doet op je herroepingsrecht binnen de 14 dagen, is de verkopende partij verplicht het aankoopbedrag aan je terug te betalen. Dat betekent: prijs van het product, verzendkosten, administratiekosten, verpakkingskosten of creditcardkosten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bnnvara.nl

Waarom retourkosten betalen?

Het antwoord hierop is duidelijk: ja. Als je gebruikmaakt van je herroepingsrecht, komen de retourkosten voor jouw rekening als de webshop dit aangeeft op zijn website. Omdat enkele webshops gratis retourneren aanbieden, verwachten consumenten soms dat het retour sturen van een bestelling altijd gratis moet zijn.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op thuiswinkel.org

Wat gebeurd er als een artikel retour gaat?

Bij een retour heeft een bedrijf die kosten al voor niets gemaakt. Bij een retourzending komen er opnieuw de vervoerskosten bij, een inspectie van het pakketje, netjes maken (knopen vastmaken, haren verwijderen), en het weer inpakken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op trouw.nl

Heb je altijd recht op retour?

Bij veel winkels mag u een aankoop binnen een bepaalde tijd ruilen. Maar dit mag niet altijd. In een gewone winkel is ruilen geen recht. De verkoper mag zelf kiezen of hij dat accepteert.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Wie draagt risico bij verzending?

De hoofdregel is dat het risico voor de koper is 'van de aflevering af' (art. 7:10 BW). Dit betekent doorgaans dat de verkoper het risico draagt tot aan het moment van bezorging, ofwel het moment dat de koper de zaak feitelijk in zijn bezit krijgt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op managementsite.nl

Hoe moet je een pakket terugsturen?

Optie 1: Je meldt je retour aan de webshop waar je je aankoop deed. Die meldt de retourzending bij ons aan. En stuurt daarna via mail een PDF-retourlabel aan je terug. Optie 2: Er zit al een retourlabel in het pakket dat je op je retourzending kan kleven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.be

Is retourneren bij size gratis?

Voor een terugbetaling dien je, de bestelling of delen daarvan binnen de 14 dagen na ontvangst teurg te sturen. De kosten voor retourneren bedragen € 6,95.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op m.sizeofficial.nl

Hoe stuur ik een DHL pakket retour?

Maak je retourzending klaar

Verwijder eventuele oude labels van je pakket. Heb je de originele doos niet meer, zorg dan voor een andere stevige verpakking. Print het retourlabel en plak het goed zichtbaar op je pakket. Heb je gekozen voor een QR-code, dan printen wij het label voor je bij het DHL ServicePoint.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlparcel.nl

Wat gebeurt er bij retour afzender?

Post gericht aan iemand anders

Zet met pen een kruis door de adresgegevens. Schrijf op de envelop (of kaart) 'Vertrokken – Retour afzender'. Stop de post in een oranje brievenbus of geef deze af op een PostNL-punt. PostNL stuurt alle zendingen retour naar de afzender.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Hoe stuur je een envelop retour?

Hebt u de envelop niet opengemaakt? Stuur de brief dan in de gesloten envelop naar ons terug. Op de envelop schrijft u 'geadresseerde woont hier niet – retour afzender'.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op cjib.nl

Wat betekent retour verzonden naar verzender DHL?

Binnen de Benelux bezorgen we je retourzending binnen de 2 werkdagen terug bij de verzender. De levertermijn voor retouren naar het buitenland hangt af van de bestemming. Meestal is dit binnen de 5 werkdagen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlparcel.be

Is geld retour verplicht?

Online shoppen: geld retour

De webwinkel is wettelijk verplicht om het product aan te nemen, mits er geen schade is toegebracht aan het product. Hoewel veel webwinkels de eis stellen dat het product in de originele, onbeschadigde verpakking moet zitten, is dit wettelijk niet een vereiste.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op legalbaas.nl

Is geld terug verplicht?

Binnen 14 dagen nadat je de verkoper hebt laten weten dat je van de koop afziet, moet hij je het aankoopbedrag terugbetalen. Maar hij mag daarmee wachten totdat hij het product terug heeft ontvangen. Of als jij bewijst dat je het product hebt teruggestuurd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Wat is de wettelijke retour termijn?

Regels voor kopen op afstand

In veel gevallen krijgt u een bedenktijd van 14 dagen waarbinnen u de koop ongedaan kunt maken. Dit geldt niet bij bijvoorbeeld de aankoop van een krant, reis of maatpak. Lees meer over uw bedenktijd bij een koop op afstand op de website van ACM ConsuWijzer.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Wat houdt retour in?

Retourneren staat voor het terugbrengen of terugsturen van aangekochte goederen naar de leverancier of winkel die deze producten heeft verkocht aan de klant. Dit kan zijn omdat het product niet werkt zoals aangeboden, of dat de koper zich bedenkt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op doublesmart.nl

Wat moet je doen als je je geld niet terugkrijgt?

Wat als een webwinkel uw geld niet terug geeft?
  1. Neem telefonisch contact op met de webshop.
  2. Stuur de webwinkel een (schriftelijke)betalingsherinnering.
  3. Klacht indienen.
  4. Doe aangifte bij oplichting.
  5. Schakel een incassobureau in.
  6. Daag de webwinkel voor de rechter.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op billincasso.nl

Wat kan ik doen als een bedrijf niet terugbetaald?

Als u mij niet op tijd terugbetaalt, dan meld ik dit bij ACM ConsuWijzer, het consumentenloket van de ACM. [kunt u naar De Geschillencommissie of rechter, dan kunt u deze zin toevoegen:] En ik ga met mijn klacht naar [maak een keuze: De Geschillencommissie / de rechter].

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Wat doen webshops met retouren?

Klanten krijgen bij een koop via internet een gegarandeerd en onvoorwaardelijk recht van ontbinding tot 14 dagen na ontvangst van de goederen. Jij als webwinkelier bent verplicht zo'n retour te accepteren en het volledige aankoopbedrag terug te storten, ongeacht de reden die de klant opgeeft.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ictrecht.nl

Hoe post retour afzender sturen?

Zet met pen een kruis door de adresgegevens. Schrijf op de envelop (of kaart) 'Vertrokken – Retour afzender'. Stop de post in een oranje brievenbus of geef deze af op een PostNL-punt. PostNL stuurt alle zendingen retour naar de afzender.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Hoeveel kost retourneren Zara?

Je kunt je artikelen retourneren door je pakket naar een ophaalpunt te brengen. De kosten per retouraanvraag zijn 1,95 EUR, deze worden in mindering gebracht op je terugbetaling. Als je de aankoop hebt gedaan als geregistreerde gebruiker, kun je een retournering aanvragen in de sectie Retourneringen in je account.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op zara.com